مذاکره باید در راستای منافع ایران باشد/به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی ایران را نمی دهیم


ساعت: 11:39
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902357

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: مذاکرات باید تامین کننده منافع ایران باشد و توافق حاصل باید پایدار باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر خانانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود ادامه داد: مذاکرات باید در راستای منافع ایران باشد و توافق حاصل باید پایدار باشد.

وی همچنین دخالت برخی کشورهای غربی در امور داخلی ایران را محکوم کرد و گفت: مشکلات داخلی ایران مربوط به دولت و ملت ایران است و به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی ایران را نمی دهیم.

کنعانی در پاسخ به سوال این روزنامه نگار مبنی بر اینکه برخی آژانس های مسافرتی اعلام کرده اند که سفارتخانه های برخی کشورهای اروپایی صدور ویزای شینگن برای سفر اتباع ایرانی به اروپا را متوقف کرده اند، گفت: اگر این خبر صحت داشته باشد، این اقدام محدود کننده نیست. قابل قبول است.



وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی در این زمینه دریافت نکرده ام، ادامه داد: کشورهای اروپایی ایجاد محدودیت سفر برای اتباع ایرانی بر خلاف آنچه اعلام می کنند است، از سوی دیگر محدودیت سفر برای شهروندان ایرانی ایجاد می کنند که این رویکرد بحث برانگیز است. و امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حکم دادگاه بلژیک مبنی بر لغو ممنوعیت استرداد اسدالله اسدی به کشور و استرداد وی به ایران گفت: پیگیری های وزارت امور خارجه ادامه دارد. وضعیت این دیپلمات ایرانی تمام تلاش خود را می‌کند.» که باید در زمینه‌های حقوقی، سیاسی و کنسولی انجام می‌شد، انجام داده‌ایم و با جدیت پیگیر این موضوع هستیم و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد آزادی وی باشیم. زمان و این موضوع در اسرع وقت – به زودی – محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید