رفع فوری مشکلات مردم در دستور کار دادگستری و دادگاه ها قرار گیرد


ساعت: 22:05
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891519

حجت الاسلام فروتنی با بیان اینکه مشکلات مردم باید با سرعت بیشتری در دستگاه قضایی و محاکم قضایی حل شود و از تمام ظرفیت های موجود در این حوزه استفاده شود، گفت: با اقدامات انجام شده در سطح کشور، زمان برای رسیدگی به پرونده ها در دادگاه ها و محاکم قضایی به حداقل رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; حجت الاسلام محمود فروتنی معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه شورای اداری و روند استیضاح و ارائه دادستان و انقلاب کاشمر که در جلسه شورای اداری استان برگزار شد، گفت: سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان که در عرف قضائی قاضی می ایستد و ما قاضی نشسته داریم و قاضی حاضر در دادگاه می نشیند و قضاوت می کند و قاضی ایستاده همیشه در میدان حضور دارد و استراحتی ندارد.

وی با بیان اینکه پرونده های کیفری باید توسط دادستان بررسی و به قاضی موقت ارسال شود، خاطرنشان کرد: دادستان می تواند در بسیاری از امور دخالت کند و جایگاه بالایی دارد و به همین دلیل دادستان باید متخصص باشد.

معاون قضائی دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه شهرستان کاشمر شهری فرهنگی، زیارتی و مذهبی است و از افتخارات خراسان رضوی محسوب می شود، گفت: شهرستان کاشمر یکی از امن ترین شهرستان های استان و دستگاه قضایی محسوب می شود. مسئولان این شهر موفق هستند. عمل کرده اند

وی با اشاره به اینکه نباید در روند قضایی تاخیر ایجاد شود و مردم خواستار حل سریع و دقیق روابط خود هستند و این امر باید با سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها محقق شود، اذعان داشت: با اقدامات انجام شده در دستگاه قضایی سطح کشور زمان رسیدگی به پرونده ها در محاکم و سارنوالی ها را کاهش داد.

حجت الاسلام فروتنی با بیان اینکه مشکلات مردم باید با سرعت بیشتری در دستگاه قضایی و محاکم قضایی حل شود و از همه ظرفیت های موجود در این حوزه استفاده شود، اظهار داشت: مسئولان باید با خدمات مناسب و پاسخگویی به مردم در رفع مشکلات خود تلاش کنند. ..

وی با تاکید بر اینکه باید با جرایم خشن و خاص، سارقان، کتابفروشان و افرادی که امنیت مردم را تهدید می کنند و افرادی که جان و مال و جان مردم را مورد تعرض قرار می دهند برخورد قاطع کنیم، تصریح کرد: امنیتی که حاصل خون هزاران شهید است نباید باشد. صدمه دیده است و دادستان باید این امنیت را با کمک نیروهای نظامی و امنیتی حفظ کند.


خدمتگزاران نظام اسلامی باید روحیه خدمتگزاری داشته باشند

در این دیدار امیر دایی صراف فرماندار کاشمر وظیفه خطیری را بر عهده دادستان دانست و این کار را نیازمند کار شبانه روزی دانست و گفت: اولویت اورژانس امروز نیز بحث اقتصاد است و دادستان می تواند حمایت خوبی برای دستیابی به اهداف دارای اقتصاد است

وی با تاکید بر اینکه افرادی که در نظام اسلامی مسئولیت می‌پذیرند باید روحیه خدمتگزاری داشته باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت‌های بی‌نظیر کاشمر در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، مدنی و سیاسی، باید تحولی در این زمینه و معاونت ملکی ایجاد شود. او باید برای تحقق اولویت های اقتصادی و اشتغال تلاش کند.

فرماندار کاشمر همچنین ادامه داد: تکمیل پروژه باند دوم کاشمر به شادمهر، آغاز بهره برداری از طرح سراسری ترافیک، به روز رسانی طرح روستای هادی، فاز دوم اجرای فاز دوم شهرک صنعتی، اجرای عملیات اجرایی فاز دوم شهرک صنعتی نظارت بر پروژه های نیمه تمام، جذب سرمایه گذار برای شهر گلخانه ای باید از اولویت های معاونت عمرانی استان کاشمر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید