دادگستری: برای 110 نفر از بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر کردستان کیفرخواست صادر شد/ تکمیل رسیدگی به سایر پرونده ها با اتهاماتی چون «محاربه» در دستور کار قرار گرفت.

دادگستری: برای 110 نفر از بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر کردستان کیفرخواست صادر شد/ تکمیل رسیدگی به سایر پرونده ها با اتهاماتی چون «محاربه» در دستور کار قرار گرفت.

روز جدید حجت الاسلام سید حسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان از صدور کیفرخواست برای ۱۱۰ نفر از بازداشت شدگان ناآرامی های اخیر در آن استان خبر داد. وی گفت: برای این 110 نفر اتهاماتی چون «اخلال در نظم عمومی»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «تخریب و تحریک اموال» در نظر گرفته شده است. و اماکن عمومی و «حمله به مسئولان» تکمیل رسیدگی به سایر پرونده ها با اتهاماتی چون «اقدامات نظامی»، «اقدام علیه امنیت از طریق عضویت در گروه های متخاصم» و … مطرح و در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از صدور کیفرخواست برای ۱۱۰ نفر از دستگیرشدگان ناآرامی های اخیر در آن استان خبر داد.

به گزارش قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی اظهار داشت: بر اساس منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیروی دستور رئیس قوه قضائیه برای برخورد با عوامل اصلی متخلفان. و آشوبگران حرفه ای در حد موازین قانونی و بدون مصالحه، از همان روزهای اول تجمع و آشوب، جداسازی، نظارت و غربالگری بین متهمانی که فریب خورده و عاطفی در تجمعات درگیر شده بودند و متهمانی که نقش رهبری و رهبری را ایفا می کردند در محل تجمعات قرار گرفتند. دستور کار دادگستری استان کردستان .

وی افزود: در همین راستا از ابتدای این اغتشاشات تا روز دوم آبان ماه سال جاری 83 درصد از بازداشت شدگانی که تحت تعقیب قرار گرفته اند با قرار دادن وثیقه یا وثیقه و یا با صدور قرار قانونی از زندان آزاد شده اند. ممنوعیت و تعلیق تعقیب.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان کرد: تحقیقات مقدماتی از 110 متهم پرونده مربوط به اغتشاشات اخیر استان کردستان در دادسرا تکمیل و کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: برای 110 نفر از متهمان اتهامی «تخلف نظم عمومی»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «تبلیغ» عنوان شده است. فعالیت علیه نظام، «تخریب و تحریک اموال و اماکن عمومی» و « تعرض به مأموران» و تکمیل پرونده های دیگر با اتهاماتی از قبیل «اقدامات نظامی»، «اقدام علیه امنیت از طریق عضویت در خصومت» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. گروه ها» و غیره در دستور کار است.

وی تصریح کرد: هفته گذشته اولین جلسه رسیدگی در دادگاه های کیفری شهرستان سکه برگزار و حکم مربوطه صادر و قطعی شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان تصریح کرد: سیاست دستگاه قضایی استان پیروی از توصیه ها و تاکیدات قوه قضائیه برای برخورد قاطع، موثر و بازدارنده با عوامل اصلی اغتشاش با رعایت دو اصل دقت و صحت است. سرعت رسیدگی

دیدگاهتان را بنویسید