در پرونده زاهدان مصلی ۲۶ نفر کیفرخواست صادر شده اند/ ۱۱ نفر به تیراندازی منجر به قتل و مجروح شدن متهم هستند.

در پرونده زاهدان مصلی ۲۶ نفر کیفرخواست صادر شده اند/ ۱۱ نفر به تیراندازی منجر به قتل و مجروح شدن متهم هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از صدور کیفرخواست برای ۲۶ نفر در پرونده مصلی زاهدان خبر داد. 11 نفر از متهمان این پرونده تیراندازی منجر به کشته و زخمی شدن و 15 نفر مابقی سوء استفاده از مقام، تیراندازی بر خلاف مقررات، ابطال دستور و ترک عمل عنوان شده اند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از صدور کیفرخواست برای ۲۶ نفر در پرونده مصلی زاهدان خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، خجت الاسلام و المسلمین پورخگان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح که به زاهدان سفر کرده هدف از سفر خود به استان سیستان و بلوچستان را بررسی پرونده این حادثه تلخ عنوان کرد. مهر 8 و گفت: برای برخورد قاطع با متخلفان و مجرمان حادثه هشتم مهرماه و احقاق حق ظلم شدگان به استان سیستان و بلوچستان سفر کردیم.

به گزارش میزان، وی ادامه داد: در مجموع 26 نفر در این پرونده تفهیم اتهام شده اند.

11 نفر از متهمان این پرونده تیراندازی منجر به کشته و زخمی شدن و 15 نفر مابقی سوء استفاده از مقام، تیراندازی بر خلاف مقررات، ابطال دستور و ترک عمل عنوان شده اند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: در این حادثه دلخراش مدارا با متخلفان و عاملان جنایت صفر است و به زودی اطلاعات رسیدگی به این پرونده منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین پور خاقان گفت: اگر فردی جرمی مرتکب شده باشد قاطعانه با او برخورد می کنیم و اجازه نمی دهیم حقوق مردم تضییع شود.

وی ادامه داد: ما به وظیفه خود و عواملی که باعث تحریک عده ای از جوانان اهل سنت در صف نماز اهل سنت زاهدان شد و در سایه این تحریک، افراد ضد انقلاب از اوضاع سوء استفاده کردند و باعث حادثه خونین زاهدان شدند، عمل می کنیم. افرادی که جوانان اهل سنت را در فضای مجازی تحریک کردند، شناسایی و با قاطعیت درک خواهند شد.

وی یکی دیگر از اهداف سفر خود به استان را انعکاس بخشی از تلاش های دستگاه قضایی استان برای مقابله با حادثه خونین 17 مهرماه سال گذشته عنوان کرد و افزود: در لحظات اولیه حادثه، همکاران زحمتکش و … پزشکی قانونی با حضور در محل حادثه، پرونده تشکیل و تقسیم و محاکمه شد و در نهایت برای 26 نفر مجازات صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان خدمت رسانی در مناطق فقیرنشین و مرزی استان سیستان و بلوچستان را ارزشمند خواند و از تلاش های دستگاه قضایی استان و نیروهای فراجهه برای تامین امنیت و رسیدگی به موقع به پرونده حادثه خونین استان قدردانی کرد. زاهدان.

دیدگاهتان را بنویسید