کیفرخواست ۱۱۰ نفر از متهمان اغتشاشات اخیر کردستان/ ۸۳ درصد از دستگیرشدگان اغتشاشات آزاد شدند


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 08/03/1401
کد خبر: 1905746

حسینی گفت: تحقیقات مقدماتی ۱۱۰ متهم پرونده ناآرامی های اخیر کردستان در دادسرا به پایان رسید و کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید حسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: بر اساس دستورات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیروی از دستور ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر برخورد با عوامل اصلی متخلفین و اغتشاشگران حرفه ای. در چارچوب موازین قانونی و بدون مصالحه، از همان روزهای آغازین تجمعات و اغتشاشات، جداسازی، مراقبت و غربالگری بین متهمانی که فریب خورده بودند و درگیر تجمعات عاطفی بودند و متهمانی که نقش رهبری و راهنما را داشتند، قرار گرفت. در دستور کار دادگستری استان کردستان.

وی افزود: در همین راستا از ابتدای این اغتشاشات تا روز دوم آبان ماه امسال 83 درصد از زندانیان محاکمه با معرفی وثیقه یا وثیقه و یا با صدور قرار قانونی از زندان آزاد شده اند. ممنوعیت و تعلیق تعقیب.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: برای 110 نفر از متهمان اتهامی «اخلال در نظم عمومی»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام». سامانه، «تخریب و تحریک» اموال و اماکن عمومی و « تعرض به مأموران» و رسیدگی به سایر پرونده ها با اتهاماتی چون «اقدامات نظامی»، «اقدام علیه امنیت از طریق عضویت در گروه های متخاصم» به پایان رسید. و غیره در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: هفته گذشته اولین جلسه رسیدگی در دادگاه های کیفری شهرستان سقز برگزار و حکم مربوطه صادر و قطعی شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: سیاست دستگاه قضایی استان با پیروی از توصیه ها و تاکیدات قوه قضائیه، برخورد قاطع، موثر و بازدارنده با عوامل اصلی اخلال با رعایت دو اصل است. از دقت و سرعت رسیدگی .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید