برای متهمان پرونده شهادت شهید الداغی کیفرخواست صادر شده است

برای متهمان پرونده شهادت شهید الداغی کیفرخواست صادر شده است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از صدور کیفرخواست پرونده شهادت حمیدرضا الداغی خبر داد.

غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی پس از شهادت این شهید بزرگوار در 19 اردیبهشت ماه در شهرستان سبزوار، گفت: بلافاصله پس از وقوع حادثه; پرونده ای در حوزه قضایی سبزوار تشکیل و با نظارت دادستانی شهرستان و پس از گذشت 10 ساعت از حادثه اقدامات لازم انجام شد. ضارب بازداشت شده و تحقیقات ادامه دارد.

غلامعلی صادقی با تاکید بر جدیت دستگاه قضایی در حوزه قضایی و انتظامی گفت: دستگاه قضایی متعهد به حمایت از نیروهای انتظامی و فرماندهان خوب یا بد است و بر این اساس مصداق این شهيد بزرگوار نيز به ويژه تحت تعقيب قرار دارد. انقلاب سبزوار پس از 13 روز كار فشرده قضايي، متهمان تشكيل و بلافاصله براي تحقيقات بيشتر و سير مراحل قضايي به مرجع ذيصلاح ارسال شدند.

بر اساس کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سبزوار، متهم ردیف اول این پرونده به: قتل عمد شهید حمیدرضا الداغی و همچنین چاقو زدن عمد متهم است. مشارکت در مجروح کردن با سلاح سرد با عمد، آدم ربایی، ایجاد مزاحمت برای بانوان، برهم زدن نظم و آرامش عمومی و تظاهر به تهدید عمومی.

همچنین در مورد کیفرخواست تنظیم شده؛ متهم ردیف دوم به: معاونت در قتل عمد شهید حمیدرضا الداغی، جراحت عمد با چاقو، شرکت در ایجاد جراحت عمدی با چاقو، تظاهرات و تهدید با چاقو در اماکن عمومی و بر هم زدن نظم و آرامش عمومی متهم است.

بر این اساس تعقیب بقیه متهمان پرونده در مرجع صالح قضایی ادامه دارد.

بر اساس کیفرخواست صادره، برای متهم پرونده اشد مجازات خواسته شد

دیدگاهتان را بنویسید