ایران قطعنامه حقوق بشر در نشست شورای حقوق بشر را رد کرد


ساعت: 19:20
تاریخ انتشار: 1401/01/12
کد خبر: 1818921

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست شورای حقوق بشر قطعنامه حقوق بشر را رد کرد و آن را غیرقانونی خواند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه 13 فروردین) به تصویب قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (جمعه) در آخرین روز از چهل و نهمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه ای علیه وضعیت حقوق بشر در ایران صادر کرد. این قطعنامه با 19 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع به تصویب رسید. شورا همچنین ماموریت جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران را یک سال دیگر تمدید کرد.

* ایران قطعنامه را رد می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه، قطعنامه وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران و تصویب آن در جلسه شورای حقوق بشر را کاملا مردود و فاقد وجاهت قانونی دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش غرب برای ادامه پروژه ایران هراسی و افترا در ایران، گفت: کشورهایی که سابقه طولانی در نقض فاحش حقوق بشر از جمله فروش سلاح به رژیم های مستبد، اشغالگر و متجاوز دارند، از حقوق بشر استفاده می کنند. جاه طلبی ها و نیات سیاسی خود را ترویج کرده اند.

وی افزود: این گونه اقدامات غیراخلاقی و غیرموجه نه تنها کمکی به ارتقای وضعیت حقوق بشر و احترام به آن در سطح جهان نمی کند، بلکه تنها باعث ایجاد کلیشه های منفی و برچسب های سیاسی علیه ملت ها می شود و به معنای واقعی حقوق بشر لطمه جدی وارد می کند.

* اقدام دولت انگلیس و بنیانگذاران قطعنامه مصداق بارز نقض حقوق بشر است

حاتب زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدامات دولت انگلیس و سایر بنیانگذاران این قطعنامه را که مصداق بارز سوء استفاده از مفاهیم و ارزش های متعالی حقوق بشر برای دستیابی به اهداف کوته بینانه سیاسی است، محکوم می کند و می داند. فاقد هرگونه اعتبار قانونی است.»

وی افزود: این قطعنامه مأموریت گزارشگر ویژه را تمدید می کند. رژیم های فوق به صورت غیرقانونی تنظیم شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید