تعداد بازداشت شدگان حادثه متروپلیس به 14 نفر رسید

تعداد بازداشت شدگان حادثه متروپلیس به 14 نفر رسید

روز جدید مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به دستگیری 14 نفر در حادثه کلانشهر آبادان به تشریح جزئیات اقدامات دستگاه قضایی در این پرونده پرداخت.

مسعود ستایشی روز سه شنبه در هفدهمین نشست خبری تحول و کمال قوه قضائیه در مراسم گرامیداشت دهه کرامت و ولادت با سعادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری. امام خمینی(ره) افزودند: رهبر انقلاب اسلامی باید بتواند به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت شدگان حادثه در کلانشهر آبادان گفت: رئیس محترم قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قضایی به این موضوع پرداختند. دوم خرداد ماه سال جاری ساعت 12:45 باخبر شدیم که این حادثه در شهر آبادان رخ داده است.

وی ادامه داد: پس از ریزش این ساختمان در وضعیت خطرناکی قرار گرفت و پس از اطلاع از وقوع حادثه، با هماهنگی و مسئولیت مسئولان مربوطه، رئیس کل دادگستری و دادستان خوزستان با صدور حکم قضایی به مردم منطقه ملحق شدند. دستور می دهد.» به شیوه ای مناسب.

ستایشی افزود: نتیجه این اقدامات میدانی تشکیل کارگروه قضایی و حقوقی برای بررسی دقیق، ظرافت و دقت ابعاد این حادثه بود تا از اظهارنظرهای ناپایدار و غیرموثق جلوگیری شود و موجب نگرانی نشود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: با تکیه بر توانمندی های خوب منطقه، کمیسیون کارشناسی مصمم شد ابعاد و زوایای آن را برای بررسی علت کامل حادثه توضیح دهد.

وی افزود: کمیسیونی برای شناسایی اموال و حقوق افراد و بیت المال تشکیل شده است، همچنین پزشکی قانونی ناحیه خوزستان برای شناسایی اجساد قربانیان این حادثه آمادگی دارد.

وی در خصوص دستگیری تعدادی از افراد با مساعدت مسئولان و رعایت موازین و ضوابط قانونی و قضایی گفت: در حال حاضر بر اساس آمار موجود 14 نفر به ظن سهل انگاری و مجرمیت دستگیر شده اند. با دستورات امنیتی کیفری مربوطه».

وی ادامه داد: از جمله این افراد شهردار سابق، چهار شهردار سابق و سابق، کارکنان سازمان نظام مهندسی آبادان، یک مهندس ناظر، شهردار منطقه یک آبادان، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری آبادان هستند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بهترین راه اجرای عدالت اجرای قانون است و اگر می خواهیم فردی به سزای اعمال خود برسد باید به قانون عمل کنیم و در چارچوب قانون عمل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید