نماینده ولی فقیه در سپاه: سپاه از ابتدا می گفت ما را مقید به مذاکرات برجام ندهید، دوستان این موضوع را به عنوان یک موضوع ملی و انقلابی می خواستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه: سپاه از ابتدا می گفت ما را مقید به مذاکرات برجام ندهید، دوستان این موضوع را به عنوان یک موضوع ملی و انقلابی می خواستند.

روز جدید حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: ما اطلاع رسانی نکردیم و نگفتیم چه بر سر دولت آمد و دولت قبل با چه شرایطی به دولت جدید واگذار شد، البته این به خاطر نجابت و مهربانی است. این دولت آقایانی که می خواستند دولت را ساقط کنند می گفتند ما دولتی را می اندازیم که در لبه پرتگاه است، ذخایر اصلی کشور تمام شده و بدهی داریم.

نکات مهم گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

امروز به فرموده حضرت آقا، دشمن با قدرت رسانه ای بالا، یک جبهه عظیم، گسترده و متزلزل در برابر ما ساخته است. او در این جبهه فعال است و سوال این است که چه باید کرد.

اولا؛ باور کنیم که او به فکر ما نیست. یکی از توصیه های من این است که به هر خبری که از آنها می رسد مشکوک باشید. زیرا مسلمان به مسلمان بدگمان است و به دشمن بدگمان است.

دومین؛ اخبار را به درستی به مردم برسانید. اینجا خودمان را نقد کنیم، چرا دشمن فرصت دارد دروغ هایش را در بین مردم پخش کند؟ زیرا ما اخبار درست را در زمان مناسب به مردم نمی گوییم. گاهی حتی اصل خبر را هم منتشر نمی کنیم. ما باید به مردم ایمان داشته باشیم. همچنین از حاکمان می خواهم که مردم را از دلایل ناکامی ها و عدم موفقیت آگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه: سپاه از ابتدا می گفت ما را مقید به مذاکرات برجام ندهید، دوستان این موضوع را به عنوان یک موضوع ملی و انقلابی می خواستند.

باید زودتر و با دقت بالا خبر تصادف متروپل را به مردم می دادیم

حادثه متروپل آبادان آخرین نمونه ای است که می توانم به آن اشاره کنم. بدیهی است که این دولت مقصر نیست زیرا یک پیمانکار با کارمندان سابق برخورد کرده و از روابط تجاری استفاده کرده و حادثه ای رخ داده است. باید هرچه زودتر خبر این مشکل را به مردم می دادیم اما در عوض وارد کننده شدیم. جالب اینجاست که اکنون افرادی هستند که خواستار موضوع حادثه آبادان هستند که خود را مقصر می دانند. دشمن همیشه همینطور است، نمی خواهد موضع مخالف خود را رها کند.

من فکر می کنم اصلاح طلبان سکولار نباید به راحتی و از موضع طلبکاری با ما برخورد کنند، همه چیز زیر سرشان است، ما از دست شما این بلاها را می کشیم، حالا این آقایان دلسوز شده اند و هر روز دنبال حاشیه سازی برای دولت جدید هستند.

در واقع باید مردم را به درستی آگاه کنیم. زیرا اگر مردم در خلاء خبری باشند، دشمن آن خلاء را پر می کند. از بچه های انقلابی و دلسوزان نظام می خواهم که از گفتن حقیقت به مردم نترسند. البته این بدان معنا نیست که اسرار را هم منتقل می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه: سپاه از ابتدا می گفت ما را مقید به مذاکرات برجام ندهید، دوستان این موضوع را به عنوان یک موضوع ملی و انقلابی می خواستند.

اگر روزی آمریکایی ها با سپاه دشمنی نداشتند، باید مشروعیت سپاه را زیر سوال ببریم.

در مورد مذاکرات هسته ای هم همین موضوع مطرح است و شما باید به صراحت آن را به مردم اعلام کنید. من و شما و خیلی های دیگر می دانیم که مشکل آمریکایی ها با ما این نیست که سپاه از فهرست گروه های تروریستی خارج شود یا نه. خیر

بدانند دشمنی آمریکایی ها برای سپاه باعث افتخار است. اگر روزی آمریکایی ها با سپاه پاسداران دشمنی نداشتند، باید در حقانیت سپاه شک کنیم، آنها مشکلات دیگری دارند، به تعبیر قرآن و رهبر انقلاب از ما می خواهند که اصول را رها کنیم. از انقلاب ما آنها می گویند شما باید روحیه استکباری خود را کنار بگذارید و مانند عربستان سعودی رفتار کنید.

قرآن به ما می‌گوید فریب دشمنان را نخورید، دعوای آنها با شما نه بر سر حقوق بشر است و نه انرژی هسته‌ای. پدر بوش یا شخص دیگری می‌گفتند که سلاح‌های هسته‌ای سکولار ایران امن است، اما دانش پزشکی ایران اسلامی نیز خطرناک است. در جای دیگر قرآن می فرماید که جنگ دشمنان شما با شما بر سر دین است (و با شما نمی جنگند تا اگر بخواهند شما را از دینتان برگردانند، آیه 217 سوره بقره). وگرنه گفته شده می دانید کی از شما راضی می شوند و آمریکایی ها می گویند ما دیگر با شما دعوا نداریم و وقتی حکومت آنها را بپذیرید با شما موافق خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه: سپاه از ابتدا می گفت ما را مقید به مذاکرات برجام ندهید، دوستان این موضوع را به عنوان یک موضوع ملی و انقلابی می خواستند.

سپاه گفت ما را مقید به مذاکره نکنید

سپاه از ابتدا گفته است که ما را مقید به مذاکرات خود نکنید، ما متعلق به نظام، انقلاب و ملت هستیم و جغرافیای ما هم انقلاب اسلامی است و اگر لازم باشد در عراق، سوریه، یمن و یمن کمک مستشاری بکنیم. هر جای دیگری، اجازه دهید انجام دهیم ارزش‌های اسلامی و انسانی را می‌دهیم و پاسداری می‌کنیم، پس ما را مقید به مذاکره نکنید. البته دوستان تحت این عنوان ممکن است خود سپاه هم چنین چیزی را اقتضا نکند، اما برای نظام ما مهم است که چگونه یک دشمن جرات دارد نیروهای مسلح کشور دیگری را تحریم کند. آنها مدعی بودند که این موضوع یک مسئله ملی و انقلابی است، اما اینطور نیست که بخواهند مذاکره را با سپاه مقید کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه: سپاه از ابتدا می گفت ما را مقید به مذاکرات برجام ندهید، دوستان این موضوع را به عنوان یک موضوع ملی و انقلابی می خواستند.

حذف ارز ترجیحی جهاد دولت سیزدهم است

یکی از مسئولان دولت قبل گفت: تنها یک محور سرقت ارز ترجیحی معادل کل یارانه ملت است. ارز ترجیحی قرار بود در سال 2019 جمع آوری شود اما جمع آوری نشد. سپس قرار بود در سال 1400 مونتاژ شود، اما آنها این کار را کردند زیرا می دانستند که ما نیاز به جراحی داریم.

دولت سیزدهم این کار بزرگ و جهادی را انجام داد و ممکن است اشتباه کرده باشد چون نوشته اشتباه نیست اما همه کمک کنیم تا از این عملیات و عوارض بعد از این عملیات به راحتی عبور کنیم. بدانیم که جهت گیری این کار در آینده به نفع ملت و مردم است.

من در واقع وکیل الدوله نیستم، اما شهادت می دهم که هم خود آقای رئیس جمهور و هم برخی از دوستانی که در دولت کار می کنند به فکر مردم هستند. به نخبگان کشور هم می گویم که شما هم کمک فکری به دولت کنید و روش های خوب و کاربردی را پیشنهاد دهید تا اشتباه نشود.

رمز موفقیت دولت سیزدهم در شناخت مردم است

اینکه دولت سیزدهم مردم را خارج از محدوده می داند رمز موفقیت آن است. دولت قبل از هر اقدامی با مردم صحبت می کند و می گوید ما متوجه شده ایم که چنین وضعیتی در اقتصاد وجود دارد و باید آن را اصلاح کنیم. البته به نظر من باید بیشتر با مردم صحبت کنند و اطلاعات واضح تری به آنها بدهند.

ما اطلاع رسانی نکرده ایم و نگفتیم چه بر سر دولت آمده و دولت قبلی در چه شرایطی به دولت جدید تحویل داده شده است، البته به خاطر نجابت و مهربانی این دولت است. آقایانی که می خواستند دولت را ساقط کنند می گفتند ما دولتی را می اندازیم که در لبه پرتگاه است، ذخایر اصلی کشور تمام شده و بدهی داریم.

یکی از مظلومیت های بچه های انقلاب هم همین است و یک مثال بزنم. یکی از بدهی های دولت قبل، فاکتورهایی بود که دولت قبل داشت و این دولت باید پرداخت می کرد. آنها مبالغی را پیش پرداخت کرده بودند و دولت باید آنها را پرداخت کند. و نه تنها از بانک مرکزی، زیرا تنها یکی از آنهاست. دولت هر ماه برای حقوق کارمندانش از بانک مرکزی وام می گرفت اما الان این کار را نمی کند.

یکی از موفقیت های دولت این است که خود را جدا از مردم نمی داند. می توان گفت این سفرهای استانی چه فایده ای دارد اما معتقدم مردم از این رویکرد راضی هستند. این سفرهای استانی در حالی با حضور رئیس جمهور انجام می شود که عده ای از مناطق محروم می گویند تا به حال هیچ مسئولی به منطقه ما نرفته است اما اکنون خود رئیس جمهور به منطقه ما آمده است.

جریان های غیرانقلابی باید از موضع اپوزیسیون و مخرب خود در برابر حکومت دست بردارند

من به جریانات غیرانقلابی هشدار می دهم که صالحین دیدند در این سالها دولت را به کجا رسانده اید. اگر دلت برای اسلام و مردم نمی سوزد، برای خودت بسوز، زیرا اگر این دشمن موفق شد، به تو هم رحم نمی کند. از اتخاذ موضع اپوزیسیون و مخرب علیه دولت دست بردارید. البته نقد منصفانه ای به دولت داشته باشید، اما بشناسید و باور داشته باشید که جهت گیری های این دولت و این دوران بسیار بهتر از گذشته است. البته این انتقاد را خودم می گویم انشالله اگر دولت در حوزه رسانه و اطلاع رسانی به ویژه در وزارتخانه ها بیشتر مداخله کند و با مردم همدلی و همدلی کند و در مواردی قاطعتر عمل کند نتیجه خواهد بود. رضایت بخش تر باشد

اسلام در برخورد با تخلفات فردی نگاه اصلاحی و ملایمی دارد، اما وقتی انسان به فساد و ستم می‌پردازد، جای ترحم ندارد. دستگاه قضایی باید بداند که برخی از اعمال مفسدانه جز به زور مجازات قابل بازدارندگی نیست. چرا یک مجری باید جسارت کند و با مقام و سوابقش مدال و جایزه بگیرد. سپس با ساختن ساختمانی خطرناک با جان و مال مردم بازی می کند. ما هم باید با این مسائل کنار بیاییم.

مردم می گویند شما باید حتی به مهره های بزرگ هم برسید. البته هم قوه قضائیه و هم دولت خدای ناکرده بیش از گذشته در این مسیر حرکت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید