سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی انگلیس و ایسلند علیه وضعیت حقوق بشر در ایران را تایید کرد/ نماینده تهران: استفاده ابزاری از حقوق بشر مردود است.

سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی انگلیس و ایسلند علیه وضعیت حقوق بشر در ایران را تایید کرد/ نماینده تهران: استفاده ابزاری از حقوق بشر مردود است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه قطعنامه پیشنهادی انگلیس و ایسلند علیه وضعیت حقوق بشر در ایران را تصویب کرد. نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی در ژنو استفاده ابزاری از مقوله حقوق بشر را رد کرد.

علی بحرینی پیش از رای گیری این قطعنامه که با 23 رای موافق، 8 رای مخالف و 16 رای ممتنع به تصویب رسید، گفت: پیش نویس قطعنامه ای که شورا در شرف رای گیری است و توسط ایسلند و بریتانیا به عنوان حامیان اصلی آن ارائه شده است. ، کاملاً غیر موجه و از سوی ایران مردود است.

وی افزود: حامیان این قطعنامه پشت عنوان حقوق بشر پنهان شده و از این سازمان برای اهداف سیاسی خود سوء استفاده کردند. پیام ما به بریتانیا و دیگر حامیان غربی پیش نویس قطعنامه روشن است. مردم ایران با انقلاب اسلامی خود در سال 57 عزت نفس و استقلال را برگزیدند و علیرغم اقدامات قهرآمیز یکجانبه غیرانسانی و دستکاری رسانه ای، در این راه ثابت قدم خواهند ماند و هر گونه سلطه و انقیاد را طرد خواهند کرد.

سفیر کشورمان تصریح کرد: از دیدگاه ایران، ارائه این قطعنامه اقدامی بدخواهانه برای هدف قرار دادن و تخریب عمدی چهره حقوق بشر در ایران با ایجاد روایت های نگران کننده، کلیشه های منفی و اتهامات واهی تلقی می شود.

وی تاکید کرد: این قطعنامه و مأموریت آن عمدا دستاوردهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفته و کشور من را هدف قرار داده است تا توجهات را از نقض حقوق ایرانیان و جنایات علیه بشریت که توسط حامیان آن مرتکب شده اند منحرف کند. وضوح. از طریق اعمال اقدامات قهری یک جانبه.

بحرین هشدار داد که «استفاده ابزاری از حقوق بشر غیرقابل قبول است و هدف مشترک حقوق بشر را تهدید می‌کند.» و تمدن ایران با آن سازگار است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران عمیقاً به لزوم رعایت و ارتقای حقوق بشر اعتقاد دارد. سوابق حقوق بشر ما در چهار دهه گذشته گواهی بر جدیت ایران در رعایت، حمایت و اجرای حقوق بشر است.

سفیر کشورمان با اشاره به همکاری گسترده ایران با شورای حقوق بشر تصریح کرد: اعضای این شورا اکنون در یک دوراهی حساس قرار دارند. آنها باید تصمیم بگیرند که آیا به یک قطعنامه با انگیزه سیاسی برای حمایت از ملت ایران در مسیر افتخاری که برای استقلال، عزت و موفقیت انتخاب کرده اند، ادامه دهند یا به آن رای منفی دهند.

لازم به ذکر است که در نشست امروز کوبا، چین و آفریقای جنوبی در حمایت از ایران سخنرانی کردند و نسبت به استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر هشدار دادند. کشورهایی که به قطعنامه ضدایرانی رای دادند اکثرا کشورهای غربی بودند و کشورهای در حال توسعه رای مخالف و ممتنع دادند.

دیدگاهتان را بنویسید