دادستان تهران: برای 60 نفر از دستگیرشدگان حوادث اخیر کیفرخواست صادر شد

دادستان تهران: برای 60 نفر از دستگیرشدگان حوادث اخیر کیفرخواست صادر شد

روز جدید علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص حوادث اخیر گفت: برای 60 پرونده کیفرخواست صادر می شود و پرونده این افراد به دادگاه ارسال می شود، بنابراین هدف این است که تا یک هفته آینده به پرونده معارضان رسیدگی و به دادگاه ارسال شود.

علی صالحی دادستان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده معاندین در قیام های اخیر گفت: در این موضوع در دو مرحله در حال بررسی پرونده ها هستیم.

وی گفت: بنا به دستور مقام معظم رهبری و دستور رئیس قوه قضائیه تعدادی از جوانانی که در این حوادث از روی هیجان وارد عمل شده بودند با رعایت شئونات اسلامی و با اخذ ضمانتنامه های مناسب آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه مخالفان و حامیان رژیم غاصب صهیونیستی اغتشاشات اخیر را بهانه ای برای درگذشت خانم امینی خواندند و تصریح کرد: سازمان پزشکی قانونی علت مرگ خانم امینی و امینی را روشن کرد. او را رسما اعلام کرد از این مرحله به بعد، با کسانی که به جان، مال و جان انسانها، نیروی انتظامی و نظامی، تأسیسات شهری و … حمله می کنند و یا مردم را به آشوب تشویق و ترغیب می کنند، با قاطعیت و بدون تسامح دستگاه قضایی برخورد خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه پرونده های تشکیل شده در دستگاه قضایی با دقت و سرعت بالایی رسیدگی می شود، گفت: بازپرسان، دادستان ها و معاونان دادستان تهران شبانه روز برای رسیدگی به پرونده های دستگیرشدگان ضد شورش تلاش می کنند، برای بسیاری از متهمان کیفرخواست تهیه شده است. موارد

وی افزود: در یک مرحله برای 60 پرونده کیفرخواست صادر می شود و پرونده این افراد به دادگاه ارسال می شود، بنابراین هدف این است که ظرف یک هفته آینده پرونده معارضان رسیدگی و به دادگاه ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید