حقوق بشر آمریکایی؛ شعار توخالی و ابزاری برای سلطه و دخالت در امور داخلی کشورها


ساعت: 18:43
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879877

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: حقوق بشر آمریکایی چیزی جز ریا، دروغ و سلطه نیست و اجرای آنها روشن می کند که این شعار توخالی و ابزار سلطه جهانی و دخالت در امور داخلی ملت ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین کنعانی کارشناس برجسته و تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با تهران پرس در تشریح ابعاد حقوق بشر آمریکایی گفت: «.

کنعانی مقدم با اشاره به حمایت همه جانبه آمریکا از منافقین که جنایات بیشماری را در حق ملت ایران مرتکب شدند، گفت: ملت ایران شاهد جنایات گروهک های تروریستی و منافقین بوده که 17 هزار نفر را کشتند و اکنون مورد حمایت آمریکا قرار دارد. و رژیم صهیونیستی داشتند، بودند، زیرا حادثه 7 تیر 1360 مدرکی مستند بر تروریستی بودن این گروه های مورد حمایت آمریکاست و هنوز هم آمریکایی ها و صهیونیست ها از این گروه های تروریستی و منافقین و جنایتکاران حمایت می کنند و آن را می نامند. حمایت از حقوق بشر در واقع حمایت از حقوق بشر آمریکایی به معنای حمایت از تروریسم، جنایت و نژادپرستی است نه حمایت از حقوق بشر.

وی گفت: حقوق بشر در خود آمریکا از نظر آمریکایی ها به عنوان یک اقدام نژادپرستی یا آپارتاید تلقی می شود و همه می دانند که یکی از ابزارهای سلطه بر ملت ها استفاده ابزاری از حقوق بشر با ساختارهای دوگانه است به گونه ای که در بسیاری از کشورهای تحت سلطه آمریکا حقوق بشر معنا ندارد، اما کافی است کشوری با سلطه و استکبار آمریکا مخالفت کند، آنگاه کوچکترین اقدام آنها نقض حقوق جهانی بشر تلقی شود.

این تحلیلگر گفت: کشتار بومیان و سیاه پوستان آمریکایی توسط آمریکایی ها و سایر اقدامات ستیزه جویانه، اشغالگرانه و تجاوزکارانه آنها به ویژه در منطقه ما در عراق، افغانستان، یمن، فلسطین، لبنان و سوریه مدرکی مستند بر حقوق بشر آمریکایی است. گفت: غیر از ریا و دروغ و تسلط.

وی ادامه داد: آمریکا اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی از جمله کشتار کودکان، روزنامه نگاری و غیره را حقوق بشر می داند اما اگر مردم یمن با تجاوزات ائتلاف آمریکایی و سعودی مخالفت کنند یا مردم فلسطین برای آزادی مبارزه کنند. کنعانی نتیجه گرفت که در مورد سرزمین آنها، این یک اقدام تروریستی است و نه حمایت از حقوق بشر.

انتهای پیام/ الف

دیدگاهتان را بنویسید