جزئیات جدید از آزادی تعدادی از بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر سیستان و بلوچستان/ 42 نفر آزاد شدند; 58 نفر به زودی آزاد می شوند


ساعت: 13:41
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911118

حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا از آزادی 42 نفر از دستگیرشدگان در ناآرامی های اخیر در استان خبر داد، بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید رئیس قوه قضائیه و اقدامات قضایی در این استان بررسی شد. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: نزدیک به 100 نفر از دستگیرشدگان در اغتشاشات اخیر که دچار عواطف شده اند و کمتر مقصر بوده اند. ارتباط شبکه ای هستند و سازمانی نیستند، با توجه به توصیه های مقام معظم رهبری و تاکید رئیس قوه قضائیه و بررسی های انجام شده و با توافق بعثه ولی فقیه در استان 42 پرونده آزاد شد. و بقیه به زودی منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: حوادث اخیر به مردم ما این واقعیت را نشان داد که امنیت و آرامش کشور دشمنانی دارد که از این وضعیت به شدت عصبانی هستند و می خواهند آن را از بین ببرند.

رئیس کل دادگستری افزود: بصیرت و دانش مردم غیور و زمان در اختیار همه اقوام و طوایف استان ما نقشه های دشمنان را نقش بر آب کرد و دشمنان انقلاب و نظام را ناکام گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا گفت: فضای واقعی که در استان شاهد آن هستیم 180 درجه با فضای مجازی ایجاد شده توسط دشمنان متفاوت است.

وی ادامه داد: مردم ما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند از صمیم قلب به انقلاب و نظام وفادار هستند و بصیرت و آگاهی مردم و عدم موافقت با نقشه های دشمنان گواه این سخن است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: این روزها شاهد حضور هیئتی از دفتر ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و احسان رهبر انقلاب و رحمت ایشان هستیم که مرهمی برای زخم مردم استان این حضور می تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

وی تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری همه افرادی که در اغتشاشات شرکت کردند دشمن نظام نیستند و بسیاری از آنها فرزندان این نظام و انقلاب هستند و این دیدگاه مورد حمایت قوه قضائیه و عالی ترین قوه قضاییه نیز هست. رئیس محترم قوه قضائیه که افرادی که اثر عاطفه و جهل وارد اغتشاشات شدند، با بازیگران اصلی که دشمن نظام هستند متفاوت هستند و باید از منظر دیگری با آنها برخورد کرد.

وی ادامه داد: در اغتشاشات اخیر نزدیک به 700 نفر دستگیر شدند که طبق اعلام مقام قضایی 400 نفر در روز اول آزاد شدند و این افراد در جریان اغتشاشات حضور نداشتند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا افزود: برای 300 نفر در استان پرونده تشکیل شده و مجددا در تحقیقات اولیه مشخص شد که تعدادی از این افراد بی گناه هستند و می توانند مورد هدف نظام و انقلاب قرار بگیرند که انجام شد. با بررسی و همفکری با هیئت اعزامی و همچنین سایر مراجع استانی و به نتیجه رسیدن رسیدگی به پرونده قضایی به این نتیجه رسیدیم که تعدادی از این افراد توسط سامانه ارجاع خواهند شد که حدود 100 نفر است. مردم.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد: دستگاه قضایی با کسانی که عامل اصلی برهم زدن نظم عمومی و امنیت و آرامش مردم هستند برخورد قاطع خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما با کسانی که قصد تخریب اموال عمومی، اموال خصوصی، تعرض به جان و مال مردم و آسیب رساندن به امنیت عمومی را دارند، مدارا نداریم و در این زمینه با 70 نفر از اغتشاشگران اخیر که اغتشاشگران اصلی هستند برخورد قاطع خواهیم داشت. متهمان اخلال در نظم عمومی منطقه، با اسناد و مدارک تفهیم اتهام شده و به زودی محاکمه آنها با رعایت کلیه تشریفات قانونی برگزار و حکم آنها صادر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی نیا از صدور حکم 21 نفر از این افراد در محاکم استان خبر داد و تاکید کرد: مردم باید دشمنان را بهتر بشناسند و بدانند که این آرامش و امنیت دشمنانی دارد که می خواهند آرامش را از ما و مردم بگیرند. عاقلانه و هوشیاری دشمنان اجازه ندهند این اغتشاشات ادامه پیدا کند و در صورت وجود انتقاد و اعتراض از طریق مراجع قانونی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: هیچ کشوری نمی تواند اعتراض با آتش سوزی و تخریب گسترده را بپذیرد و با افرادی که دست به چنین اقداماتی بزنند برخورد خواهیم کرد و به اشد مجازات خواهند رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید