برای مدیران بانک دی شعبه حافظ تهران کیفرخواست صادر شده است

ساعت: 12:49
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923622

دادستان تهران درباره تخلفات مدیران بانک دی شعبه حافظ گفت: مدیر و چهار نفر از کارکنان این شعبه بانک به اتهام قصور و کوتاهی در انجام وظایف محاکمه شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی صالحی، دادستان تهران در این باره اظهار داشت: دریافت کننده تسهیلات ارزی در سال 1393 شرکتی تجاری با موضوع فعالیت تجاری تأسیس و با سوء استفاده از مدارک هویتی یک زن و جعل امضا، وی را به عنوان رئیس هیئت مدیره انتخاب کرد. هیئت مدیره شرکت.

وی افزود: متهم اصلی پرونده که تسهیلات گیرنده است، در شهریور ماه سال 95، 19 حواله ارزی و در سال 95 به دلیل عدم نظارت اعضای پایتخت، 30 حواله ارزی برای واردات کالا در شهریور دریافت کرده است. و دی بانک ها و حواله های ارزی به حساب های خارج از کشور واریز خواهد شد.

دادستان تهران تصریح کرد: متهم ارضی بابت واردات کالاهای الکترونیکی از قبیل اینورتر، موتور برق و قطعات کامپیوتری این مبالغ را دریافت می کرد اما متاسفانه مجوز سبز گمرک و مدارک ارسال کالا را به بانک تحویل نداد.

وی با اشاره به تخلف کارکنان بانک دی در این پرونده، گفت: برخلاف مقررات اعتباربخشی شرکت های با مسئولیت محدود، باید ضمانت نامه نوع اول مانند اموال شهری تامین می شد، اما کارکنان متخلف بانک در این مورد وثیقه دریافت کردند. نوع سوم توسط متهم این امر شرایط تخلف را برای این فرد ممکن می سازد.

صالحی ادامه داد: پرونده متخلف دریافت کننده وجوه ارزی و شرکت تحت مدیریت وی با عنوان دخالت در اخلال بزرگ در نظام ارزی کشور به دادگاه کیفری یک تهران ارسال شده است.

دیدگاهتان را بنویسید