بیغی نماینده تبریز: نگران وضعیت بازداشت شدگان هستیم/تعداد بازداشت شدگان در این تجمع 1200 نفر اعلام شد.

بیغی نماینده تبریز: نگران وضعیت بازداشت شدگان هستیم/تعداد بازداشت شدگان در این تجمع 1200 نفر اعلام شد.

روز جدید گروه عدالت علی: با اسکن دوربین های مرتبط با سازمان اطلاعات پزشکی قانونی دیدیم که شرایط اسفناکی در خصوص نگهداری و رسیدگی به زندانیان وجود دارد.

دستگیری 1200 معترض و نگهداری بیشتر آنها در زندان فشافویه و همچنین نحوه نگهداری و برخورد با زندانیان باعث نگرانی شده است. این در حالی است که نظارت قوه قضائیه بر سازمان تحت نظارت خود شبهه هایی مبنی بر سهل انگاری ایجاد می کند که فیلم های ضبط شده زندان گواه آن است.

اینها نگرانی هایی است که احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس در گفت وگو با عصر ایران درباره آن صحبت کرده است.

عضو کمیسیون امور داخله و شوراها درباره وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر گفت: در جلسه غیرعلنی مجلس که به منظور بررسی وقایع اخیر برگزار شد، معاون بهره برداری سپاه تعداد بازداشت شدگان اخیر را در ساعت 13:00 اعلام کرد. 1200. همچنین نگرانی خود را از سرنوشت بازداشت شدگان و نحوه برخورد با آنها در حضور رئیس قوه قضائیه اعلام کردیم و همین امر باعث شد که آقای آژه ای سرزده از بازداشتگاه فشافویه که اکثر بازداشت شدگان در آن نگهداری می شوند بازدید کنند.

وی در پاسخ به این سوال که سازمان زندان ها زیر نظر قوه قضائیه است و نظارت سازمان زیر نظر خودش شبهاتی را ایجاد می کند و اینکه آیا بهتر است کمیته ای در مجلس برای بررسی وضعیت زندانیان تشکیل شود؟ : این مشکل ساختاری ماست که ما نمایندگان مردم در کنترل دستگاه قضایی مشکل داریم. همیشه در این نظارت ایراداتی وجود دارد که نظارت تقنینی بر قوه قضائیه را ناکارآمد می کند.

نماینده تبریز بیگی: نگران وضعیت بازداشت شدگان هستیم/ سپاه تعداد بازداشت شدگان اعتراضات اخیر را 1200 نفر اعلام کرد.

وی با استناد به شواهد تاریخی که نشان از نظارت ناکارآمد قوه قضائیه بر زندان ها دارد، می گوید: با بررسی های گروه عادل علی علیه السلام از دوربین های سازمان اطلاعات قضائی متوجه شدیم که شرایط اسفناکی از نظر نگهداری زندانیان وجود دارد و اگرچه دستگاه قضایی اعلام کرده است. در عین حال که با آنها برخورد کرده ایم و رئیس سازمان زندان ها نیز برکنار شده اند، اما سوال اصلی این بود که چرا حفاظت اطلاعات باید چشم قوه قضائیه باشد و از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کند و اجازه این دوربین ها داده شود. او چنین رفتاری با زندانیان کرده بود. اینها سوالاتی است که نگرانی ما به عنوان نمایندگان مردم را از وضعیت آخرین بازداشت شدگان افزایش می دهد و با وجود اطمینان قوه قضائیه، نگران هستیم.

نماینده تبریز بیگی: نگران وضعیت بازداشت شدگان هستیم/ سپاه تعداد بازداشت شدگان اعتراضات اخیر را 1200 نفر اعلام کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در کشور ما هر اتفاقی ممکن است بیفتد. وقتی این اتفاقات جلوی دوربین حفاظت از اطلاعات قوه قضائیه افتاده باشد، هر اتفاق دیگری ممکن است بیفتد. و اگر این فیلم ها منتشر نمی شد، نمی دانستیم که چنین برخوردی با زندانیان انجام می شود. و اکنون منتظر هستیم تا این اطمینان از سوی قوه قضائیه در مورد وضعیت بازداشت شدگان به نمایندگان داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان این اطمینان را به مردم داد که هیچکس نمی تواند از زندان ها بازدید کند، گفت: مجلس باید این بازدید را انجام دهد. کمیته ای از شوراها می توانند وارد این کار شوند و نظارت و بازرسی داشته باشند. همزمان با اکران فیلم ها، هم کمیسیون قضایی و هم وزارت کشور درخواست بازدید از زندان ها را داشتند و قوه قضائیه نیز پذیرفتند، اما آنچه دیده شد صحنه ای زیبا و دیدنی بود و با آن چیزهایی که در فیلم های حکاکی شده، که ما تماشا کردیم، متفاوت بود و باید نقش این صحنه ها روشن می شد، اما متاسفانه نشد.

دیدگاهتان را بنویسید