سازمان ملل بستری برای بیان حقایق و مواضع/ افکار عمومی جهان منتظر شنیدن سخنان آیت الله رئیسی در اجلاس سازمان ملل است.


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898212

سید جعفر قنادباشی گفت: آیت الله رئیسی در عرصه مقابله با استعمار در مقطع کنونی و سایر مشکلات سیاستی روشن، منطقی، اصولی و قاطع را دنبال می کند و امسال بیش از هر زمان دیگری رسانه ها و افکار عمومی سخنان رئیس جمهور را مورد توجه قرار داده و هستند. منتظریم ببینیم آیت الله رئیسی مسائل و مواضع جهانی، منطقه ای ایران را چگونه بیان خواهد کرد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جعفر کندباشی در گفتگو با راه عالی; وی با اشاره به برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و حضور جمهوری اسلامی ایران در این نشست گفت: از ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی ایران تاکنون حضور کشورمان در سازمان های بین المللی یکی بوده است. ما به جای استفاده از ظرفیت سازمان های بین المللی برای پیشبرد اهداف خود در سطح منطقه ای و جهانی، از استراتژی های خود برای بیان مواضع خود استفاده می کنیم و سیاست های خود را تبیین می کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در شرایطی که رسانه های جهانی تحت سیطره استکبار جهانی قرار دارند و اساساً تلاش می کنند حرف حق به گوش ملت ها نرسد، می توانیم از سازمان ملل به عنوان بستری برای بیان حقایق خود استفاده کنیم. موقعیت ها .

وی گفت: مجامع بین المللی با توجه به جایگاه کشورها به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول رسانه های با پوشش گسترده جهانی که در اختیار قدرت ها و سرمایه گذاران خارجی است و دسته دوم تریبون های سازمان های بین المللی است که مورد استفاده همه قرار می گیرد.

گنادباشی بیان کرد: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران به جای پیروی از سیاست های جهانی، سیاست های مشخص و مستقلی را دنبال می کند، حضور روسای جمهور ایران همواره توجه جهانیان را به خود جلب کرده است زیرا ایران از نظر جغرافیایی، فرهنگی و فناوری توانمند است. این کشور از نظر اقتصادی مهم است و موقعیت های متفاوت ایران در مقابل سایر کشورها به دلیل استقلال آن است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به مطلب فوق و با بیان اینکه بر این اساس بسیاری از کشورها علاقه مند به شنیدن سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: معمولاً سران کشورهای ضعیف جرأت بیان خود را ندارند. آنها همواره با بی حوصلگی منتظر سخنان رؤسای جمهور ایران هستند تا زمانی که مواضع خود را در برابر سیاست های یکجانبه جهان غرب اعلام و از آن حمایت کنند.

وی گفت: این سفر اولین سفر آیت الله رئیسی به سازمان ملل است و با توجه به راهبردهایی که ایشان دنبال می کنند و موانع کشورهای اسلامی و کشور خودمان ایشان را همراهی می کنند. این سفر و حضور با دیگر روسای جمهور سابق بسیار متفاوت است.

گنادباشی ادامه داد: چرا که آیت الله رئیسی در زمینه مقابله با استعمار در مقطع کنونی و سایر مشکلات سیاستی روشن، منطقی، اصولی و قاطع را دنبال می کند و امسال بیش از هر زمان دیگری رسانه ها و افکار عمومی سخنان رئیس جمهور را مورد توجه قرار می دهند. به رئیس جمهور توجه کرده و منتظریم ببینیم آیت الله رئیسی چگونه مسائل و مواضع جهانی، منطقه ای ایران را بیان خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هم اکنون از نظر چهره به عنوان دشمن آمریکایی ها به ویژه رویارویی هایی که با آمریکایی ها به عنوان یک قدرت جهانی داشت دیده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید