تروریسم و ​​تحریم و جنایت در منطق آمریکا حقوق بشر محسوب می شود! / حقوق بشر آمریکایی بی اعتبارتر از همیشه است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ چند سالی است که 6 تا 12 جولای در تقویم به عنوان “هفته حقوق بشر آمریکایی” نامگذاری شده است، هرچند دلیل این نامگذاری برای همگان و به ویژه برای مردم ایران، جنایاتی که مستقیماً توسط آمریکایی ها انجام می شود تقریباً روشن و آشکار است. و همچنین مزدوران آنها علیه مردم هرگز فراموش نخواهند شد، اما لازم است جنایات علیه بشریت توسط دولت آمریکا در ایران و جهان را در این برهه به یاد داشته باشیم.

رهبر معظم انقلاب در سال 94 در دیدار با خانواده شهدای 16 تیر در خصوص نامگذاری این هفته فرمودند: به گفته برخی از دوستان خوب است هفتم تا دوازدهم تیرماه را به عنوان نامگذاری این هفته اعلام کنند. هفته “حقوق بشر آمریکایی”، در واقع حقوق بشر آمریکایی در این چند روز، در کشور ما یک چیز واضح و آشکار است و بنابراین ماشاالله. پس باید دشمن را بشناسیم.»

وقتی کلماتی مانند “جنگ”، “نظامی گری”، “اشغال”، “استعمار”، “استثمار” به ذهن شما خطور می کند، بلافاصله به نام ایالات متحده فکر می کنید. آمریکا کشوری است که 240 سال وجود دارد و در این مدت در 222 مورد جنگ، تجاوز و مداخله نظامی درگیر بوده است! در این میان، ده ها کودتای ناموفق یا موفق که برخی از آنها هرگز فاش نشده اند را باید به این تعداد مداخله بی رویه در امور سایر ملل اضافه کرد.

مردم ایران بیش از هر ملت دیگری حقوق بشر آمریکا را تجربه کرده اند، از سال های تسلط آمریکا بر ثروت و ناموس ایران و ایرانیان در رژیم پهلوی گرفته تا حمایت از فرقه جنایتکار منافقین، همراهی با صدام، براندازی و… بیش از 4 دهه تحریم ظالمانه (حتی دارو و تجهیزات پزشکی) و سرانجام شهادت سلیمانی، مردی که مردم جهان برای همیشه مدیون زحمات او هستند.


b884d09d 497d 4965 b560 a25fd9489b55 خبر خاکستری

وقوع 6 حادثه تروریستی در بازه زمانی 15 تا 12 تیرماه در سال های مختلف، از ترور نافرجام حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای در 15 تیر 1395، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و 72. از یارانش در 16 تیر 1395، ترور شهید صدوقی امام جمعه یزد در 20 تیر 1340 و شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و … شهادت تمام 290 مسافر و خدمه شامل 66 کودک و 53 زن در 21 تیر 67 تنها گوشه ای از جنایات امام خمینی (ره) است که موید سخنان ایشان است: «آمریکا اساساً تروریست دولتی است».

اگرچه سی و چهار سال از فاجعه غرق شدن هواپیمای ایرانی در اعماق خلیج فارس می گذرد، اما این اتفاق غیرانسانی هرگز از خاطره مردم این خلیج پهناور پاک نخواهد شد، اتفاق ناگواری که باعث شرمساری مردم شد. دولتمردان آمریکایی این رویداد نماد بی‌اعتنایی آشکار به حقوق بشر است، این مسافران مظلوم رفته‌اند، اما نام و یادشان جاودانه است.

آری 21 تیر یکی از تلخ ترین حوادث و خاطرات انقلاب اسلامی و ملت ایران را به ذهن متبادر می کند و در عین حال یکی از بارزترین موارد نقض حقوق بشر توسط دولت مستکبر آمریکاست.


458fc186 9208 446f b28d 1231640d3611 خبر خاکستری

ایالات متحده آمریکا از گذشته های دور همواره مدعی حمایت از مبانی و اصول حقوق بشر بوده و موضوع حمایت از حقوق بشر یکی از مهمترین شعارها و ادعاهای مقامات آمریکایی در نظام بین الملل به شمار می رود. در عین حال دولتمردان این کشور بر اساس ترجیحات و منافع سیاسی نسبت به وضعیت حقوق بشر در جهان موضع گیری می کنند و این رویه باعث سوء استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر توسط آمریکا در سطح بین المللی شده است.

آمریکا با سابقه سیاه جنایت و قتل همچنان مدعی احترام به حقوق بشر است.امروز این سوال برای مدعیان حقوق بشر این است که آیا تروریسم حق بشری است؟ چگونه می توانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بکشند و از حقوق بشر صحبت کنند.

آیا نقض حقوق بشر است؟ چهل سال ملتی را تحریم می کنند و بعد خود را مدافع حقوق بشر معرفی می کنند. آیا تبعیض نژادی حق بشر است؟ آیا این حق انسانی است که پلیس پایش را روی گلوی فردی که رنگ پوستش با افراد دیگر متفاوت است بگذارد؟ مطمئناً، این حقوق بشر است، اما حقوق بشر آمریکایی!

با وجود شعارهایی که در حوزه حقوق بشر مطرح می شود، آمریکایی ها حتی حاضر نیستند تبعیض نژادی در کشورشان را در ظاهر پنهان کنند. جنایاتی که در سال‌های اخیر علیه سیاه‌پوستان و رنگین‌پوستان در مناطق مختلف آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد که واشنگتن حتی به بدیهی‌ترین اصول حقوق بشر در کشور خود پایبند نیست.


a570e163 eea2 49f7 be58 9c067eac5609 خبر خاکستری

منطق حقوق بشر آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگری بی اعتبار شده است تا جایی که نه تنها علیه مردم کشورهای دیگر فعالیت های ضد حقوق بشری انجام می دهد، بلکه همین سیاست را در مورد مردم خود نیز اعمال می کند، بنابراین امروز می بینیم که چگونه حقوق کودکان و زنان، حقوق مهاجران حقوق اقلیت های مذهبی به ویژه مسلمانان و حقوق سیاه پوستان در آمریکا نقض شده است.

اقدامات ایالات متحده آمریکا در یمن و فلسطین یکی از جلوه هایی است که چهره ضدبشری واشنگتن را آشکار می کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص تأکید کردند:[آمریکایی‌ها] به کمک عربستان می روند، مردم یمن را اینگونه در بازار، در مسجد، در مجلس عزا، در مجلس شادی، در بیمارستان و… بمباران می کنند، مدعی حقوق بشر هم هستند.


dd9da5cc a300 4d9a 8000 b493033a97e8 خبر خاکستری

همچنین تصریح کردند: مردم جهان که همواره شعار حمایت از حقوق بشر را در مناسبت های مختلف از زبان آمریکایی ها شنیده اند، باید چهره زشت واقعی سیاست آمریکا را در آینه فلسطین ببینند. اشاره رهبر انقلاب به اقدامات علیه حقوق بشر آمریکایی ها در یمن، حمایت سیاسی واشنگتن از عربستان و ارائه تسلیحات به متجاوزان سعودی است.

شیطان بزرگ آمریکا در سال‌های پس از استقرار نظام اسلامی در ایران، علاوه بر انواع توطئه‌های خرابکارانه و اقدامات خصمانه، با استفاده از زنجیره‌های رسانه‌ای و ابزار تبلیغاتی، سعی در محدود کردن انقلاب اسلامی داشت، موضوع «حقوق بشر». که خود آمریکا آن را بزرگ‌ترین متخلف جهان می‌داند و می‌تواند به ابزار و تاکتیکی برای فشار بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود و بهانه‌ای برای اعمال فشار و تایید انواع و اقسام آن باشد. تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران

بازخوانی فراز و نشیب جنایات آمریکا علیه ملت ایران و حتی کل جهان در یک هفته آینده، فهرست سیاهی را جلوی چشم هر آزاده‌ای قرار می‌دهد که نام آمریکا به‌عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر جهان بلافاصله در آن برجسته خواهد شد.

اما در حالی که در سال های اخیر شعار حمایت از حقوق بشر از بلندگوهای آمریکایی و به موازات آن از کشورهای غربی شنیده می شود، حتی نگاهی گذرا به تاریخچه عملکرد این کشورها نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا نشان می دهد که این مدعیان ناقضان اصلی حقوق بشر و مخالف استقلال و آزادی ملت ها هستند.

این جمله از رهبر معظم انقلاب پاسخی شایسته به کسانی است که می خواهند چهره زشت آمریکا را ترسیم کنند: «کسانی که امروز سعی می کنند چهره ای موجه به این هیولا – که همان سیاست آمریکاست و سیاست برخی از مردم جهان، نشان دهند. پیروان آمریکایی – آنها کسانی را دارند که به آنها خیانت می کنند. مرتکب جنایت می شوند.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید