برگزاری رزمایش بزرگ و همزمان تیم های نظارت شبکه در 124 منطقه شهرداری


ساعت: 21:35
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1886023

دبیر شبکه نظارت مردمی شهرداری تهران از حضور همزمان 25 تیم شبکه نظارت در مناطق 124 گانه شهرداری برای ارزیابی عملکرد مناطق در حین اجرای ماموریت ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ حسین امانلو با اعلام خبر فوق گفت: یکی از بحث های مطرح شده در شبکه مردمی نظارت این بود که بتوانیم در نظارت بر کار شهرداری ها در سطح مناطق، بخشداری ها و سازمان ها حضور مردمی داشته باشیم که یکی از جلوه های حضور این مردم، نظارت بر کار بخشداری ها، شهرداری های مختلف در حین اجرای ماموریت ها.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به رویکرد سازمان بازرسی مقرر شد آموزش های دوره ای به صورت هفتگی یا ماهانه در تمامی مراکز اداری و اجرایی شهرداری از جمله مناطق، پارک ها و اماکن ورزشی، مراکز پسماند، باید در مترو، پایانه ها و هر جا که شهرداری به مردم خدمات می دهد و مظهر مدیریت شهری است حضور داشته باشیم و نظارت و راهنمایی لازم را داشته باشیم.

امانلو اعلام کرد: در این راستا 25 تیم دو تا سه نفره که تلفیقی از ناظران رسمی و غیر رسمی هستند ساماندهی شده و تیم های ارزیاب از ساعت 9 صبح امروز تا ساعت 14 در 124 منطقه مستقر شده اند. به طور همزمان گزارشی از مشاهدات خود ارائه کرده و تا پایان امروز ارائه خواهد شد.

دبیر شبکه مردمی دیده بان شهرداری تهران با اشاره به اینکه رویکرد بازدیدهای امروز رسمی، ساختاری و مدیریتی است و وارد بحث و مباحث تخصصی نمی شویم، خاطرنشان کرد: این مانور با دو هدف دنبال می شود. اول تجلیل از زحمات همکاران در سطح منطقه و هدف دوم شناسایی مشکلات و موانع احتمالی و رفع آنها.

وی با تاکید بر اینکه بازرسی همیشه عامل نظارت و کنترل نیست و ماموریت اصلی بازرسی پیشگیری و برنامه ریزی برای روند بهینه فعالیت است، تصریح کرد: مانور بازدید از مناطق نیز در راستای اقدامات پیشگیرانه و بازدارندگی از برخی مشکلات احتمالی.

وی با بیان اینکه پایش های دوره ای یک مقدار متوسط ​​از کارکردها و کارایی مدیریت در سطوح شهرداری را نشان می دهد و می توان قضاوت کرد که کدام منطقه فعال بوده یا مشکلات کجا بوده است، گفت: این مشاهدات در شیفت های روز و شب به صورت نامحسوس انجام می شود و در مراکز مختلف و در پایان بازدیدها بر اساس چک لیست های موجود، محاسن، معایب، ضعف ها و قوت ها شناسایی و به دبیرخانه شبکه نظارت ارسال می شود.

دبیر شبکه مانیتورهای مردمی شهرداری تهران همچنین خاطرنشان کرد: در صورت رصد یک مورد خاص مانند بی احتیاطی، سوء مدیریت، مشکلات خدمات رسانی به مشتریان یا موارد مشابه، تیم نظارت تذکرات لازم را خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید