رزمایش سپاه پیام هایی برای دوستان و دشمنان داشت/ حضور صهیونیست ها و ناتو را در منطقه تحمل نمی کنیم


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۹
کد خبر: 1904838

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه امنیت مرزنشینان برای ما مهم است و منافع حیاتی و اقتصادی برای ما مهم و جزو خط قرمزها است، گفت: امروز در واقع هشدار دادیم که حضور نیروهای مسلح در منطقه مرزی نشان دهنده این اهمیت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار علی اکبر پورجمشیدیان در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به رزمایش یک هفته ای نیروی زمینی در منطقه ارس اظهار داشت: این گوشه ای از توانمندی نیروهای مسلح بود، بنابراین نیروهای مسلح متکی بر خدا و اتکا به نیروهای زبده خود هستند. و تجهیزات مدرن محلی ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز با تکیه بر توان بومی، امکانات داخلی و جوانان کشورمان از میهن دفاع می کنیم، گفت: این رزمایش در اوج اقتدار و در منطقه حساس قفقاز و در کرانه های ارس برگزار شد. رودخانه، و چندین اطلاعیه وجود داشت.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: در این رزمایش بیش از صدها ماشین آلات و دستگاه استفاده شد که بخش زیادی از آن برای دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل و ستون بزرگ ماشین آلات و تجهیزات نظامی که به طول بیش از 300 کیلومتر ستونی بود که به سمت مرز در حرکت بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

پوریمشیدیان خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های این رزمایش که به نمایش گذاشته شد، پهپادهای پیشرفته و انتحاری و ضد پهپاد، انواع موشک، سلاح، تجهیزات و خودروهای زرهی و رزمی بود.

وی گفت: عملیات گسترده هلیبری یگان های هوابرد سپاه پاسداران، عملیات پل زدن، عملیات واکنش سریع، چتربازی، عبور از رودخانه و رگبار از جمله عملیات انجام شده در این رزمایش بود.

پورجمشیدیان خطاب به دوستان و دشمنان کشور گفت: پیام این رزمایش به دوستان و کشورهای همسایه پیام دوستی، همکاری و صلح است و به دشمنانی که در بخش‌هایی از کشورهای همسایه ما حضور دارند و می‌خواهند در کشور فتنه ایجاد کنند. از هر کجای این کره خاکی باشند با مشت محکم و گره کرده ما روبرو خواهند شد پس باید تکلیف خود را مشخص کنند.

وی ادامه داد: کشورهای همسایه مدعی شدند که حضور صهیونیست ها توهمی است که ایران دارد و ما هم می گوییم امیدواریم توهم باشد زیرا اگر درست باشد عواقب حضور صهیونیست ها را خواهند دید. رژیم، و آنها باید در زمانی که خود تعیین می کنند، مسئول باشند.

پوریمشیدیان با تاکید بر اینکه امنیت مرزنشینان برای ما مهم است و منافع حیاتی و اقتصادی برای ما مهم است و جزو خط قرمزها است، گفت: امروز عملاً هشدار داده ایم که حضور نیروهای مسلح در مرز نشان می دهد. این اهمیت.”

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: مردم آذربایجان و ارمنستان تهدیدی برای ما نیستند، همسایگان ما هستند، اما آنچه که تهدید است، اتفاقاتی است که در آنجا رخ می دهد و حضور صهیونیست ها و ناتو در آنجا و ما این موضوع را نادیده نخواهیم گرفت.»

وی خاطرنشان کرد: تغییر مرزها بسیار مهم است. کشور آذربایجان به خواسته خود رسید و قره باغ آزاد شد و ما به آن تبریک گفتیم، اما امروز اگر تجاوز صورت گیرد و مرزهای ما تغییر کند و راه های ارتباطی ایران با اروپا برای هزاران سال آسیب ببیند، ما حساس هستیم و شما قاطع خواهید بود. معیارهای

پورجمشیدیان با قدردانی از همکاری و مساعدت مردم در این رزمایش، تاریخ آذربایجان را تاریخ مهمی برای مردم عنوان کرد و اظهار داشت: جوانان باید تاریخ را بیاموزند. زیرا تاریخ چند سال اخیر کشور بسیار مهم است و درس های بزرگی می دهد. تاریخ حکومت صفویه و چگونگی شکل گیری آن، جنگ چالدران را بیاموزید و ببینید که چگونه هزاران جوان جان خود را فدای سرزمین کردند.

پورجمشیدیان ادامه داد: بررسی تاریخ نشان خواهد داد که چه کسانی دوست و چه کسانی دشمن بوده اند و چه جنایت هایی در حق مردان شریف انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید