همسر اول داریوش مهرجویی پدر جواهریان که بود و چرا از هم جدا شدند؟

همسر اول داریوش مهرجویی پدر جواهریان که بود و چرا از هم جدا شدند؟

پدر جواهریان همسر اول مرحوم «داریوش مهرجویی» بود که 25 سال با او زندگی کرد.

فریار جواهریان و داریوش مهرجویی در فرانسه با هم آشنا شدند و قبل از انقلاب ازدواج کردند که حاصل این ازدواج دو فرزند یکی پسر و دیگری دختر بود. نام دخترشان مریم است.

به گزارش سایت جنایی، فریار جواهریان همسر اول مرحوم داریوش مهرجویی بود که 25 سال با او زندگی کرد. آنها دو فرزند دارند که در زمان جدایی بالغ بودند.

فریار جواهریان فارغ التحصیل رشته معماری و طراحی و اجرای آثار معروف داریوش مهرجویی بوده است. در فرانسه زندگی می کند و بزرگ می شود.

فریار جواهریان و داریوش مهرجویی در فرانسه با هم آشنا شدند و قبل از انقلاب ازدواج کردند که حاصل این ازدواج دو فرزند یکی پسر و دیگری دختر بود. نام دخترشان مریم است.

داریوش مهرجویی از همسر دومش وحیده محمدی فر صاحب فرزندی به نام مونا است. دختری که اجساد پدر و مادرش را در خانه پیدا کرد.

زندگی شخصی فریار جواهریان

پدر جواهریان در سال 1320 در مشهد به دنیا آمد، وی به همراه خانواده خود به فرانسه رفت و در آنجا زندگی کرد و در آنجا با داریوش مهرجویی آشنا شد و ازدواج کرد. فریار 25 ساله بود که با داریوش مهرجویی ازدواج کرد. او بیشتر عمر خود را در فرانسه گذراند.

فریار جواهریان در آثاری چون اجاره نشین ها و درخت گلابی با داریوش مهرجویی همکاری داشت و طراح صحنه این فیلم ها بود.

او تحصیلات خود را در دانشگاه تگزاس در آستین، موسسه فناوری ماساچوست و هاروارد آمریکا به پایان رساند و به همراه فریدون بدر شرکت مهندسی مشاور گام ما را در تهران تأسیس کرد که تخصصش در زمینه موزه و باغ است.

جواخریان برنده مسابقه مدارس فرانسه تهران بود و نمایشگاه های متعددی از جمله باغ ایرانی و فریده لاشایی در موزه هنرهای معاصر تهران، سی سال تنهایی در کمبریج و لندن و گلگوتای ایرانی را بر عهده داشته است. در موزه کاخ گلستان.

جواهریان مقالات زیادی در نشریات ایرانی و خارجی نوشته و سخنرانی های زیادی در دانشگاه های آکسفورد، کمبریج و استنفورد داشته است. در سال 2010 او همچنین یکی از اعضای هیئت داوران جایزه معماری آقاخان بود. “

داریوش مهرجویی و همسر اولش

(عکس) فریار جواهریان همسر اول داریوش مهرجویی که بود و چرا از هم جدا شدند؟

داریوش مهرجویی و فریار جواهریان هیچ وقت درباره دلیل جدایی خود صحبتی نکرده اند، اما همیشه با احترام از زندگی مشترک 25 ساله خود صحبت کرده اند.

پدر جواهریان درباره زندگی مشترک خود با داریوش مرجویی گفت: در طول 25 سالی که با داریوش مرجویی زندگی کردم همیشه اولین نفری بودم که فیلمنامه های او را خواندم.

در سال های ابتدایی آشنایی و نامزدی، دو فیلمنامه مرثیه و لاله را با هم نوشتیم که البته هیچ وقت ساخته نشد، اما مسئولیت کامل فیلمنامه آرتور رمبو بر عهده من بود.

داستان مستأجرها مستقیما از اتفاقات زندگی خودمان گرفته شده و ساخته شده است.

همسر دوم داریوش مهرجویی

وحیده محمدی فر، همسر دوم داریوش مهرجویی که 30 سال از او کوچکتر بود، طراح صحنه و دستیار آقای مهرجویی نیز بود. این زوج در 22 اکتبر سال جاری در خانه خود به طرز فجیعی به قتل رسیدند.