برای 16 قاچاقچی حرفه ای کیفرخواست صادر شده است


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918837

دادستان تهران گفت: کیفرخواست 16 قاچاقچی حرفه ای که با خرید و فروش غیرقانونی ارز به مبلغ 2200 میلیارد تومان، 2 میلیون و 411 هزار دلار و 245 هزار یورو اقدام به حمل و پولشویی می کردند در دادسرای جرائم اقتصادی صادر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام نظام قضایی، علی صالحی هرگونه خرید و فروش ارز بدون رعایت ضوابط تعیین شده از سوی دولت و بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی را مصداق قاچاق ارز دانسته و می گوید: در این صورت ارز از سهمیه استفاده از کارت شهروندی اجیر شده توسط قاچاقچیان حرفه ای از صرافی ها خریداری و به دلالان فروخته می شد.

وی افزود: معاملات مبادله ای صرفاً به صورت مشارکتی و با ثبت معاملات در سامانه سنا و با نرخ های اعلامی بانک مرکزی و در این صورت بر اساس اظهارات صریح متهم و گزارشات مربوطه امکان پذیر است. مراجع و اسناد معاملاتی ثبت شده در سامانه سنا، خرید و فروش ارز بدون رعایت ضوابط و مقررات و با هدف سودجویی و پولشویی انجام شد.

دادستان تهران تصریح کرد: بر اساس مستندات موجود، نحوه کار متهمان نشان از حرفه ای بودن قاچاقچیان دارد و کیفرخواست بر اساس مواد قانونی مربوطه برای آنها درخواست مجازات کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید