دادستان تهران: برای ۵ نفر از مدیران بانکی و مالی کشور کیفرخواست صادر شد/ این افراد به ارائه ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرقانونی یک هلدینگ مالی متهم هستند.

دادستان تهران: برای ۵ نفر از مدیران بانکی و مالی کشور کیفرخواست صادر شد/ این افراد به ارائه ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرقانونی یک هلدینگ مالی متهم هستند.

علی صالحی دادستان تهران از پیگیری قضایی بعدی و صدور کیفرخواست برای مدیران سابق دو بانک به اتهام سقوط بزرگ در نظام اقتصادی کشور از طریق تصرف غیرقانونی وجوه بانکی و تحصیل دارایی های غیرقانونی به مبلغ 12 میلیارد ریال خبر داد.

میزان : دادستان تهران از پیگرد قانونی و کیفرخواست مدیران وقت بانک های صادرات و پاسارگاد به اتهام سقوط بزرگ در نظام اقتصادی کشور از طریق تصرف غیرقانونی وجوه بانکی و تحصیل دارایی های غیرقانونی به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال خبر داد.

علی صالحی، دادستان تهران اظهار داشت: متهمان اول و دوم این پرونده مدیرعامل وقت بانک پاسارگاد و مدیر هلدینگ زیرمجموعه آن هستند که به دست داشتن عمده در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تحصیل غیرقانونی 12 میلیارد ریال متهم هستند.

دادستان تهران گفت: این مبلغ از طریق مدیران بانک صادرات ایران در سال ۱۳۹۷ به منظور تسویه بدهی هلدینگ مرتبط با بانک پاسارگاد در قالب تسهیلات کلان بانکی پرداخت شده و تملک آن مشروعیت قانونی ندارد. و مغایر با ضوابط و مقررات و مطابق با منافع شخص حقوقی ذینفع یعنی هلدینگ زیرمجموعه بانک پاسارگاد و 2 شرکت از گروه آن می باشد.

صالحی گفت: متهمان زیر در این پرونده 3 نفر از مدیران سابق بانک صادرات هستند که با سوء استفاده از موقعیت قانونی خود به دلیل دست داشتن در اخلال گسترده در نظام اقتصادی کشور به مجازات محکوم شدند.

وی افزود: این 3 نفر بدون رعایت مفاد قانونی و با این توجیه که تشریفات قانونی پرونده پس از پرداخت تسهیلات انجام می شود، با صدور دستور شفاهی مستقیم یکی از اعضای هیئت مدیره بانک صادرات. به مدیر یکی از شعب این بانک در تهران و نه به موقع. این اداره در آخرین روز کاری سال (1398/12/28) شروع به پرداخت تسهیلات کرد.

دادستان تهران تصریح کرد: بر اساس مصوبه بانک مرکزی، پرداخت این میزان تسهیلات به هلدینگ هایی که فقط مدیریت بر سایر شرکت ها را دارند و همچنین بدون تشریفات قانونی غیرقانونی است و متهمان نیز از این موارد مطلع بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید