ادعای حقوق بشر آمریکا دروغ است/ هیچ کشوری بر اساس قوانین بین المللی حق دخالت در امور داخلی کشورها را ندارد


ساعت: 13:05
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879551

یحیی کمالی پور گفت: آمریکا کشوری مقتدر و قهری است که در دنیا مشمول هیچ مقررات قانونی و بین المللی نیست، اما از سوی دیگر مدعی حقوق بشر در دنیا هستند که این ادعای نادرست از سوی آنهاست. . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یحیی کمالی پور در گفتگو با راه آرمان; وی با تاکید بر اینکه از نظر حقوق بین الملل هیچ دولتی نمی تواند برتر از دولت دیگری باشد، گفت: آنچه در عرصه بین المللی ملاک عمل و قابل قبول است برابری ملت ها است و هیچ دولتی نمی تواند مدعی مدعی باشد. . اگرچه او هر کاری بخواهد انجام می دهد و اگر کشورهای دیگر بخواهند در قوانین داخلی خود و مقررات مربوطه اقدامی انجام دهند، اما این اقدامات نوعی حقوق غیر انسانی محسوب می شود.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: حساب آمریکا از کشور ما روشن است و از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران تا به امروز، آمریکایی ها دشمنی خود را در عرصه های مختلف ثابت کرده اند.

وی گفت: کسانی که در تریبون های خارج از کشور با حقوق بشر سروکار دارند اکثراً دگراندیشانی هستند که از کشور خارج شده اند و به دلیل استقلال و اراده و اختیار خود واقعیت ها را حل نمی کنند و با تصمیم گیری اربابان خود برابری می کنند.

کمالی پور گفت: آمریکا نیز در این حوزه افرادی را استخدام می کند، گزارش هایی را دریافت می کند و بر اساس گزارش های مخالفان کشورمان اظهار نظر می کند در حالی که با توجه به قوانین و جامعه بین المللی، نه آمریکا و نه هیچ طرف دیگری این کار را نکرده اند. حق مداخله در قوانین داخلی ما

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکایی ها اقدامات گسترده ای را علیه مردم خود بر خلاف قانون انجام می دهند و امروز در جایی که جنگ، تجاوز، غارت ملت ها و… وجود دارد، ردپای آمریکایی ها به چشم می خورد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا کشوری مقتدر و قهری است که در دنیا مشمول هیچ مقررات حقوقی و بین المللی نیست، اما از سوی دیگر مدعی حقوق بشر در دنیا است که از سوی آنها سخنی نادرست است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید