دادستان تهران: مدیر و چهار نفر از کارکنان شعبه بانک دی حافظ کیفرخواست صادر کردند

دادستان تهران: مدیر و چهار نفر از کارکنان شعبه بانک دی حافظ کیفرخواست صادر کردند

دادستان تهران گفت: مدیر و چهار نفر از کارکنان حافظ بانک دی علی صالحی در این خصوص گفت: دریافت کننده تسهیلات ارزی در سال 1393 اقدام به ایجاد یک شرکت تجاری با موضوع فعالیت تجاری و با سوء استفاده از مدارک هویتی یک زن کرد. و با جعل امضای او رئیس هیئت مدیره انجمن مدیران انتخاب شد.

دادستان تهران گفت: برای مدیر و چهار نفر از کارکنان حافظ بانک دی، اتهامات وارده تشکیل شد.

علی صالحی در این خصوص گفت: ذینفع تسهیلات ارزی در سال 1393 شرکتی بازرگانی با موضوع فعالیت تجاری تاسیس و با سوء استفاده از مدارک هویتی یک زن و جعل امضا وی را به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت انتخاب کرد. کارگردانان

وی افزود: متهم اصلی پرونده که تسهیلات گیرنده است، در شهریور ماه سال 95، 19 حواله ارزی و در سال 95 به دلیل عدم نظارت اعضای پایتخت، 30 حواله ارزی برای واردات کالا در شهریور دریافت کرده است. و دی بانک ها و حواله های ارزی به حساب های خارج از کشور واریز خواهد شد.

دادستان تهران تصریح کرد: متهم ارضی بابت واردات کالاهای الکترونیکی از قبیل اینورتر، موتور برق و قطعات کامپیوتری این مبالغ را دریافت می کرد اما متاسفانه مجوز سبز گمرک و مدارک ارسال کالا را به بانک تحویل نداد.

وی با اشاره به تخلف ماموران بانک دی در این مورد گفت: برخلاف مقررات اعتبار سنجی شرکت های با مسئولیت محدود، باید وثیقه نوع اول مانند املاک شهری ارائه می شد، اما ماموران بانک متخلف در این پرونده از سوی متهم اعطای امنیت نوع ثالث شده و گفته اند که این امر موجب می شود که شرایط جرم برای آن شخص ممکن شود.

صالحی ادامه داد: پرونده متخلف دریافت کننده وجوه ارزی و شرکت تحت مدیریت وی با عنوان دخالت در اخلال بزرگ در نظام ارزی کشور به دادگاه کیفری یک تهران ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید