آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تسلط بر کشورها استفاده می کند


ساعت: 12:13
تاریخ ارسال: 1301/04/13
کد خبر: 1880769

محمدعلی رحیمی گفت: آمریکا برای رسیدن به اهداف شوم و استعماری خود از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای سلطه بر سایر کشورهای جهان استفاده می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی رحیمی کارشناس مسائل سیاسی و روابط بین الملل در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به شکل گیری حقوق بشر اظهار داشت: حقوق بشر که امروز مورد توجه جامعه است، ریشه در اول و دوم دارد. جنگ های جهانی بله، کشورهای اروپایی که در این جنگ ها بیشترین تلفات را داشتند و متحمل رنج های زیادی شدند، گفتمان جدیدی را مطرح کردند تا دیگر جنگی رخ ندهد.


وی با بیان اینکه بحث های حقوق بشری کشورها در قالب ارزش ها و آرمان های جدید ارائه می شود، اما رنگ و درخشش جدیدی به آنها بخشیده است، افزود: در این گفتمان استفاده از سلاح های شیمیایی و میکروبی و انواع سلاح ها و … سلاح هایی که بر بدن تأثیر منفی می گذارد، آن را ممنوع کردند، اما اشاره شد که آمریکا در هیروشیما از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است.


وی ادامه داد: آمریکا با این امر موافقت کرده است، امورش از طریق حقوق بشر پیش نمی‌رود، بنابراین نیروی دریایی خود را در سراسر جهان مستقر کرده و در هر کشوری به جز روسیه، ایران و چین پایگاه‌های نظامی ایجاد کرده‌اند.


این کارشناس با اشاره به اینکه آمریکا از حقوق بشر به عنوان ابزار استفاده می کند، تصریح کرد: دنیا در کنار دولتی است که بیشترین نقض حقوق بشر را انجام می دهد و کشورهای دیگر را به نقض حقوق بشر متهم می کند و آن کشورها همیشه اگر بخواهند مصادره می کنند. قوانین را به نفع خود و به مردم جهان القا کنند.


وی گفت: حقوق بشر آمریکا یعنی حمله نظامی به کشورهای دیگر، دخالت آمریکا در امور دیگر کشورها، حمایت بی قید و شرط از رژیم جلاد صهیونیستی، هر سازمان، ملت و دولتی که بخواهد از مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان حمایت کند. متهم به تبدیل شدن به تروریسم است.


رحیمی ادامه داد: آمریکا در سیاست خارجی خود از حقوق بشر استفاده ابزاری می کند هر کشوری که با آمریکا رابطه داشته باشد آن را متهم به نقض حقوق بشر می کند.


وی با اشاره به اینکه رسانه ها در خدمت و پیگیری حقوق بشر آمریکایی هستند، تصریح کرد: آمریکا با تبلیغات رسانه ای و ابزار هنری خود را مدافع و مدافع حقوق بشر در دنیا معرفی می کند و در پایان فیلم های هالیوودی منجی است. و ناجی


این کارشناس روابط بین الملل گفت: حقوق بشر در صورتی که خود آن را نپذیرند، روال و شکل و ظاهر زیبایی را برای مردم دنیا ترسیم می کند.


وی خاطرنشان کرد: در حالی که آمریکا مدعی حمایت از حقوق بشر است، اما در داخل و بین‌المللی آن را نقض می‌کند و در واقع به جرات می‌توان گفت که آمریکا حقوق بشر را ابزاری در مسیر خود قرار داده است. سرنوشت ملت ها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید