شنبه آغاز رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) در منطقه جنوب شرق / پیام رزمایش برای دوستان، صلح و دشمنان رویکردی قاطع و به موقع است.

ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1400/10/17
کد خبر: 1798576

سخنگوی رزمایش محمد رسول الله (ص) منطقه جنوب شرق گفت: پیام رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) به دشمنان این است که مدافعان امنیت نظام اسلامی قوی، جدی و پایدار و بدون دخالت در امنیت هستند. استان، کشور و منطقه را ندارند و حاضرند با مشت آهنین قوی، فوری، به موقع و هوشمندانه پاسخ دهند.

به گزارش راه دانا به نقل از عصر هامون، سردار احمد شفایی در نشست خبری قرارگاه قدس منطقه جنوب شرق با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان حاج قاسم سلیمانی و میرحسینی بیان کرد: اهمیت و جایگاه تربیت در شرایطی که امروز در جهان شاهد آن هستیم صد برابر است، زیرا نیروهای طلا، قدرت و ثروت در عصر کنونی تنها زبان قدرت را می فهمند.

وی تصریح می کند: در طول تاریخ اسلام و در حیات انقلاب اسلامی به برکت انقلاب اسلامی متوجه شدیم که در هر میدانی قدرت و توان داشتیم، نقشه و تمام توان دشمن خنثی شد. و در هر میدانی اندکی برمی‌گشتیم، مجروح می‌شدیم.

مدافعان انقلاب اسلامی با تمام وجود آماده هستند

فرمانده سپاه سلمان استان ادامه داد: در این راستا مدافعان انقلاب اسلامی باید با بهره گیری از همه توانمندی هایی که دارند، هر روز به آموزش و توانایی های خود بیافزایند.

وی گفت: تجربه چندین ساله ما در حوزه امنیت پایدار در منطقه جنوب شرق نیز تاکید دارد که تنها راه عزت، سربلندی و عزت مردم این منطقه و ایران اسلامی در گرو همین آمادگی ها و تلاش های ارزشمند است. مدافعان انقلاب اسلامی با اتکال به خداوند متعال آن را دنبال کردند.

سخنگوی رزمایش محمد رسول الله (ص) در منطقه جنوب شرق افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای تکالیف قانونی و شرعی خود در طول حیات طیبه خود و نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت هوشمندانه بر تقویت این بعد متمرکز است. حافظ امنیت پایدار منطقه جنوب شرق از نخستین روزهای این مسئولیت تا به امروز با تمام ظرفیت و توان خود تلاش و مجاهدت بی نظیری را برای برقراری امنیت و ثبات انجام داده است.

وی اذعان داشت: یکی از نیازهای همیشگی و تقویت آموزش در نیروهای مسلح به ویژه نیروهای مسئول ایجاد امنیت پایدار در منطقه، آموزش، رزمایش و آزمایش در سطوح مختلف است.

به گفته وی، در این راستا طبق تقویم ابلاغی سال 1400 باید رزمایشی در منطقه برگزار شود که خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در ماه های اخیر زمینه برگزاری این رزمایش در روزهای باقی مانده از دی ماه سال جاری فراهم شده است. رزمایش محمد رسول الله (ص) با حضور جمعی از نیروهای نظامی، انتظامی و مردمی در منطقه عمومی جنوب شرق برگزار می شود.

سردار شفایی گفت: این رزمایش با هدف افزایش سطح آمادگی رزمی مدافعان امنیت جنوب شرق کشور، به روز رسانی فنون و تاکتیک های یگان های درگیر در این ماموریت و تقویت هماهنگی بین رده ها برگزار شد. مسئول ماموریت

وی گفت: در این رزمایش رزمایش هایی با موضوع مشارکت نیروها در طول سال به صورت تئوری و متقاطع در رده های مختلف و همچنین آزمایش عملی سلاح ها و تجهیزات موجود در رده ها انجام می شود. نیروهای مردمی با ساختار سازمان های امنیتی.

این مقام مسئول ادامه داد: از آغاز ماموریت نیروی زمینی سپاه در منطقه تاکنون بیش از 10 هزار بسیجی برای انجام این ماموریت مهم جذب شده اند. در این مدت طولانی آموزش های مختلفی برگزار شد. آنها تنوعی را پشت سر گذاشته اند، باید آنها را با واحدهای تخصصی در این تمرین ترکیب کنیم تا سطح توانایی و آمادگی آنها افزایش یابد.

تاکتیک ها و تکنیک های جدید در رزمایش محمد رسول الله (ص)

وی افزود: آشنایی بسیجیان با تجهیزات جدید و تاکتیک ها و فنون مورد نیاز برای انجام این ماموریت و ارزیابی واقعی میزان آمادگی رزمی رده های شرکت کننده به عنوان یکی دیگر از اهداف رزمایش مورد توجه طراحان و متولیان امر خواهد بود. “

سخنران رزمایش افزود: امیدواریم این رزمایش بزرگ و ارزشمند، نمایشگاهی مناسب برای تقویت خلاقیت، ابتکار و نوآوری برای تقویت امنیت پایدار منطقه و با مشارکت جدی و همه جانبه مردم بصیر استان باشد. “

وی بیان کرد: از ابتدای مسئولیت خود در قبال امنیت در منطقه، به همه توانمندی های ارزشمندی که با استفاده از ظرفیت مردمی برای برقراری امنیت پایدار، استفاده از ظرفیت و توانمندی های عشایری، عشایری، توجه جدی داشته ایم. رهبران، افراد صاحب نفوذ، دانشمندان و نخبگانی که پیوسته منشأ خیر و برکت هستند، از جمله آنها بودند که در این تمرین با جدیت و سرعت بیشتری به این مهم خواهیم پرداخت.

پیام محمد رسول الله (ص) به سوی دشمنان تربیت می کند. ما با همه بدی ها مقابله خواهیم کرد

سردار شفایی ادامه داد: این دکترین مانند سایر آموزه ها و آموزه های نیروهای مسلح پیامی برای مردم شریف و بزرگوار دارد و این که فرزندان انقلاب نظامی و امنیتی همچون گذشته از آمادگی لازم، همه جانبه و کامل برخوردار باشند. و هوشیاری «حضور تضمین می کند که هیچ لحظه از تمرینات مداوم و متعدد غافلگیر نشویم.

وی افزود: این رزمایش همچنین پیام دوستی، صلح و آرامش را به دوستان منطقه و دشمنان قسم خورده مردم، نظام و انقلاب که دائماً با ما لجاجت و دشمنی دارند، ارسال می کند. ما تاکنون ثابت کرده ایم و هر فکر بد و خطا را به شما یادآوری می کنیم. باید از حساب و کتاب و آرمان های شوم خودداری کنند، زیرا مدافعان امنیت نظام اسلامی، قاطعانه، جدی و قاطعانه متوجه هر ناقض امنیت استان، کشور و منطقه هستند و با مشت آهنین، سخت، فوری آماده هستند. ، به موقع و هوشمند. آنها جواب دارند.

محرومیت زدایی از اولویت های سپاه است

فرمانده سپاه سلمان افزود: در این رزمایش نیز مانند همه رزمایش های گذشته به موضوعات محرومیت زدایی و امدادرسانی به محرومان در حوزه های مختلف بهداشتی، آموزشی، کمک های مومنانه، تعمیر و تعمیر منازل نیازمندان توجه ویژه ای خواهیم داشت. تقویت مدارس و مسائل دیگر.»

این مسئول در پایان از همراهی همیشگی مردم در تمامی صحنه ها قدردانی کرد و گفت: به عنوان سخنگوی رزمایش در حضور آن دسته از مردمی که احتمالا مجبور به اجرای برنامه در تمامی بخش ها هستند وظیفه دارم. جنوب شرقی منطقه برای حفظ سلامتی، بیایید برای مناطق محدودیت ایجاد کنیم، پیشاپیش عذرخواهی می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید