حقوق بشر؛ ابزاری در خدمت خواسته های شیطانی آمریکا


ساعت: 15:40
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880388

اگر کسی به نجات شیطان به عنوان سوزن امیدوار است، باید عقل و درک او را 100% زیر سوال برد، حمایت جنایتکاری مانند آمریکا از حقوق بشر را نیز باید بشردوستانه زیر هزاران زباله دفن کرد تا پلیدی خفه نشود. او انسانیت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از بلاغ نقل می کنم; شیطان که به خدا قسم خورده تا بندگانش را تا روز قیامت به انحراف و انحطاط و تباهی بکشاند، آیا از سوگند خود دست بر می داری تا زمانی که کسی بگوید: شیطان شیطان شده است؟ طبیعت خبیث حامی حقوق بشر است و از فردا می خواهد مانند آدم باشد و حقوق هیچکس و هیچ کشوری را زیر پا نگذارد و از صدها زندان و شکنجه گاه مخفی او در نقاط مختلف جهان خبری نباشد و او سلاح هایی به ارزش صدها میلیارد دلار خواهد فروخت. هر ساله چشم خود را به روی کشورهای مختلفی که زمینه درگیری و جنگ با دیگران و همسایگان را برای آنها فراهم کرده است می بندند و رهبران صهیونیستی این کشور تصمیم گرفتند از حمایت از رژیم دروغین و تروریستی اسرائیل دست بردارند و این غده سرطانی را از وجود خود خارج کنند. جهان؟!

حقوق بشر نیازمند حامیان صادقی است که سابقه ظلم و فساد در پیشینه خود نداشته باشند و از مظلوم دفاع کرده باشند و در طول سالیان متمادی سابقه درخشانی در دفاع از حقوق محرومان و مستضعفان داشته باشند. از جمله کسانی که به جرم نقض 100 درصد حقوق بشر و شروع حمام خون در جهان باید محاکمه و به اشد مجازات برسند.
وقتی آمریکا حامی و حاکم حقوق بشر است، با وجود اینکه برخی از اعضای آن قربانی تروریسم آمریکایی هستند، باید نام این سازمان به سازمان حمایت از حقوق بشر تغییر یابد.

برای اشغال سرزمین بومیان آمریکا که صاحبان اصلی آمریکا بودند، آمریکایی ها 27 میلیون نفر از این سرخپوستان را سلاخی کردند و بیش از 99 میلیون آفریقایی را به بردگی گرفتند که بیش از دو میلیون نفر از آنها در دریا در حین حمل و نقل جان باختند.

پس از خروج از انزوا و ورود به جنگ جهانی دوم، در حالی که آمریکایی ها کمترین هزینه و خسارت را از جنگ دیده بودند و ژاپن که تسلیم متفقین شده بود، برای اولین بار از بمب اتم علیه آن کشور و از طریق دو شهر هیروشیما استفاده کرد. و ناکازاکی در یک لحظه 220000 نفر را کشتند. اما این پایان ماجرا نیست، جنایات آمریکا در جنگ جهانی دوم تخمین زده می شود که باعث کشته شدن دو و نیم میلیون انسان بی گناه شده است.

جنایتکاران آمریکایی در ویتنام و در 20 سال جنگ ویرانگر، 2.5 میلیون انسان بی گناه از جمله زنان و کودکان را سلاخی کردند و در نهایت شکست خورده و بدون دستاورد این کشور را ترک کردند. آمریکا و متحدانش مانند رژیم صهیونیستی و صدام حسین بارها از سلاح‌های شیمیایی و غیرمتعارف استفاده کرده‌اند که نمونه‌های خاص آن در ویتنام، لائوس، افغانستان، عراق و در طول جنگ هشت ساله تحمیلی علیه ایران و جنگ در ایران مورد استفاده قرار گرفته است. غزه و لبنان را گرفته است.

آمریکا برای تسلط بر همسایگان خود در ترینیداد، نیکاراگوئه و کوبا بیش از 200000 نفر را کشت.
برای آمریکا، حقوق بشر ابزاری در برابر دولت های مستقل برای تحت فشار قرار دادن آنها برای دستیابی به اهداف هژمونیک خود است.

رفتار و جنایات حقوق بشری غربی ها به ویژه آمریکایی ها در چند دهه گذشته علیه مردم ایران کم نیست. بنابراین جنایات آمریکایی ها علیه ملت ایران به حدی است که رهبر معظم انقلاب 15 تا 12 تیرماه را هفته حقوق بشر آمریکا اعلام کرده اند. البته جنایات آشکار آمریکایی ها علیه مردم ایران از اوایل دهه 30 با شروع کودتای 28 مرداد و سرنگونی دولت ملی دکتر مصدق آغاز شد و از رژیم طاغوت حمایت و کمک کردند. پهلوی و با جنایات این رژیم ضد مردمی همراه است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی ها در جنایات این گروهک ها و کشتار مردم بیگناه و مسئولان کشور نقش فعالی داشتند و در اوایل از جریانات ضد انقلاب و منافقین در ایجاد اغتشاش و اغتشاش حمایت و کمک کردند. سال های جمهوری اسلامی آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم ضد بشری صدام علیه ملت ایران و حمایت همه جانبه آن رژیم با کمک های مالی و نظامی، تجهیزات نظامی مختلف و سلاح های شیمیایی و ضد انسانی و حتی حضور نظامی صدام در پایان. جنگ، یکی از آشکارترین اقدامات ضد بشری آمریکایی ها در چهل و دو سال اخیر است.

اما در فاصله 6 تا 12 جولای، ایالات متحده به همراه متحدان و متحدان خود به طور مستقیم و غیرمستقیم فاحش ترین جنایات حقوق بشری را علیه مردم ایران مرتکب شدند. ترور حضرت آیت الله خامنه ای در 15 تیر 66، انفجار تروریستی 16 تیر 66 و شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از مسئولان نظام، بمباران شیمیایی شهر سردشت در 16 تیر 1366 و شهادت بیش از 110 نفر. کودکان و زنان و مردان این شهر، شهادت آیت صدوقی چهارمین شهید محراب در 20 تیر 1360، حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران و شهادت 290 سرنشین آن در تیرماه. 12، 1367 نمونه هایی از حقوق بشر آمریکایی است.


پس از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مقتدر آماج حملات ضدبشری آمریکا قرار گرفت. کشتار 17 هزار انسان بی گناه یکی از جنایات آمریکا علیه ملت ایران است، هرچند اقدامات تروریستی آمریکا تا امروز ادامه دارد و آمریکا از هیچ ابزاری برای حمله به جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکرده است.

از اعمال تحریم های ظالمانه و محروم کردن ایران از دسترسی به منابع مالی خود برای اداره امور و ممنوعیت ارسال اقلام بهداشتی مرتبط با ویروس کووید 19 برای نجات جان ایرانیان گرفته تا کشته شدن مدافع واقعی حقوق بشر حاج قاسم سلیمانی. تروریسم دولتی محسوب می شود. در واقع، رژیم آمریکا از سر ناامیدی، یک کمپین جهانی برای استفاده از تروریسم اقتصادی، پزشکی و دولتی علیه حقوق بشر ایرانیان به راه انداخته است.

از سوی دیگر آمریکا که مدعی حمایت از حقوق بشر است. نه تنها علیه مردم کشورهای دیگر فعالیت های ضد حقوق بشری انجام می دهد، بلکه همین سیاست را در مورد مردم خود نیز اعمال می کند. بنابراین امروز می بینیم که حقوق کودکان و زنان، حقوق مهاجران، حقوق اقلیت های مذهبی به ویژه مسلمانان و حقوق سیاه پوستان در آمریکا نقض می شود. در صفحات تاریخ نقض حقوق مردم آمریکا می بینیم؛ چگونه سیاه پوستانی که در این کشور زندگی می کنند به بردگی کشیده شده اند و امروز از حق نفس کشیدن زیر پای حقوق بشر آمریکایی محروم شده اند. به همین دلیل است که هفته حقوق بشر در آمریکا را باید دردناک ترین جسارت و توهین به بسیت دانست که هر ساله وجدان رنجدیدگان جهان را خشمگین می کند، به طوری که با تظاهرات و ابراز انزجار، نفرت خود را از مردم جهان به نمایش می گذارند. شیطان بزرگ آمریکا و دیر نخواهد شد، رهبر سلطه آمریکا بر جهان باید سرنگون می شد، همانطور که در ایران اسلامی ما به رهبری خمینی کبیر اتفاق افتاد.

علی محمد شیخ – کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید