رئیس قوه قضائیه بر نگرش قاطعانه در قبال نقض کننده حقوق بشر و بیت المال تأکید می کند / بر ضرورت پیگرد جدی عاملان ترور سردار سلیمانی و دانشمندان ایرانی

زمان: 12:22
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777090

رئیس قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه مصمم است با کسانی که حقوق بشر و بیت المال را نقض می کنند و کسانی که راه مردم را سد می کنند قاطعانه برخورد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در جلسه شورای عالی قضایی این دوشنبه (26 مهر) ، میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و آغاز امام و ولایت بقیه الله متعال را تبریک گفت. ع) گفت: با طلوع نور و رحمت ، فرو ریخت و به امید خدا با ظهور منجی موعود ، که این نور و رحمت بزرگ را به ارمغان می آورد ، پایه و ریشه ظلم و ستم و همه قصرهای استکبار فرو می ریزد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مسلمانان سراسر جهان با وحدت ، بصیرت ، تلاش و جهاد بیشتر بتوانند دست ستمگران ، مستکبران و متجاوزان را از سرزمین اسلام کوتاه کنند.

امیدواریم بتوانیم دست ستمگران آن زمان و ناقضان حقوق بشر و بیت المال را قطع کنیم

رئیس قوه قضائیه گفت: امیدواریم با برکت امروز و جهاد بزرگ و اجرای عدالت بتوانیم دست ستمگران آن زمان و ناقضان حقوق بشر و خزانه دار را بریده و دوست سرکوب شده ای باشیم دشمن ستمگر “منفعل و زمین گیر نباشید.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای افزود: امروز شیطان بزرگ و صهیونیست ها و عوامل آنها جنایات غیر انسانی را در سراسر جهان در اشکال مختلف رواج می دهند و در تاریخ اخیر و اقدامات بدی علیه ملت های آزادیخواه سراسر جهان انجام داده اند. دهه ها “

بر همین اساس ، وی از مسلمانان جهان خواست در برابر دسیسه های دشمنان هوشیار باشند و فریب کسانی را که به دنبال تفرقه بین امت اسلامی هستند و نگذارند شیاطین به اهداف شوم خود برسند ، فریب دهند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه افراد آزادیخواه جنایات استکبار علیه بشریت را تحمل نمی کنند ، مدعی حمایت از حقوق بشر به جنایات نظام سلطه بر مسلمانان منطقه اشاره کرد و گفت: آنها شیطان بزرگ هستند. در قندوز و قندهار افغانستان ، مسلمانان بی گناه روز جمعه نمازگزار را کشتند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی باید فوراً جنایت علیه جنایات رژیم استکباری علیه مردم ایران و مردم منطقه را اعلام کند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای از دکتر غریب آبادی ، معاون جدید بین المللی قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ، خواست تا فوراً با کمک وزارت امور خارجه و سایر نهادهای ذی ربط ، این اقدامات را انجام دهند. جنایت علیه ملت ایران پیگیری انجمن های حقوقی بین المللی و قوه قضاییه در تهران.

وی گفت: “کسانی که ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند ، در حالی که خود بزرگترین ناقض حقوق بشر هستند ، باید در مورد جنایاتی که علیه مردم ایران و دیگر ملت های آزادیخواه انجام شده محاکمه و پاسخگو باشند.” داده ها مسئول است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به ترور سردار حاج حاج قاسم سلیمانی و همچنین علمای کشورمان که توسط آمریکا و صهیونیست ها شکنجه شده اند ، تاکید کرد: باشید.

قضات از پارلمان می خواهند تا طرح حمایتی را برای جلوگیری از تبعیض جدید بازنگری کند

رئیس قوه قضائیه با اشاره به بررسی و تصویب طرح تسهیل مجوز فعالیت در مجلس ، از نمایندگان مجلس خواست تا از نظرات کارشناسان استفاده کرده و از تصویب پیشنهادهایی که نمی تواند این طرح را از هدف اصلی خود دور کند ، خودداری کنند. سرانجام تصویب یک قانون جامع.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به برخی پیشنهادات درباره این طرح در مجلس ، از نمایندگان مجلس خواست این موضوع را به طور جامع مورد بررسی قرار دهند تا آنچه که در نهایت تصویب شود باعث ایجاد تبعیض جدید نشود.

وی در این زمینه به معاون اول قوه قضائیه و اعضای قانون و مجلس دستور داد تا در بررسی این موضوع با مجلس همکاری کنند تا قانونی که تصویب می شود کارشناسی و دقیق باشد.

رئیس قوه قضائیه همچنین به ماموریت های جدی و متنوع این قوه قضاییه اشاره کرد و با اشاره به کمبود بودجه و امکانات مناسب برای این مأموریت ها ، توجه و مساعدت مجلس و دولت برای رفع نیازهای قوه قضائیه را خواستار شد. ..

مشکلات نباید همکاران قوه قضائیه را از ماموریت اصلی پیشگیری از وقوع جرم و ارزیابی اقدامات نظامی باز دارد و آنها را از مسیر عدالت منحرف کند.

رئیس قوه قضائیه در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به همکارانش در قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه سخت است و حجم کار ما زیاد است و مشکلات و مشکلات وجود دارد ، اما این مشکلات و کلمات و گفته هایی که برخی مخالفان یا حتی نیکوکاران آگاه افزایش می دهند آنها می گویند ما نباید از مأموریت اصلی خود ، یعنی جلوگیری از جنایت و قضاوت در مورد حقوق دشمنان و منحرف ساختن آنها از مسیر عدالت ، باز داشته شویم.

حجه الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: مشکلات نباید کوچکترین تاثیری بر کیفیت کار ما و اعتقاد به آرمان ها و احسان و قضاوت عادلانه ما در مورد ستمگران داشته باشد و ما باید به نام خدا عمل کنیم. و طبق آموزه های فقه و شرع. “

وی با بیان اینکه رسیدن به کمال دشوار است گفت: ما باید راه را برای ظهور منجی جهان هموار کنیم و در این مسیر دشوار هم باید در مسیر درست حرکت کنیم ، هم سختی ها را تحمل کنیم و هم با سنگ اندازان کار کنیم. به روش درست آنها برخورد ایجاد می کنند و راه را برای حرکت دیگران در مسیر درست هموار می کنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضائیه مصمم است همه کسانی که مانع راه مردم و رفتارهای ظالمانه مردم و بیت المال می شوند را متوقف کند ، گفت: من مطمئنم که با همدلی پارلمان و دولت و با با کمک افرادی که می توانیم اجرای عدالت را هموارتر کنیم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید