درخواست قطعنامه سازمان ملل درباره عاملان ترور سردار سلیمانی

ساعت: 21:53
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796982

معاون حقوقی رئیس جمهور در این نامه آورده است؛

معاون حقوقی رئیس جمهور در امور حقوقی و پیگیری قانون اساسی در نامه ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل خواستار صدور قطعنامه ای در محکومیت تروران سردار قاسم سلیمانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در نامه ای به عزیزلا فضلی، معاون ارتباطات و پیگیری قانون اساسی، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواستار صدور قطعنامه ای در محکومیت ترور سردار قاسم سلیمانی شد.

در این نامه دو زبانه آمده است: بی شک سلب حقوق عاملان تروریسم و ​​مصونیت آنها از هرگونه محکومیت و مجازات، صلح بین المللی را بیش از پیش بی ثبات خواهد کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل

آقای رئیس جمهور و اعضای محترم

با احترام،

دو سال از جنایت باورنکردنی ترور آقای قاسم سلیمانی، شهروند و مقام ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران که در یک ماموریت دیپلماتیک در عراق بود، می گذرد. مسئولیت ارتکاب مستقیم این جنایت خشن بین المللی متعاقباً توسط نخست وزیر وقت ایالات متحده پذیرفته شد. این اقدام خطرناک دولت ایالات متحده در حالی صورت می گیرد که منشور سازمان ملل به عنوان یک سند کلیدی و یک سری اجماع بین المللی در دوره پس از جنگ، دولت ها را از انجام اقداماتی که برای صلح و امنیت بین المللی مضر است منع می کند. متأسفانه سال هاست که زندگی جمعی دولت ها شاهد ظهور پدیده ناگوار موسوم به یکجانبه گرایی افراطی دولت ایالات متحده است که حق نقض هر گونه منشور بین المللی و قوانین و مقررات فراملی را برای خود محفوظ می دارد.
حقوق بین الملل اعدام های فراقانونی، ترور مقامات دولتی و دیپلماتیک، جنایات علیه بشریت، نقض فاحش حقوق بشر از جمله حق زندگی، نقض حق استفاده از زور و نقض اصول حقوق بشردوستانه را به شدت ممنوع می کند. همانطور که شروع جنگ جهانی دوم با یک حمله تروریستی تقویت شد، هر اقدام اخیر اعضای جامعه بین‌المللی می‌تواند به صلح و امنیت بین‌المللی برخاسته از ارزش‌های بین‌المللی در عصر آشفته هرج و مرج خانه به خانه منجر شود. اکنون منشور سازمان ملل دوباره در آستانه قرار گرفتن در روزهای پایانی منشور ملل متحد قرار دارد، بنابراین ادامه شرایط داغ کنونی می تواند تیری آزاد به بدنه منشور بیاورد و قربانی قرن بیست و یکمی را در خاکستر و خون فرو ببرد. .

حفظ صلح و امنیت بین المللی، احترام به نظام بین المللی حقوق بشر، حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی، حمایت از اصول کلی حقوق بین الملل از جمله اصل برابری، اصل حاکمیت و تمامیت ارضی، توسعه روابط بین المللی دوستانه؛ به منظور تداوم همبستگی جامعه بین المللی، محکومیت عمل تجاوزکارانه، محکومیت جنایت علیه بشریت و تقویت حاکمیت قانون در صحنه جهانی، پیشنهاد می شود که دولت و دیپلمات ها برای جلوگیری از این جنایات اقداماتی را انجام دهند. در آینده. بدون شک، سلب حقوق عاملان تروریسم و ​​مصونیت آنها از هرگونه محکومیت و مجازات، صلح بین المللی را در وضعیت ایستاتری قرار خواهد داد.

معاون وزیر ارتباطات و نظارت بر اجرای قانون اساسی

معاون حقوقی رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید