کیفرخواست برای شهدای بسیجی کرج صادر شد


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910292

رئیس کل دادگستری استان البرز از شهادت شهید «سید روح الله عجمیان» در اغتشاشات ۲۱ آبان ماه در منطقه کمالشهر کرج خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز رسانه های قضایی، حسین فضلی هرکندی، رئیس قاضی استان البرز با اعلام کیفرخواست عاملان شهادت سید روح الله عجمیان که در اغتشاشات 21 آبان ماه در کمالشهر کرج به شهادت رسید، گفت: پس از آزادی فیلم و تصاویر حمله و حمله گروهی به بسیجی در این اغتشاشات رسانه ای و فضای مجازی و پس از شهادت وی، دستور قضایی برای شناسایی و دستگیری عاملان این جنایت صادر شد.

وی افزود: در این جنایت فتنه گران با حمله و محاصره این مامور امنیتی که غیرمسلح بود با کمک به پاکسازی انسداد بزرگراه و عبور و مرور خودروها، پیراهن وی را پاره و برهنه کردند و جراحات متعددی به وی وارد کردند و با چاقو به وی ضربه زدند. چاقو و میخ. بوکس، سنگ، مشت و لگد به نقاط مختلف بدن پاکش زده شد و حتی برخلاف تمام اصول انسانی، در اقدامی مشابه رفتار داعش، جسد برهنه و نیمه جان او را روی آسفالت خیابان و بین آن ها کشیدند. ماشین ها در یک وضعیت وحشتناک

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به پیگیری رئیس قوه قضائیه در خصوص این پرونده دستور ویژه برای تسریع در شناسایی، دستگیری و محاکمه تمامی عوامل این جنایت را صادر کرد و افزود: در مرحله اول، عوامل و عاملان اصلی این جنایت با کمک نیروهای امنیتی شناسایی و تامین امنیت در دستور کار قرار گرفت و با تلاش شبانه روزی عوامل این حمله وحشیانه در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر شدند. همکاران دادسرای مرکز استان و سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان البرز یک هفته پس از شناسایی و دستگیری متهمان، تحقیقات مقدماتی با رعایت مواد قانونی و یازده نفر به تعداد 10 نفر انجام شد. و یک زن به دادگاه احضار و از سوی دادسرای کرج تفهیم اتهام شدند.

وی با اعلام اینکه کیفرخواست این پرونده برای محاکمه و صدور حکم به شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: افساد فی الارض با ارتکاب جرایم متعدد علیه امنیت کشور و حمله به عوامل نیروی مقاومت بسیج و فرجه و جنایات علیه اصالت. خشونت فیزیکی با مردم که موجب اخلال جدی در نظم و ناامنی عمومی کشور و شهادت پاسدار بسیجی سید روح الله عجمیان، «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جنایت علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغاتی» شد. علیه نظام با شعار، انتشار و بازنشر محتوای مجرمانه در فضای مجازی» بخشی از اتهامات متهمان است که در کیفرخواست قید شده است.

مقام عالی قضایی استان البرز تصریح کرد: با عنایت به اقدامات متهمان اغتشاشات 21 آبان و جراحت افکار عمومی ناشی از این جنایت و با رعایت توصیه های رئیس قوه قضائیه دستور تسریع در دستور کار قرار گرفت. در برگزاری جلسات دادگاه و صدور احکام با رعایت کلیه الزامات احتیاط کنید. قانون به شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز ابلاغ شد.

دیدگاهتان را بنویسید