فرماندار شیراز: 5 نفر در ارتباط با تجمع در بلوار چمران بازداشت شدند. 3 نفر از افراد تاثیرگذار در این تجمع و 2 نفر از مسئولان ورزشی / بدون نوجوان در بازداشت

فرماندار شیراز: 5 نفر در ارتباط با تجمع در بلوار چمران بازداشت شدند.  3 نفر از افراد تاثیرگذار در این تجمع و 2 نفر از مسئولان ورزشی / بدون نوجوان در بازداشت

روز جدید : لطف الله شیبانی استاندار شیراز بر برخورد درایت و مسئولانه با حادثه اخیر بلوار چمران شیراز تاکید کرد. فرماندار شیراز تاکید کرد: در حال حاضر پنج نفر در رابطه با این موضوع در بازداشت به سر می برند که از این تعداد سه نفر از عوامل تاثیرگذار در این زمینه و دو نفر از مسئولان مربوطه ورزش هستند.

فرماندار شیراز با تاکید بر برخورد درایت و مسئولانه با حادثه اخیر بلوار چراان در این شهر گفت: در حال حاضر 5 نفر در ارتباط با این پرونده در بازداشت هستند که هیچکدام نوجوان، دختر و پسر نیستند.

لطف الله شیبانی با رد برخی مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی گفت: هیچ نوجوانی در رابطه با هنجارشکنی در بلوار چمران شیراز دستگیر نشده است.

وی گفت: برای مقابله با چنین رفتارهای توهین آمیزی باید عوامل فرهنگی و اجتماعی را نیز در نظر گرفت. اشتباه کردند، نباید در مقابل آن رفتار عاطفی انجام داد.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار در فضای مجازی مبنی بر دستگیری نوجوانان و پسران حاضر در این حادثه گفت: در این رابطه نوجوان یا پسر دستگیر شده ای وجود ندارد و تنها عوامل اصلی و تعیین کننده در نظر گرفته می شود.

فرماندار شیراز تاکید کرد: در حال حاضر پنج نفر در رابطه با این موضوع در بازداشت به سر می برند که از این تعداد سه نفر از عوامل تاثیرگذار در این زمینه و دو نفر از مسئولان مربوطه ورزش هستند.

ساعت 17:00 روز سه شنبه 30 خرداد 1401 در سالن همایش های شهرداری واقع در بلوار چمران شیراز برنامه ای به نام روز جهانی اسکیت بورد برگزار شد که در این برنامه حضور داشتند.

فرمانده انتظامی شیراز روز جمعه (۲ تیر) گفت: «بسیاری از مردم در پایان مراسم ورزشی بدون رعایت موازین شرعی و قانونی حجاب را باز کردند. روز پنجشنبه 11 تیرماه با هماهنگی مقام قضایی تعدادی از عاملان و عوامل مرتبط با این مجموعه شناسایی و دستگیر شدند.

در تبلیغات برنامه روز جهانی اسکیت در شیراز، نشان سه برگزارکننده، آرم هیئت اسکیت استان فارس و شهرداری شیراز به رسمیت شناخته شده است.

در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با برکناری رئیس هیئت اسکیت منطقه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد که از آرم شهرداری سوء استفاده شد.

پیش از این فرماندار شیراز این اقدام را یک طرح اولیه دانسته و گفته بود: با بررسی های انجام شده و گزارش دستگاه قضایی و انتظامی متوجه شدیم که این مراسم برنامه ریزی شده است و برگزارکنندگان برنامه مستمری برای آینده دارند. شیبانی گفت: بی شک این حرکت ها و برنامه ها با هدف زیر پا گذاشتن موازین و موازین اجتماعی، دینی و ملی انجام می شود.

رئیس قاضی استان فارس دستور رسیدگی و برخورد با عاملان این تجمع را صادر کرد و سپس دادستان شیراز از تشکیل پرونده قضایی در این زمینه و تحقیقات از تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع خبر داد.سید مصطفی بحرینی افزود: عاملان اصلی پس از شناسایی دستگیر شدند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در جمع نمازگزاران سومین جمعه تیرماه 1401 شیراز گفت: در کنار شناخت دقیق علت و منشأ چنین مشکلات و حوادثی باید تلاش کرد. در رفتار دائمی مرتکب چنین اشتباهاتی نشوند. آیت الله لطف الله دیکام گفت: نهادهای آموزشی و دستگاه های مسئول باید به زور وارد میدان شوند و رهنمودها و برنامه های آموزشی برای نوجوانان و جوانان داشته باشند. رئیس شورای عمومی فرهنگی استان فارس گفت: دغدغه های دلسوزانه باید به صورت شفاف و آشکار به نسل جوان و نوجوان منتقل شود این مسائل.

بلوار شهید چمران یکی از مهم ترین بلوارهای شیراز است که از نظر جغرافیایی در شمال غربی شهر واقع شده است و این بلوار غرب شهر یعنی پل معالی آباد را با محور شمالی شهر یعنی . تقاطع بدون تراز دانشجو. طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوع در این بلوار آن را به مکانی برای پیاده روی و تفریح ​​تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید