پیگرد عاملان و سازمان دهندگان ترور سردار شهید سلیمانی در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفت/ محور حرکت جهادی قوه قضائیه رضایت مردم است.


ساعت: 10:54
تاریخ انتشار: 91/02/29
کد خبر: 1839953

محمد مصدق گفت: جمهوری اسلامی ایران شکایت کرده و عاملان ترور سردار شهید سلیمانی در دستور کار قوه قضائیه قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدک صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس قاضی استان کرمان گفت: استان کرمان به واسطه حضور حاج قاسم استانی کم نظیر در بین استان های کشور است و این استان بزرگ ترین استان است. در کشور با ویژگی های خاص خود، هم مردم انقلابی و متدین و هم رهبران جهادی این را ثابت کرده اند.

معاون اول قاضی ادامه داد: استان کرمان بیش از پنج هزار شهید تقدیم کرده است که یکی از شخصیت های شاخص استان، شهید سرلشکر سلیمانی، شهید باهنر و سایر شهداست. بنابراین این حق استان است که مدیران و عواملی برای خدمت کار کنند.

ایشان فرمودند حق من است در این مراسم شرکت کنم و از سردار شهید سلیمانی صحبتی نکنم، در خارج از کشور هم در حال بررسی ماجرا هستند.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون از نظر حقوقی حتی کسانی که همراه نظام نیستند از عملیات پشتیبانی منطقی برخوردار نیستند و همه حقوقدانان در سراسر جهان آن را محکوم کرده اند. چرا این ترور انجام شد آنها آن را یک حق قانونی، پیشگیری از جنایات آینده و اقدامی پیشگیرانه توصیف می کنند.

مصدق افزود: از نظر حقوق بین الملل تاکنون نتوانسته اند جایی برای دفاع از این موضوع و ترور پیدا کنند و حقوقدانان نباید در سکوت در این مسیر حرکت کنند و با صدای بلند عمل کنند.

معاون اول قضایی خاطرنشان کرد: سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به دعوت عراق به عراق سفر کرده است و در کجای دنیا این اتفاق افتاده است؟ وی گفت: امروز در جمهوری اسلامی ایران اگر برای یک فرد عادی اتفاقی بیفتد در فضای مجازی آشفتگی ایجاد می شود اما ما شاهد این اتفاق نبوده ایم.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران شکایت کرده و عاملان ترور سردار شهید سلیمانی در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارند.

مصدع گفت: امروز این جلسه برای تغییر رهبری و جابجایی دو مدیر عزیز تشکیل شده است. دکتر موحد نزدیک به هشت سال است که با افتخار در استان خدمت کرده و پرچمدار مدیریت تامین، حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یکی از موفق ترین مدیران قوه قضائیه شده است.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه محور حرکت جهادی قوه رضایت مردم است، گفت: امروز قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی قرار دارد. مردم در گذشته توقع و شانس دارند و ما صد برابر مسئولیت داریم.

وی با بیان اینکه اگر کارکنان دادسرا جایگزین متهم، شاکی و متهم شوند و انتظارات دادگاه را برآورده کنند برای ما کافی است، خاطرنشان کرد: امروز در مواجهه با انبوه پرونده ها شرمنده قضایی و شرمنده هستیم. کارکنان اداری؛ چرا که وضعیت بودجه ما به گونه ای نیست که پاسخگوی زحمات 60 هزار کارمند باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید