کاهش ورود پرونده به قوه قضائیه و جلب رضایت مردم باید در دستور کار قرار گیرد.


ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876768

دهشیری رئیس قاضی استان یزد گفت: کاهش تعداد پرونده ها، کاهش مدت رسیدگی و جلب رضایت واقعی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، گلمعلی دهشیری امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس قاضی شهرستان ابرکوه افزود: تولید آمار اتلاف زحمت و اتلاف وقت و هزینه و همچنین فرسودگی جسمی و روحی است. .

وی بر همفکری، همفکری و همراهی در شهرستان تاکید کرد و گفت: تقویت همدلی و انسجام و وحدت بین کارکنان دادگستری و مدیران و همچنین بین کارکنان شهری برای پیشرفت در پرونده ها و کاهش مشکلات قانونی و در نتیجه قضایی تسهیل و تسهیل بار دادگاه ها کمک می کنند.

دهشیری اولویت های قوه قضائیه را در برنامه 1401 برشمرد و گفت: تلاش برای ارتقای کیفی اجرا با کار جهادی، پیشگیری از وقوع جرم، کوتاهی محاکمه و تلاش برای جلب رضایت واقعی از جمله این اولویت هاست.

این مقام قضایی خواستار تمرکز بر اهداف قوه قضائیه در سند تحول و تعالی و تلاش برای تحقق 15 محور ریاست قوه قضائیه در سال جاری، محاکمات، کاهش جمعیت کیفری و کاهش تعداد زندانیان و همچنین تلاش مضاعف برای اجرای شعار سال و حمایت همه جانبه و همه جانبه از تولیدکنندگان، کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان در چارچوب قوانین و مقررات در دستور کار قرار گیرد.

وی حفظ کرامت انسانی، تکریم ارباب رجوع و ارتقای سرمایه اجتماعی را یک اصل مهم و راهبردی برشمرد و خاطرنشان کرد: میانجی گری با مردم و ارائه مشاوره های حقوقی و قضایی از اولویت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. .

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: برخورد قاطع با متخلفان امنیت انسانی، مبارزه بدون غفلت با مفاسد اقتصادی، نظارت مستمر و روزانه بر مجموعه و واحدهای آن به صورت شخصی و سیستمی، تعامل با مسئولان امنیت عمومی، حفظ حقوق عمومی و برخورد. با ناقضان حقوق بشر نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی خواستار توجه به وضعیت مردم و تلاش برای رفع مشکلات آحاد جامعه شد و تاکید کرد: وقتی دشمن رزق و روزی مردم را می گیرد و همه افراد جامعه را با جنگ، ادراک و ترکیب و توپخانه رسانه ای معاندین بمباران می کند، غارت می کند. مردم به دلیل امنیت روانی و آرامش روحی و روانی نیاز دارند تا حد امکان گره مردم را باز کنند و به آنها خدمت کنند.

دهشیری گفت: بصیرت و هوشیاری مردم نقطه قوت نظام اسلامی است که در همه عرصه ها و صحنه ها حضور دارد و شایسته بهترین خدمات است.

گفتنی است در این مراسم از خدمات و زحمات مجتبی رحمت زاده قدردانی و سید مهدی رضوی به عنوان رئیس قاضی شهرستان ابرکوه معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید