انتقاد کانون حقوق بشر به سکوت مدافعان حقوق بشر/ بیانیه سازمان جوانان ایرانی حقوق بشر


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: 08/06/1401
کد خبر: 1906509

پس از حادثه تروریستی شیراز، کانون حقوق بشر و سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ستاد حقوق بشر با ارسال گزارشی به سازوکارهای بین المللی حقوق بشر و کشورهای جهان در تشریح حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) از سکوت سازوکارهای بین المللی و کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر به شدت انتقاد کرد. در مواجهه با این حادثه تروریستی
سخنگوی سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حادثه، حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کرد. از سوی دیگر مقامات و مقامات کشورهای مختلف نیز با صدور بیانیه هایی این جنایت شنیع را محکوم کرده و خواهان ریشه کنی تروریسم در جهان شده اند. تا زمان تنظیم این گزارش، رسانه ها و دولت هایی که مدعی حمایت از حقوق بشر هستند اما در واقع از تروریسم و ​​گروه های تروریستی حمایت می کنند و همچنین سازوکارهای حقوق بشری بین المللی که در واکنش به این حادثه در مورد مسائل پیش پا افتاده و غیر واقعی بیانیه صادر می کنند، سکوت کردند.

سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران پس از حادثه تروریستی شیراز بیانیه ای صادر کرد و در آن تاکید کرد: این سازمان خواستار محاکمه و برخورد قاطع با عوامل و مبتکران این اقدامات ضدامنیتی است.
سازمان حقوق بشر جوانان جمهوری اسلامی ایران در پی حادثه تروریستی حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) بیانیه ای صادر کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است:
به نام پروردگار شهدا و صالحین
بار دیگر رفتار وحشیانه و توهین آمیز مزدوران و تکفیری های خودفروخته که خود را مسلمان می خوانند، موجب شهادت و مجروح شدن جمعی از زنان، کودکان و مؤمنان بی دفاع در حرم مطهر شاهچراغ شد. سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی و تسلیت به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و مقام معظم رهبری مدظله العالی، ملت شریف ایران و خانواده های این حادثه تروریستی، این اقدام وحشیانه را به شدت محکوم می کند و خواستار برخورد قاطع و محاکمه با عوامل و آغاز کنندگان این اقدامات ضد امنیتی است.
ما از مدافعان دروغین حقوق بشر غربی و آمریکایی که پایه گذاران و حامیان جریان تکفیری در کشورهای اسلامی هستند خبری نخواهیم داشت، اما به آنها یادآوری می کنیم که بر اساس کنوانسیون های بین المللی که دارید حتی در شرایط جنگ به اماکن مذهبی حمله کنند. امضا شده است.هیچ اقدامی ممنوع است،بالاخره با فروشندگان داخلی وخارجی صحبت کنید که فقط شعار خیرخواهانه سر می دهند و با دامن زدن به آتش ناآرامی و تحریک جوانان و ایجاد اغتشاش امنیت را از جامعه سلب می کنند. دیگر درگیر این حادثه است. موهای خود را بتراشید و آن را نکوهش نکنید زیرا نگران هستید که اربابتان آزرده شوند و به این آیه اعتنا نمی کنید ((یریدن لایتفوا نور الله بی افواهیم و الله متمپو نوره و لو کرها الکافیرون)). خون این بی گناهان شما را به جایی نمی رساند و مطمئناً این اقدامات ناجوانمردانه و غیرانسانی باعث تقویت جبهه حق می شود و به زودی حامیان منطقه ای داعش و جریان تکفیری تاوان این اقدام تروریستی را خواهند داد.
سازمان جوانان جمهوری اسلامی ایران برای حقوق بشر

دیدگاهتان را بنویسید