استفاده ابزاری و انتخابی از حقوق بشر باید برای همیشه کنار گذاشته شود

زمان: 09:32 ساعت
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1779961

سفیر و معاون نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: ایران به همکاری واقعی خود با دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازوکارهای ذیصلاح حقوق بشر ادامه خواهد داد. همیشه کنار بگذارید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا ارشادی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک بیانیه هیئت ایرانی درباره گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل را قرائت کرد.

وی گفت: حمایت و ترویج حقوق بشر باید یک هدف مشترک برای همه باشد. جمهوری اسلامی ایران از نگرانی های واقعی و غیرسیاسی در مورد حقوق بشر، احترام متقابل و گفتگو استقبال می کند. تنها راه تضمین ترویج و حمایت از حقوق بشر، ترویج گفت وگو و همکاری مبتنی بر احترام متقابل و در شرایط مساوی است. چنین چیزی یک واقعیت غیرقابل انکار است.

ارشادی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت استقبال اعضای سازمان ملل از گفت وگو، احترام به تنوع تمدن ها و مسیرهای توسعه که به طور مستقل از سوی کشورها انتخاب شده و نظام اجتماعی و الگوی خود را به دیگران تحمیل نکنند، تاکید دارد.

نماینده ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان نگران تمایل روزافزون برخی کشورها برای روی آوردن به کشورهای مستقل با قطعنامه های ملی است، خاطرنشان کرد: این گونه قطعنامه ها به خودی خود مضر بوده و تهدیدی جدی برای حقوق بشر است.

ارشادی خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید می کند که استفاده ابزاری و انتخابی از حقوق بشر و اتخاذ رویکرد دوگانه باید یک بار برای همیشه کنار گذاشته شود و از سازوکارهای حقوق بشری مانند حقوق بشر دوره ای و جهانی استفاده شود. بجای. تحقیق حقوق .ی. R. توجه

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد بر موضع اصولی خود در خصوص عدم به رسمیت شناختن و رد قطعنامه های ملی، در راستای همکاری موثر خود با دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر سازوکارهای ذیصلاح حقوق بشر برای حفاظت و حمایت حمایت از حقوق بشر.” ترویج حقوق. “بشریت ادامه خواهد داشت.

نماینده ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن انجام تعهدات بین المللی خود در حمایت از ارتقا و حمایت از حقوق بشر در مقیاس جهانی، بر خدمت به مردم ایران، تعمیق نظام دموکراتیک حکومت داری و نهادینه سازی دستاوردهای کشور در حوزه حقوق بشر “

ارشادی خاطرنشان کرد: جهان همچنان شاهد اعمال یکجانبه اجباری است که همگی با اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد، حقوق بین الملل، چندجانبه گرایی و هنجارهای اساسی روابط بین الملل در تضاد است. رفاه در کشورهای هدف ناقض حقوق بشر است. اعمال خشونت آمیز اجباری برای جلوگیری از دسترسی مردم به داروهای مورد نیاز و کاهش منابع ایران در طول همه گیری کووید-19 طراحی شده است.

وی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهد بر نقش مهم شورای حقوق بشر در مقابله و مقابله با امواج شوم نژادپرستی، افراط گرایی خشن و تروریسم تاکید کند. شورای حقوق بشر نقشی کلیدی در افزایش آگاهی جهانی نسبت به جنبش های شرور افراط گرایی و تروریسم ایفا کرده است.

وی ادامه داد: امروز بار دیگر شاهد ادعاهای بی اساس نماینده رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران بودیم. بر کسی پوشیده نیست که رژیم کودک کش اسرائیل، هرچقدر هم که بخواهد اتهامات بی اساس علیه ایران وارد کند، نمی تواند جنایات فجیع خود را بر ضد مردم بیگناه فلسطین پنهان کند.

وی گفت: «چهره زشت صهیونیسم، نژادپرستی و آپارتاید را نمی توان با لفاظی های بیهوده سفید کرد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید