کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش در کمتر از ۲ ماه صادر شد

به گزارش خبرگزاری موج


از مرکز رسانه قضایی حسین فضلی هرکندی روز یکشنبه گفت: پس از کشته شدن آن مرحوم داریوش مهرجویی و همسرش کیفرخواست چهار متهم پرونده صادر و به دادگاه کیفری استان البرز ارجاع شده است.

وی گفت: با صدور کیفرخواست متهم پرونده قتل داریوش مهرجویی و خانم رکیا (وحیده) محمدی فر در فردیس، اظهار داشت: بیست و دوم مهرماه سال جاری گزارش کشف اجساد از مرحوم مهرجویی و همسرش خانم محمدی فر استقبال شد که با توجه به نوع جرم و همچنین نقش و جایگاه مرحوم مهرجویی در سینمای کشور از همان دقایق اولیه جنایت، دادستان و بازپرس ویژه قتل از دادسرای فردیس به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی و تیم بررسی صحنه جنایت در محل کشف جسد که ویلای مسکونی مرحوم مهرجویی و خانواده اش بود حضور یافتند و به بررسی صحنه جنایت و جمع آوری مدارک پرداختند. شواهد و نشانه های جرم

شناسایی متهم پنج روز پس از قتل

رئیس قاضی استان البرز با اشاره به اقدامات و دستورات بعدی رئیس قوه قضائیه از ابتدای وقوع این جنایت که منجر به صدور دستور ویژه خطاب به رئیس قاضی استان البرز شد، افزود: دستور تشکیل جلسه از سوی قوه قضاییه صادر شد. شورای عالی قضایی 3 مهرماه با استفاده از تمامی امکانات، قاتل یا قاتلان در اسرع وقت شناسایی و با رسیدگی سریع و دقیق به پرونده آنان و صدور حکم محکوم می شود.

وی با اشاره به اینکه نحوه قتل و کیفیت ورود متهم یا متهمان حاکی از آگاهی کامل از شهر و محل سکونت مقتولان است، خاطرنشان کرد: پنج روز پس از وقوع قتل، متهمان شناسایی و بازداشت شدند. ، اما با توجه به ماهیت جنایت و نحوه ارتکاب آن، تحقیقات برای تکمیل تحقیقات و جمع آوری دلایل تکمیلی و همچنین صحت اظهارات و اعترافات متهم ادامه یافت.

معرفی وکیل برای متهمان

وی با بیان اینکه در راستای حفظ حقوق متهمان و با رعایت موازین قانونی با کمک کانون وکلا برای هر یک از متهمان به صورت جداگانه یک وکیل تشکیل شد و گفت: شناسنامه تمامی متهمان صادر شده است. همچنین با حضور مددکار اجتماعی و روانشناس تهیه شده است.

فضلی هرکندی افزود: با تکمیل مقدمات قانونی، ضمن بازسازی صحنه قتل و بازجویی و تحقیق از متهم در پلیس آگاهی، اداره زندان و بازپرسی، ملاقات حضوری متهم برای بررسی، مقایسه و احراز ادله و ادله انجام شد. و شهادت آنها با سایر مدارک جنایت با حضور وکلای وی و وکیل اولیای دم توسط بازپرس پرونده بازداشت می شود.

وی با یادآوری اینکه با استعلام مکرر از پزشکی قانونی استان البرز و مرکز شناسایی پلیس آگاهی فراجه، تمامی جوانب موضوع روشن شد، افزود: در نهایت پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی، بازپرس پرونده پرونده را به مراجع قضایی معرفی و متعاقبا کیفرخواست لازم در کمتر از دو ماه از زمان وقوع قتل، دادستان فردیس پرونده را صادر و برای رسیدگی به اتهامات متهم به دادگاه کیفری استان البرز ارسال شد.

جزئیات کیفرخواست چهار متهم پرونده

رئیس کل دادگستری استان البرز به تشریح جزئیاتی از کیفرخواست صادره پرداخت و گفت: با توجه به محتوای پرونده از جمله اظهارات متهم و اظهارات مطلعین، مشخص شد چهار متهم در این پرونده با انگیزه اصلی و اصلی «انتقام از دشمنی» و اختلافات شخصی و همچنین «سرقت» وارد منزل مرحوم مهرجویی شد.

2 بار تلاش برای ورود به ویلای مرحوم مهرجویی

وی افزود: متهمان دو بار وارد ویلای مرحوم مهرجویی شدند که بار اول در 25 مهرماه بود و پس از ورود به محوطه ویلا به دلیل بسته بودن درهای ساختمان و اطلاع همسر آقای مهرجویی از حضورشان، متواری شدند. جایی که خانم محمدی فر این شماره را در فضای مجازی منتشر کرد اما به پلیس گزارش نکرد و شکایتی هم نکرد.

نحوه کشتن مرحوم مهرجویی و همسرش

فضلی هرکندی با اشاره به اینکه متهم پس از ناکامی در نوبت اول، حدود یک هفته بعد مجدداً در تاریخ 22 مهر وارد محوطه ویلا شد، گفت: این افراد به دلیل شناخت کافی از شهرک و اطراف ویلا، این بار از طریق دیگری وارد محوطه ویلا شدند. در و از بغل آشپزخانه به راحتی با چاقو وارد ساختمان اصلی ویلا شد که مرحوم محمدی فر با دیدن آنها در اتاق خواب دخترش مخفی شد و مرحوم مهرجویی نیز با دو نفر از آنها درگیر شد و در جریان آن درگیری با ضربات چاقو به شهادت رسید. .

وی افزود: با توجه به اظهارات متهمان و بازسازی صحنه و بررسی مدارک، دو متهم دیگر با تعقیب خانم محمدی فر وارد اتاق خواب شدند و جواهرات وی را طلب کردند که مرحوم محمدی فر با جواهرات خود از قبیل دستبند و دستبند به همراه داشت. به آنها بستگی دارد.

رئیس قاضی استان البرز تاکید کرد: طبق اظهارات متهمان این دو نفر قصد کشتن خانم محمدی فر را نداشته اند اما در این بین متهم دیگری وارد اتاق شده و پس از تحریک و تهدید مهرجویی را با چاقو به قتل رسانده است. قتل، یکی از آنها خانم محمدی فر را با چاقو زد و سپس همان تحریک کننده که نقش طراح و رهبر متهم را بازی می کرد، آخرین ضربه چاقو را به خانم محمدی فر وارد کرد.

سرقت جواهرات و گوشی

و ادامه داد: متهمان پس از وقوع قتل به دنبال اشیای قیمتی دیگر و سرقت دو گوشی تلفن همراه از اتاقی دیگر به ساختمان دیگری در محوطه ویلا مراجعه و اشیای قیمتی دیگری پیدا نکردند و از همان مسیر برگشته و تحویل گرفتند. چاقوها و اقلام مسروقه به یکی از متهمان که در خارج از شهر زندگی می کرد.

رئیس قاضی استان البرز با بیان اینکه با توجه به این یافته ها و گزارش پزشکی قانونی و کیفرخواست صادره، قاتل هر دو یک نفر بوده و نقش متهم دیگر در حد معاونت در قتل بوده است و گفت: البته همه آنها به اتهامات دیگری از جمله شرکت در سرقت مسلحانه نیز متهم شدند.

فضلی هرکندی با اشاره به یکی از ابعاد ویژه این پرونده گفت: سه نفر از متهمان از جمله قاتل اصلی که جزو مظنونان دستگیر شده در اولین روزهای پس از ارتکاب جنایت بودند، ابتدا منکر موضوع شدند و به حضور قاتل اشاره ای نکردند. نفر چهارم امید است بدون یافتن چاقوی قتل و اموال مسروقه مقتولین هیچ مدرکی از آنها کشف نشود اما پس از دستگیری نفر چهارم و کشف چاقوها و اموال مسروقه اصلی مشکل و انگیزه ها کشف خواهد شد.

نام یکی از متهمان در متن پیامک ناموفق خانم محمدی فر

وی یکی از مدارکی که به روشن شدن این پرونده کمک کرد مربوط به محتویات گوشی تلفن همراه خانم محمدی فر بود که توسط متهمان کشف شد و گفت: پس از کشف گوشی مسروقه متعلق به خانم محمدی فر، پیش نویس ق. پیام وی که حاوی جزئیات است برای دخترش ارسال نشده است، خاطرنشان می شود که او متهم و قاتل اصلی است و دخترش را از ورود قاتل به خانه مطلع می کند.

انگیزه های قتل

رئیس قاضی استان البرز با بیان انگیزه متهمان این پرونده گفت: با توجه به اظهارات دو نفر از متهمان که از قبل متوفی را می شناختند، تصورشان این بود که با توجه به سفرهای خارجی متوفی از جمله سفر اخیرشان به فرانسه، آنها آنها اشیای قیمتی مانند ارز و طلا را در خانه نگه می دارند، بنابراین با تحریک دو نفر دیگر و با این وعده که با این سرقت زندگی آنها تغییر می کند و دیگر نیازی به کار نخواهند داشت آنها را با خود می برند.

وی خاطرنشان کرد: دو متهم دیگر پرونده علاوه بر انگیزه مالی، قبلاً با مرحوم مهرجویی و همسرش خصومت شخصی داشتند، به طوری که یکی از متهمان به رابطه پرخاشگرانه مرحوم مهرجویی با وی و یا متهم دیگر به عنوان به دستور آقای مهرجویی از شهر بیرون رانده شده و تهمت سرقت به عنوان یکی از انگیزه های قتل ذکر شده است.

ارجاع پرونده به دادگاه کیفری استان البرز

وی با بیان اینکه این پرونده برای محاکمه و صدور حکم به دادگاه کیفری استان البرز ارسال شده است، تاکید کرد: با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه به این پرونده با سرعت و دقت و طی مراحل قانونی رسیدگی خواهد شد. مقررات و احکام مربوطه صادر خواهد شد.