سیدحسن خمینی: جامعه ما گرفتار مشکلات است/ قوه قضائیه نقشی بی بدیل در جلب رضایت مردم دارد

سیدحسن خمینی: جامعه ما گرفتار مشکلات است/ قوه قضائیه نقشی بی بدیل در جلب رضایت مردم دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با تجدید عهدنامه قوه قضائیه با آرمان های امام خمینی (ره) ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و یارانش گفت: مقام، این یعنی خروج از ظلم

یادگار امام تاکید کرد: جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الهی زمانی می تواند الهی تلقی شود که هم عادل باشد و هم هدفی داشته باشد و به سمت آن هدف حرکت کند; برای خود هدفی بیندیشید و رفتار و اعمال خود را برای رسیدن به آن هدف اصلاح کنید و هر کاری که از این طریق انجام می دهید و هر تصمیمی که در این راه می گیرید منصفانه و ناعادلانه باشد.

وی افزود: در پیگیری بحث عدالت، چه با تعریف ارسطو که حالت یک شیء در جای خود قرار دارد، چه تعاریفی که برابر با عدالت است و چه تعاریفی که ممکن است در این زمینه مطرح شده باشد، مهمترین نهاد که این سؤال از نظام الهی را نشان می دهد. «این ما قوه قضائیه هستیم.

سیدحسن خمینی گفت: اگر قوه قضاییه در دستگاهی از سلامت برخوردار باشد، ناگزیر سایر نهادها نیز دارای چنین کیفیتی خواهند بود و این نقشی لاینفک است که رضایت مردم را به دنبال دارد و الهی بودن نظام را تضمین می کند. ” او می سازد.

وی گفت: بحمدالله دوران جدید با حکومت برادر بزرگوارمان آقای اجی با 40 سال سابقه همراه است. سرپرست این موسسه برگرفته از متن این مجموعه بوده و دارای تجربه لازم و دانش کافی بوده و از تجربه و مدیریت بسیار عالی برخوردار است. به همین دلیل همه امیدوارند که روند فعلی حاکمیت در قوه قضاییه عالی و بسیار خوب باشد.

یادگار امام ادامه داد: امیدواریم آنچه خداوند متعال نظام ما را به یک صفت الهی نزدیک می کند به زبان و قلم و قضاوت دوستانمان باشد و اگر خدا بخواهد این نظام از خون شهدا در کنار دیگران باشد. از خداوند متعال و لشکریان می فرماید: «اینکه تاریخ پرتلاطم اسلام ما را به آن سوق داده و امروز ثمره مجاهدت تاریخ و افتخار بزرگی است برای همه ما تا خود را از گزند دشمنی حفظ کنیم.

وی یادآور شد: همه می دانیم که دشمنی وجود دارد و آنچه می تواند دشمنی را از بین ببرد، توکل به خدا، پیروزی بر خدا و استفاده از علم و دانش، حکومت داری عالی و تمام قدرت موجود در بدنه حکومت اسلامی است. “

سیدحسن خمینی تاکید کرد: به خواست خدا کلمه توحید و هستی همه با هم منشا کار می شود و می توانیم با دستور رهبر معظم انقلاب کاری انجام دهیم که مورد رضایت خدا و ماست. جامعه ای که از مشکلات رنج می برد.»

دیدگاهتان را بنویسید