سخنگوی قوه قضائیه: دستگیری 57 نفر در پرونده حادثه ایذه / 49 نفر همچنان در بازداشت هستند. 3 نفر با قرار وثیقه و 5 نفر با قرار وثیقه آزاد شدند

سخنگوی قوه قضائیه: دستگیری 57 نفر در پرونده حادثه ایذه / 49 نفر همچنان در بازداشت هستند.  3 نفر با قرار وثیقه و 5 نفر با قرار وثیقه آزاد شدند

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره حادثه ایذه گفت: در قوه قضائیه برای ما مهم است که هر فردی در فضای واقعی و مجازی بدون سند و مدرک بدون سند و مدرک اظهار نظر و اظهارات غیرمستند و بدون دلیل بدهد. دلایل قانع کننده و ج اگر مردم بازی می کنند و بر ادعای نادرست خود پافشاری می کنند، قطعاً آن را منبع شایعه می دانیم.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره حادثه ایذه گفت: در قوه قضائیه برای ما مهم است که هر فردی در فضای واقعی و مجازی بدون سند و مدرک نظرات و ادعاهای بی اساس و بدون کافی و قانع کننده ارائه کند. دلائل و بازی با روح و روان مردم است، اگر بر ادعای دروغ خود اصرار و اصرار داشته باشند قطعاً آنها را شایعه ساز می دانیم.

به گزارش انتخاب، وی ادامه داد: برخی احضار و تذکر دریافت کردند و برخی به دستور مقام قضایی بی توجهی کردند و با صدور قرار قانونی برای آنها تعدادی را دستگیر کردیم.

ستایشی افزود: دستگاه قضایی از طریق ماموران ویژه سرنخ هایی از حادثه تروریستی ایذه دریافت کرده است و در حال جمع بندی ابعاد و زوایای این حادثه تروریستی هستیم.

ستایشی افزود: انهدام دوربین ها توسط تروریست ها در شب قبل از جنایت و قتل از جمله اقداماتی بود که برای وقوع این حادثه از قبل برنامه ریزی شده بود.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: اغتشاش اصلی توسط راهزنان بود و در این رابطه 57 نفر دستگیر شدند که از این تعداد 49 نفر همچنان در بازداشت هستند و سه نفر با قرار وثیقه و پنج نفر با قرار وثیقه آزاد شدند.

ستایشی تصریح کرد: انتظار قوه قضائیه دریافت اخبار از مراجع رسمی و جلوگیری از اخبار کذب و جعلی و انتشار آن است که موجب سردرگمی اذهان عمومی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید