فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی کیست؟ / سر بریدن داریوش مهرجویی جهانی شد

داریوش مهرجویی / داریوش مهرجویی کشته شد

فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی می باشد او متولد ۱۳۳۱ در مشهد بوده و در حال حاضر در زمینه معماری در ایران و فرانسه فعالیت دارد.


به گزارش شمانیوز: فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی می باشد او متولد ۱۳۳۱ در مشهد بوده و در حال حاضر در زمینه معماری در ایران و فرانسه فعالیت دارد.فریار جواهریان معمار و فیلمنامه نویس و طراح صحنه است و در مشهد متولد شده اما بزرگ شده فرانسه می باشد. او طراحی صحنۀ ۱۰ فیلم از آثار داریوش مهرجویی از جمله اجاره نشین ها و درخت گلابی را بر عهده داشته است.

%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B4+%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C خبر خاکستری

 

بیوگرافی فریار جواهریان

 

فریار جواهریان در سال ۱۳۳۱ در مشهد متولد شده و معمار و فیلمنامه نویس و طراح صحنه اهل ایران است. او همسر اول داریوش مهرجویی کارگردان مشهوری ایرانی بوده و در حال حاضر به شغل معماری مشغول است.

سوابق

خانم فریار جواهریان یکی از معماران برجسته ایرانی است که تاکنون چند موزه و ساختمان و بنای مهم را معماری و بازسازی کرده است. او به واسطه ازدواج با داریوش مهرجویی کارگردان مشهور ایرانی وارد سینما و فیلمنامه نویسی شد.

او تحصیلاتش را در دانشگاه‌های تگزاس در آستین، M.I.T و هاروارد آمریکا به پایان رسانده و شرکت مهندسین مشاور “گام ما” را همراه با مهندس فریدون بدر در تهران تأسیس کرده‌اند که تخصص‌شان در زمینۀ موزه و باغ است. جواهریان برنده مسابقه مدرسه فرانسوی‌ها در تهران بوده و همچنین دبیر نمایشگاه‌های متعددی از جمله “باغ ایرانی” و “فریده لاشایی” در موزه هنرهای معاصر تهران، “سی سال تنهایی” در کمبریج و لندن و “گلگشت ایرانی” درکاخ موزه گلستان بوده است. جواهریان مقالات متعددی در نشریات ایرانی و خارجی نوشته و سخنرانی‌های بسیاری در دانشگاه‌های آکسفورد، کمبریج و استنفورد کرده است. سال ۲۰۱۰ نیز عضو هیأت داوران جایزۀ معماری آقاخان بود.”

%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B4+%D9%85%D9%87%D8%B1%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C خبر خاکستری

ازدواج و طلاق

فریار جواهریان و داریوش مهرجویی پیش از انقلاب با هم ازدواج کردند اما این ازدواج در نهایت بعد از ۲۵ سال به جدایی و طلاق انجامید. هیچ کدام تاکنون علت طلاقشان را رسانه ای نکردند؛ اما خانم جواهریان که به عنوان همسر اول داریوش مهرجویی شناخته میشود درباره زندگی با این کارگردان مشهوری ایرانی می گوید: در ۲۵ سالی که با داریوش مهرجویی زندگی کردم، من همیشه اولین کسی بودم که سناریوهایش را می‌خواندم. در سال‌های اول آشنایی‌مان و دورۀ نامزدی دو سناریو با هم نوشتیم، “مرثیه” و “لاله”، که البته هیچ‌وقت ساخته نشدند اما کلا مسئول سناریوی فیلم آرتور رمبو بودم. داستان اجاره‌نشین‌ها مستقیما از اتفاقات زندگی خودمان برداشت شد و ساخته شد



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید