مردم نسبت به مفهوم آب مجازی حساس باشند/ صادرات محصولات کم آب در دستور کار قرار گیرد


ساعت: 18:45
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878458

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با تاکید بر اینکه باید به صادرات و واردات آب مجازی توجه بیشتری شود، گفت: باید برنامه ریزی شود تا محصولات کم آب از استان صادر و سایر محصولات پرآب وارد شود. محصولاتی برای به حداقل رساندن نشت آب.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل افشاری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه آب مجازی آب پنهان در هر محصولی است، گفت: میزان آب مصرفی در تولید همه محصولات یکسان نیست، بنابراین هر کیلوگرم گندم به بیش از هزار لیتر آب نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی همواره مورد انتقاد هدر دادن منابع آبی بوده است، افزود: این در حالی است که صادرات محصولات کشاورزی باعث صادرات آب نیز می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه استان باید محصولات کم‌آبی با کارایی بالا تولید کند تا تلفات آب به حداقل برسد، گفت: باید نسبت به مفهوم آب مجازی حساسیت بیشتری داشته باشیم و مردم دقت بیشتری به آن داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید به صادرات و واردات آب مجازی توجه بیشتری شود، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که محصولات کم آب از روستاها و سایر محصولات پرآب وارد شود تا به حداقل برسد. نشت آب

افشاری با اشاره به اینکه کشورهای کم‌آب می‌توانند با مداخله در تجارت آب مجازی در سیاست‌های آبی، علاوه بر افزایش دسترسی به منابع آب جهانی، فشار بر منابع آبی محدود خود را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: نگرانی این است که وقتی این هشدارها منجر به هیچ چیز دیگری نمی‌شود. برای حفظ منابع آب انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید