سامانه پاسخگویی 124 سازمان صمت هرمزگان همزمان با چهار استان دیگر کشور آغاز به کار کرد.

ساعت: 11:15
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800371

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه دیدار با فعالان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: فعالیت «سامانه پاسخگویی» از وزارت صمت در فاز اول در پنج استان از جمله استان هرمزگان آغاز شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین گفت: عملکرد این سامانه به این صورت است که تمامی درخواست ها با شماره 124 (مکاتباتی و حضوری) که به سازمان صمت استان مراجعه می کند بررسی می شود و کار مطابق با درخواست موجود به آن می باشد. مستقیما درخواست می شود و در اسرع وقت به دست فرد مورد نظر می رسد و توسط متقاضی نظارت می شود که این فرآیند تکمیل شده است.

وی با اشاره به حذف بروکراسی اداری به دلیل راه اندازی سامانه گزارش دهی در وزارت صمت، افزود: امیدواریم این سامانه که در هفته جاری در استان هرمزگان فعال شد، طی یکی دو هفته آینده به طور کامل به بهره برداری برسد. نوید خوبی است که کار اداری یا بوروکراسی را که همه در صنعت، معدن و تجارت با آن مشکل دارند نابود کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شاید تا کنون شهروندان هرمزگانی به تلفن 124 به عنوان تلفن شکایت از قیمت کالاها و خدمات توجه می کردند، اما از این پس شهروندان علاوه بر ثبت شکایت می توانند کلیه درخواست ها اعم از واحدهای تولیدی و صنعتی معدنی و تجاری و برنامه ریزی کلیه مشکلات با اتصال به سامانه 124 راهنمایی لازم را دریافت نمایید.

وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع خبرنگاران گفت: قبل از سفرهای استانی از هفته‌ها و هفته‌ها قبل به مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف رسیدگی و چالش‌ها شناسایی و متناسب با این چالش‌ها، تصمیمات و مصوبات برای سفر اتخاذ می‌شود. “در حال آماده شدن.

وی افزود: این سفر استانی شامل دیدار و بازدید از واحدهای تولیدی و اقتصادی و همچنین دیدار با فعالان این حوزه خواهد بود و پس از استماع مسائل واحدهای اقتصادی اعم از صنعتی، معدنی و تجاری که با آن مواجه خواهند شد، حل خواهد شد. “ما سعی می کنیم به موقع به او اطلاع دهیم.

فاطمی امین گفت: در برخی موارد ممکن است سهل انگاری صورت گرفته باشد که امیدواریم پس از شناسایی و هدف گذاری بتوانیم در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام کرده و فضای کافی برای تولید فراهم کنیم.
فاطمی امین با اشاره به تخصیص بودجه برای واحدهای تولیدی اذعان داشت: در مورد پروژه های نیمه تمام با بانک ها صحبت کردیم و توزیع شد.

وی افزود: مشکلات مالی در واحدهای تولیدی وجود دارد اما همه واحدهای تولیدی به مسائل مالی رسیدگی نمی کنند و بسیاری از مسائل و مشکلات مالی نیست.

فاطمی امین افزود: طرح تامین مالی زنجیره ای راه اندازی شده که با منابع موجود 30 درصد منابع مالی بیشتری در اختیار واحدهای تولیدی قرار می دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکلاتی از جمله صادرات و بورس کالا مواجه هستند که همگی راه حل دارند و مشکلات آنها در اسرع وقت برطرف می شود.

وی گفت: چهار پروژه کمبود انرژی در حال پیگیری است که اولین آنها بازار برق است. از آنجایی که بازار برق به معنای محدود نداریم، توزیع و توزیع بهینه انرژی در حوزه برق اتفاق نخواهد افتاد. “

فاطمی امین گفت: در این راستا با وزارت نیرو در حال هماهنگی هستیم و همکاری را آغاز خواهیم کرد و با ایجاد بازار برق بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: تفاهم نامه ای با وزارت نیرو برای احداث نیروگاه های بیش از 10 هزار مگاوات منعقد شده که 1700 مگاوات آن در استان هرمزگان است.

وی افزود: تفاهم نامه با وزارت نیرو شرایط بسیاری را تسهیل می کند که کمک بزرگی به حوزه صنعت است. البته بسیاری از بلوک های فولادی برای جلوگیری از کمبود برق نیروگاه ساخته اند.

فاطمی امین در ادامه به قیمت گاز نیروگاه های صنعتی اشاره کرد و گفت: در گام بعدی دولت در بودجه سال آینده تذکری را پیشنهاد کرد که قیمت گاز نیروگاه های صنعتی برابر با قیمت گاز نیروگاه ها باشد. وزارت نیرو اقدام بسیار بزرگی است. بیشتر ظرفیت عقب مانده در بخش تولید را فعال می کند و همچنین واحدهای صنعتی را تشویق می کند تا برق خود را تامین کنند که به افزایش بهره وری کمک می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: برای کاهش مصرف آب و انرژی در سایت‌های صنعتی، تلاش می‌کنیم تا چهار مورد ذکر شده را همزمان انجام دهیم، می‌تواند مشکلات بخش تولید را به طور کامل حل کند. برق طی دو تا سه سال آینده.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید