برای 21 متهم حادثه متروپل آبادان کیفرخواست صادر شد + جزئیات

برای 21 متهم حادثه متروپل آبادان کیفرخواست صادر شد + جزئیات

روز جدید : کیفرخواست پرونده سقوط هواپیمای متروپل آبادان صادر شده و به زودی برای رسیدگی بیشتر به دادگاه کیفری ۲ اهواز ارسال می شود.

در پی اصرار رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی دقیق و سریع به حادثه کلانشهر آبادان و با پیگیری های مستمر دادستان کل کشور، کیفرخواست پرونده حادثه متروپل آبادان برای 20 نفر صادر شد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اهمیت موضوع و گستردگی حادثه، این پرونده در بازپرسی ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت و کارشناسان کارشناسی بر اساس آن کیفرخواست صادر کردند.

در این پرونده 21 نفر مقصر این حادثه شناخته شدند و برای 20 بازیگر کیفرخواست تنظیم شد.

در بخشی از کیفرخواست مطرح شده به دلیل فوت مالک ساختمان و به استناد تبصره یک ماده 85 قانون آیین دادرسی مدنی، به نسبت تقصیر دادگاه تقاضای پرداخت دیه شده است.
دستگیری تمامی متهمان حادثه متروپل

در حال حاضر تمامی متهمان پرونده با احکام مربوطه در بازداشت به سر می برند.

ریزش ساختمان متروپل حادثه ای بود که ظهر دوشنبه 11 خرداد 1401 در خیابان امیر کبیر (امیری) واقع در مرکز شهر آبادان رخ داد و تعدادی از هموطنان در این حادثه جان خود را از دست دادند.

بلافاصله پس از این حادثه، حجت الاسلام محسنی اجیعی دستورات ویژه ای در خصوص بررسی ابعاد این حادثه و رسیدگی فوری صادر کرد.

همچنین با توجه به اهمیت موضوع، دادستان کل کشور به نمایندگان ویژه دادسرا دستور داد به منظور تسریع در رسیدگی و نظارت بر پرونده، تحقیقات و گزارش جامعی از تمامی ابعاد این حادثه تهیه و تهیه و ارائه شود. به رئیس دادگاه 30 صفحه .

دیدگاهتان را بنویسید