این نماینده مجلس با انتقاد شدید از گشت راهنمایی گفت: اگر در 4 دهه نتوانستند مردم را راهنمایی کنند در 20 دقیقه که با ضرب و شتم دستگیرشان می کنند نمی توانند/ موضوع مرگ مهسا امینی تنها یک نمونه از آن بود. بازداشت شدگان که رسانه ای شد/ گشت ارشاد حق دارد با آنها اینطور رفتار شود این ربطی به زنان کشور ما ندارد

این نماینده مجلس با انتقاد شدید از گشت راهنمایی گفت: اگر در 4 دهه نتوانستند مردم را راهنمایی کنند در 20 دقیقه که با ضرب و شتم دستگیرشان می کنند نمی توانند/ موضوع مرگ مهسا امینی تنها یک نمونه از آن بود.  بازداشت شدگان که رسانه ای شد/ گشت ارشاد حق دارد با آنها اینطور رفتار شود این ربطی به زنان کشور ما ندارد

روز جدید : هر روز ده ها خبر و گزارش داریم که گشتی افراد را به دلیل بی احترامی، هتک حرمت و با اثرات شدید روحی و روانی بر خانواده ها دستگیر می کند و می گویند ما داریم کارمان را می کنیم، شما در قانون تغییراتی ایجاد می کنید.

رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع مرگ مهسا امینی تنها یک نمونه از دستگیری هایی بود که منجر به این حادثه تلخ شد که رسانه ای شد، در حالی که ده ها خبر و خبر داریم. هر روز گزارش می دهد که مردم را با بی احترامی، هتک حرمت و با آثار هنری توهین می کند.» خانواده ها را با استرس روحی و روانی شدید دستگیر می کنند و می گویند ما داریم کارمان را می کنیم، شما در قانون تغییراتی ایجاد می کنید.

جلیل رحیمی جهان آبادی; عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی با بیان اینکه هر قانونی که قابل اجرا نیست باید اصلاح شود، افزود: قانون مشخص و مشخصی در خصوص قوانین مربوط به گشت زنی نداریم و وظیفه قوه قضاییه است. مردم و وظیفه پلیس مشخص می شود.

وی ادامه داد: نبود قانون مشخص در موضوع حجاب باعث شده است که نیروی انتظامی در قالب قوانین کیفری که تنش اجتماعی، بی اعتمادی به نظام و ناامنی است، آزادانه با مردم برخورد کند. اجتماعی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حوادث تلخ اخیر به دیده بان ایران گفت: شورای اسلامی باید به موضوع تغییر قوانین و حجاب رسیدگی کند و نحوه برخورد پلیس با مردم و حدود اختیارات خود را مشخص کند. از سوی دیگر نحوه بازداشت افراد و هدایت آنها به مراکز خاص باید مشخص شود تا بتوان این چالش های اجتماعی را از طریق قانونگذاری مدیریت کرد.

وی گفت: اگر مجلس وارد موضوع گشت زنی نشود، دست پلیس را محدود نکند و دستگیری افراد منوط به مجوز قضایی نباشد، همان داستان ها تکرار می شود. موضوع درگذشت مهسا امینی تنها یک نمونه از دستگیری هایی بود که منجر به این حادثه تلخ شد که رسانه ای شد در حالی که هر روز ده ها خبر و گزارش داریم که پلیس با بی احترامی، هتک حرمت و با جدیت روانی و روانی افراد را بازداشت می کند. تاثیرات عاطفی بر خانواده ها و حرف هایشان این است که ما کارمان را انجام می دهیم، شما قانون را تغییر می دهید.

رفتار پلیس با افراد تحت پوشش گشت زنی پیامدهای امنیتی عمده ای دارد

وی تصریح کرد: رفتار پلیس با افراد تحت عنوان گشت ها تبعات امنیتی عمده ای دارد و لازم است مجلس وارد عمل شود و از دستگیری و بازداشت خودسرانه افراد فاقد حقوق شهروندی جلوگیری کند.

پلیس ارشاد حق ندارد در کشور ما با زنان اینگونه برخورد کند

رحیمی جهان آبادی با تاکید بر اینکه گشت ارشاد در کشور ما حق برخورد با زنان را ندارد افزود: مشکلات دینی و فرهنگی با زور، بازداشت و خشونت حل نمی شود و نتیجه عکس خواهد داشت. مردم 43 سال است که با ما بوده اند، اگر مردم در این چهار دهه توجیه نمی شدند که جامعه را در مسائل دینی، شرعی و حجاب همراهی کنند، مطمئنا بعد از 20 دقیقه ناجا آنها را با زور و ضرب و شتم و بدرفتاری دستگیر کرده و به آنجا برد. مراکز آموزشی .هیچ عنوانی موثر نیست و اینگونه رفتار پلیس و گشت کاملا اشتباه است.

طرح دو فوریتی در مجلس برای تغییر قانون و کوتاه کردن دست نیروی انتظامی در برخورد با مردم

این عضو شورای اسلامی به دیده بان ایران نیز گفت: پلیس با توجه به جرایم مشهودی که در قانون مجازات اسلامی داریم با مردم این گونه برخورد می کند اما مجلس باید وارد عمل شود و از ادامه این گونه برخوردها با مردم جلوگیری کند. طرح‌های فوری برای اصلاح آن بخش از قوانین جزایی در خصوص جرایم مشهود، تا هم امنیت اجتماعی مردم مشخص شود و هم حدود اختیارات پلیس شناخته شود.

نیروهای امنیتی نباید بتوانند خودسرانه هیچ فردی را در خیابان به بهانه دستورات دستگیر کنند

رحیمی جهان آبادی درباره گشت ارشاد گفت: نیروهای امنیتی نباید به بهانه رهبری، فردی را در کنار خیابان به صورت خودسرانه دستگیر کنند، بنابراین نباید اجازه دهیم نیروهای امنیتی با مردم این گونه رفتار کنند. به نظر من مسئولیت این گونه رفتارها باید بر عهده دستگاه های فرهنگی باشد که در طول 40 سال گذشته میلیاردها تومان از بیت المال دریافت کرده اند اما تاثیری در جامعه نداشته اند و نه وزیر کشور. مسئول نظم و امنیت کشور است.

منبع: ایران آبزرور

دیدگاهتان را بنویسید