بزرگترین ناقض حقوق بشر در تاریخ امروز اولین شاکی دفاع از حقوق بشر است/ دخالت در امور داخلی کشورها مصداق بارز نقض حقوق بشر توسط آمریکاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حکمت حکیمی فر کارشناس سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار کُردتودی گفت: دولت آمریکا اسلام ناب محمدی(ص) را که پرچم آن ایران اسلامی است، یکی از موانع اصلی تسلط خود بر جهان می داند.

وی افزود: علاوه بر هرگونه اقدام خصمانه برای مهار انقلاب اسلامی، با استفاده از امپراتوری رسانه ای و ماشین تبلیغاتی کنونی رژیم صهیونیستی، همواره در تلاش است تا از موضوع «حقوق بشر» که آمریکا آن را بزرگترین می شناسد، سوء استفاده کند. و آن را به سلاح فشار بر دولت های مستقل به ویژه جمهوری اسلامی ایران تبدیل کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دخالت آشکار دولت آمریکا در امور جهانی با شعار برقراری حقوق بشر در جهان و استفاده از حربه های حقوق بشری برای تحت فشار قرار دادن ایران برای تلطیف موضع، تغییر شخصیت و محتوا. و شرع اسلام مستلزم ایجاد سنگرهایی برای دفاع از انقلاب اسلامی و اتخاذ موضع راهبردی برای تعریف رویکرد تهاجمی برای مقابله با تهدیدات پیش روی جمهوری اسلامی ایران است.


نقض حقوق بشر توسط ایالات متحده در داخل کشور

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: ابتدا بد نیست بدانید سنگ بنای شکل گیری آمریکای جدید بر اساس خون 112 میلیون سرخ پوست و بردگی 15 میلیون سیاه پوست آفریقایی است که سه میلیون نفر از آنها کشته شدند. به خاطر طمع سفیدپوستان استعمارگر.”

وی گفت: آزادی اسلحه و نقض حق حیات شهروندان، نژادپرستی، نقض حقوق مسلمانان، نقض حقوق زنان از بارزترین مصادیق نقض حقوق بشر و جنایات علیه ایالات متحده است.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: تبعیض علیه اقلیت های مذهبی در آمریکا کاملا مشهود است و در این میان تبعیض علیه مسلمانان حرف اول را می زند.

وی خاطرنشان کرد: موج تبلیغات ضد اسلام موجب تشدید اسلام هراسی، اسلام ستیزی و جنایات نفرت انگیز علیه مسلمانان در آمریکا شده است.

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: نقض حقوق بشر توسط آمریکا محدود به خاک داخلی این کشور نیست، بلکه اقدامات فرامرزی این کشور در بسیاری از موارد ناقض حقوق بشر است.


دخالت در امور داخلی احزاب

این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دخالت آمریکا در امور سایر کشورها گفت: موضوع دخالت در امور داخلی کشورها یک سیاست مستمر و دیرینه آمریکاست. “حالت” به شرح زیر است.


حمایت از تروریسم

وی افزود: حمایت از تروریسم و ​​گروه های تروریستی که در خدمت منافع آمریکا بوده اند، سیاست دیرینه دولت آمریکا به ویژه در منطقه غرب آسیا از تروریسم آمریکا در دوران جنگ سرد با ایجاد و تامین مالی جنبش های خاصی است که اتحاد جماهیر شوروی شکل گرفت. نفوذ در منطقه که منجر به تشکیل القاعده شد.

حجت الاسلام حکیمی فر گفت: علاوه بر این، ظهور داعش در عراق و سوریه با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفت که در سال های اخیر فجایع انسانی بسیاری را به همراه داشته است.


نادیده گرفتن نقض حقوق بشر

وی گفت: “ایالات متحده به اجرای حقوق بشر در سراسر جهان متعهد است، در حالی که آشکارا نسبت به نقض گسترده حقوق بشر توسط متحدان خود بی تفاوت است و حتی به طور غیرمنصفانه از اقدامات آنها حمایت می کند.”


نقض حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به جنایات آمریکا در جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا در طول تاریخ سابقه سیاه و ضخیم نقض حقوق بشر علیه ملت بزرگ ایران را دارد که نمونه های بسیاری از جمله کودتای دولتی را می توان مشاهده کرد. روز 7 مرداد 1332 و سرنگونی حکومت «دکتر مصدق ملی فاجعه حمله به هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی و شهادت 290 مسافر و خدمه را فاجعه بار خواند.

وی تاکید کرد: اما شاید یکی از بزرگترین موارد نقض فاحش حقوق بشر علیه ایران توسط دولت آمریکا، اعمال تحریم های اقتصادی و مالی گسترده از ابتدای انقلاب تاکنون باشد که تقریبا همه اقشار کشور را تحت تاثیر قرار داده و پیامدهای منفی آن را تحت تاثیر قرار داده است. «اعمال تحریم‌های قهری یک‌جانبه از سوی آمریکا به ابزاری برای نقض حقوق بشر مردم ایران تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ورود مستقیم به جنگ با ایران و حمله به کشتی ها و سکوهای نفتی ایرانی، حمله به هواپیمای مسافربری در 12 تیر 88، حمایت از سازمان تروریستی منافقین، اعمال تحریم های ناجوانمردانه، حتی تحریم بیماران. پزشکی، تهاجم فرهنگی و تشکیل جبهه فرهنگی ناتو علیه انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، موجی از اسلام گرایی، ترس و ایران هراسی را در منطقه و جهان به وجود آورد.

وی گفت: همواره مواضع خصمانه علیه ایران در تمامی سازمان های بین المللی، تهدید همیشگی ایران از حمله نظامی، تلاش مستمر برای نفوذ در ایران به هر شکل و شکلی، حمایت همه جانبه از تمامی اغتشاشات و ناآرامی ها مانند سال های 1978، 1988 و 1998 متهم است. ایران: فناوری هسته‌ای با هدف سلب حقوق مسلم مردم ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای، جنایات برجامی و شهادت حاج قاسم سلیمانی مواردی است که همه لیبرال‌ها را به این نتیجه می‌رساند که آمریکا رویکردی ابزاری در پیش گرفته است. حقوق بشر، بزرگترین پارادوکس رفتاری تاریخ، آن را به انسان نشان داد.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر افزود: آمریکا ضمن ادعای حمایت از حقوق بشر در سطح ملی و بین المللی چندین بار مرتکب نقض حقوق بشر و عمدتاً بزرگترین وارونگی اخلاقی و در عین حال دردناک ترین سیرک امروز جهان است که بزرگترین ناقض حقوق بشر است. در تاریخ بشر بزرگترین مدعی حقوق بشر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید