حضور رئیس قوه قضائیه در خیریه امام حسن مجتبی / آمادگی قوه قضائیه برای کاهش مشکلات حقوقی و قضایی کودکان بی سرپرست

ساعت: 14:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794580

رئیس قوه قضاییه صبح امروز با حضور در موسسه خیریه امام حسن مجتبی(ع) جمعی از ایتام تحت پوشش مدیران و خیرین موسسه ملارد حضور یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی رئیس قوه قضائیه جمعه امروز (سه آذر) با حضور در مؤسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع) ملارد در جمع ایتام تحت پوشش مدیران و خیرین موسسه قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه خطاب به ایتام، کارمندان و خیرین مؤسسه گفت: تلاش مدیران این مؤسسه برای جمع آوری ایتام و آموزش قرآن به آنها قابل تقدیر است و وظیفه ما به عنوان خادمان را تشدید می کند. کشور. “

رئیس قوه قضائیه با اشاره به پاداشی که خداوند متعال در قبال سختی ها، تلاش ها، مجاهدت ها، نیت ها و مصائب متحمل شده توسط اولیای الهی به آنها می دهد، گفت: دوران کودکی خود را در حالی سپری کردند که پدرشان در زمان تولد در قید حیات نبود و مادرشان از دنیا رفت. کودکی و پدربزرگ و مادربزرگشان که سرپرستی آنها را بر عهده داشتند نیز در هشت سالگی پیامبر اکرم (ص) دار فانی را وداع گفتند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه جمع آوری ایتام این خیریه خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام که «رحمة العالمین» بود از بدو تولد از یتیمی جان سالم به در برد، اما این یتیم نزد خداوند متعال به بالاترین مقام رسید و خداوند به او عطا کرد. بالاترین و عالی ترین وصف صدر. دال

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اعجایی با بیان اینکه گاهی سختی ها و گرفتاری ها کمر هر آدم عادی را می شکند، گفت: یتیم وقتی خدای متعال بخواهد به بالاترین مقام می رسد، آسان می شود و هیچ چیز در نظر او بزرگ نمی شود. از خداوند متعال است و هیچ مانعی برای او بن بست ایجاد نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه می توان گفت انبیا و ائمه اطهار در تاریخ مستثنی هستند و این امر در مورد سایر افراد صدق نمی کند، افزود: امام خمینی (ره) نیز در همان رشته تحصیل می کنند که سایرین. حوزویان تدریس می کردند، اما آنچه امام خمینی (ره) را به این مقام و مقام والا رساند، عشق به خداوند متعال بود که سختی ها را برای ایشان آسان کرد.

حاج قاسم سلیمانی در برابر دشمن قوی، شجاع و محکم به نظر می رسید

رئیس قوه قضائیه همچنین به ویژگی های ممتاز و برتر شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم ایران و سایر نقاط جهان تا به حال یک بار در عمر خود حاج قاسم را ندیده اند، اما دلیل معرفت آنهاست. و نزدیكی به این شهید بزرگوار بود كه حاج قاسم نزد خدا آمد و خداوند متعال به او اجر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به تشییع حماسی و باشکوه پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی در سال 1377 در مکان های مختلف، اظهار داشت: این امر باعث شد این تشییع در حافظه تاریخ ماندگار شود.

رئیس قوه قضائیه در ادامه قیام، جنگ و صلح حاج قاسم سلیمانی را مورد رضایت خداوند دانست و گفت: علیرغم اینکه حاج قاسم سلیمانی در مقابل دشمن و در جبهه های نبرد با دشمنان ظاهری قوی، شجاع و استوار داشت. ، ترس و وحشت در دل دشمن غرابت آفرید اما نسبت به فرزندان شهدا و یتیمان مهربان و متواضع و متواضع و سنگدل بود.

آمادگی قوه قضائیه برای همکاری با موسسات خیریه و ایتام

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی افزود: هر کس با خدا باشد و دلش را به خدا و معارف قرآن بسپارد، عزت، عزت، قدرت و آنچه در دنیا و ماورا برای انسان مایه مباهات است به دست می آورد. “

رئیس قوه قضاییه در بخشی دیگر از سخنان خود از آمادگی قوه قضائیه برای همکاری با موسسات خیریه، ایتام و خانواده های آنها برای کاهش مشکلات حقوقی و قضایی آنها خبر داد و خواستار طراحی و تدوین سازوکار مشخصی برای این معضل شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای دستوراتی را در این خصوص به مراجع ذیربط قضایی صادر کرد و افزود: برگزاری کلاس های حقوقی با حضور وکلا، کارشناسان، قضات و دادستان، تامین وکلا و کارشناسان برای انجام پرونده های حقوقی و قضایی. مواردی مانند «استفاده از ظرفیت کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه»، «اعطای امتیاز در موارد مجاز قانونی» و «کاهش هزینه دادرسی» از مواردی است که قوه قضاییه می‌تواند به ایتام، خانواده‌های آنان رسیدگی کند. ، فرهنگیان و موسسات آنها ارائه خدمات به دستگاه های ذیربط در قوه قضائیه با همکاری و مساعدت روابط و خانواده های بی سرپرست تا در ارائه سازوکار مشخص برای اجرای این موارد فعال باشند.

رئیس قوه قضاییه گفت: اگر در رابطه با ارائه خدمات قضایی به ایتام و خانواده آنها نیاز به تغییر قانون است، باید این تغییرات در قانون انجام شود.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه «مقدم فر» مدیرعامل موسسه خیریه امام حسن مجتبی(ع) گزارشی از فعالیت ها و فعالیت های این موسسه ارائه کرد و گفت: مکان فعلی موسسه خیریه امام حسن مجتبی(ع) بوده است. خانه قدیمی 60 متری شهید هاشمی‌نژ که چند سال بعد خانه‌های کوچکی در اطراف آن خریداری شد و این خیریه را راه‌اندازی کردند.

با اشاره به راه اندازی و راه اندازی 11 پایگاه و موسسه در استان البرز در محدوده مجتمع فرهنگی و اجتماعی شهید هاشمی نژاد، ارائه آموزش های فرهنگی و قرآنی و ارائه کمک های معیشتی به ایتام و خانواده های آنها از جمله برنامه ها است. از این پایگاه ها و نهادها .

مدیرعامل موسسه خیریه امام حسن مجتبی(ع) از جذب 2100 کودک بی سرپرست در موسسات و پایگاه های خیریه شهید هاشمی نژاد و ارائه خدمات معیشتی، فرهنگی و قرآنی به آنان خبر داد.

وی همچنین خواستار ایجاد فرآیندی در دستگاه قضایی کشور برای تسهیل در امور حقوقی و قضایی ایتام و خانواده های آنها در زمینه هایی مانند وکالت و کاهش هزینه های دادرسی شد.

در ابتدای این مراسم ایتام تحت پوشش موسسه خیریه امام حسن مجتبی(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در قالب گروه سرود «عماران انقلاب» به سرود پرداختند. او ضبط کرد و با آنها صحبت کرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین با تعدادی از خانواده ها و ایتام تحت پوشش موسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع) به صورت چهره به چهره گفت وگو کرد و دغدغه های آنان را شنید؛ بچه های اکثر خانواده هایی که در این جلسات شرکت می کردند به یاد قرآن بودند.

در این دیدارهای حضوری، تعدادی از مسائل حقوقی و هزینه های دادرسی با خانواده ایتام و افراد تحت پوشش موسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع) به گوش رسید و دستوراتی از سوی رئیس قوه قضائیه صادر شد. اقدام مناسب انجام دهد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید