حقوق بشر آمریکا طبل توخالی و ادعاهای توخالی است


ساعت: 18:43
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879879

فاطمه فلاح زاده کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا تنها در صورتی می تواند مدعی حقوق بشر باشد که به حقوق بشر احترام بگذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه فلاح زاده، کارشناس مسائل سیاسی درباره حقوق بشر آمریکا و سیاست های آن به تهران پرس گفت: برای آمریکا سه دسته وجود دارد. اعمال دموکراسی، آزادی و حقوق بشر در کشورهای دیگر بسیار مهم است. این سه سوال توسط ایالات متحده مطرح شد و جالبتر اینکه همه آنها بر خلاف تعاریف خود توسط ایالات متحده اعمال می شوند.

فلاح زاده ادامه داد: ایران به عنوان ژاندارم منافع راهبردی بسیاری در منطقه آسیا دارد. استقلال ایران برای سیاستمداران غربی بسیار خطرناک به نظر می رسد، زیرا اگر ملتی مانند ایران مستقل شود، غرب اهداف و حاکمیت خود را بر ایران و ایرانیان از دست خواهد داد.

وی افزود: از این رو آمریکا به جای ایجاد استقلال در ایران، از روش تحریم برای تسلط بر ایران استفاده کرد و ابتدا نه تنها کشتی ها و تجهیزات نظامی خریداری و پرداخت شده در زمان شاه را به ایران نداد، بلکه به ایران نیز پرداخت. از خرید این پول خودداری کردند. «آنها حاضر به ترک کیف ملت ایران نشدند و متعاقباً اموال و دارایی های ایران در آمریکا را تحریم و بلوکه کردند.

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: در زمان شاه اتفاقات بزرگی افتاد. در واقع میلیاردها دلار از اموال ایران در قالب پول و اوراق بهادار و حتی اموالی که در آمریکا نجات و سرمایه گذاری شده بود، برای مخالفت با استقلال مردم ایران مصادره شد.»

وی بیان می کند: فرمان اجرایی رئیس جمهور کارتر در سال 1979 به شماره 12170 به ایالات متحده رسید که با استناد به اورژانس بین المللی، قانون انرژی اقتصادی اضطراری ملی و بخش 201، بند 3 قانون ایالات متحده، فرمان اجرایی 12170، کلیه دارایی های بانک مرکزی را صادر کرد. و دولت ایران حدود 12 میلیارد دلار مسدود شد که 6 میلیارد دلار آن به شعب بانک های آمریکا در خارج از ایالات متحده تعلق گرفت.

فلاح زاده افزود: بعداً رئیس کمیته بانکی سنا آلمان فاش کرد که دولت آمریکا قصد دارد دارایی های ایران را یک سال قبل از تسخیر سفارت در حالی که شاه در ایران است مسدود کند تا ایران نتواند از استقلال هسته ای خود دفاع کند. دارو، تولید قطعات یدکی، ابزار و ماشین آلات، محصولاتی مانند دخانیات یا لوازم آرایشی و بهداشتی و … که به ضرر مردم ایران است در لیست تحریم ها قرار نگرفت و در ازای دارو، محصولات فناورانه و کالاهای فناورانه قرار گرفت. ، اسلحه، کارخانه هایی که ایران در آنها سهامدار بود، لوازم یدکی، ابزار و ماشین آلات را تحریم کرد.



وی گفت: تحریم‌های آمریکا نه تنها تاثیر منفی بر ایران نداشته است، بلکه برخلاف محاسبات آمریکا به ایران کمک کرده است تا به خودکفایی برسد و مردم ایران تلاش کنند تا دانشی را که ایران از قبل دارد، هسته‌ای به دست آورند. “، نانو، دارو، پرتاب ماهواره و پهپاد خودکششی، در نتیجه حقوق بشری که ایالات متحده ادعا می کند طبل های توخالی و ادعاهای پوچ است.

فلاح زاده در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا تنها در صورتی می تواند مدعی حقوق بشر باشد که بدهی هایی را که در زمان شاه جزو مطالبات ما بود را بپردازد و خود حقوق بشر را رعایت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید