جزئیات جدید از نحوه کشته شدن داریوش مهرجویی و همسرش / شناسایی قاتل در پیام ناموفق / طراح این قتل چه کسی بود؟

جزئیات جدید از نحوه کشته شدن داریوش مهرجویی و همسرش / شناسایی قاتل در پیام ناموفق / طراح این قتل چه کسی بود؟

جزئیات جدیدی از قتل داریوش مهرجویی و همسرش توسط رئیس قاضی البرز منتشر شد.

رئیس قاضی استان البرز گفت: بنا به دستور رئیس قوه قضائیه، کمتر از دو ماه پس از قتل مرحوم مهرجویی و همسرش، کیفرخواست چهار متهم پرونده صادر و به جنایی ارسال شد. دادگاه استان البرز.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج ، حسین فضلی هرکندی از صدور کیفرخواست متهم پرونده قتل داریوش مهرجویی و خانم رقیه (وحیده) محمدی فر در فردیس خبر داد و اظهار داشت: 31 مهرماه امسال گزارشی مبنی بر قتل داریوش مهرجویی و خانم رقیه (وحیده) محمدی فر صادر شد. کشف جسد مرحوم مهرجویی و همسرش خانم محمدی فر گزارش شد با توجه به ماهیت جنایت و همچنین نقش و جایگاه مرحوم مهرجویی در سینمای کشور، از همان دقایق اولیه وقوع جنایت، دادستان و بازپرس ویژه قتل دادسرای فردیس به همراه پزشکی قانونی پلیس و تیم بررسی صحنه جرم در محل پیدا شدن جسد که یک کلبه مسکونی است. مرحوم مهرجوی و خانواده اش با حضور و بازرسی صحنه جنایت و جمع آوری ردپاها، سرنخ ها و نشانه های جنایت.

شناسایی متهم 5 روز پس از قتل

رئیس قاضی استان البرز با اشاره به اقدامات و دستورات بعدی رئیس قوه قضائیه از ابتدای وقوع این جنایت که منجر به صدور دستور ویژه ای خطاب به رئیس قاضی استان البرز شد، افزود: قوه قضاییه در جلسه ای شورای عالی قضایی در 3 مهرماه دستور داد تا با استفاده از تمامی ابزارها، قاتل یا قاتلان در اسرع وقت شناسایی و پرونده آنها به سرعت و با دقت محاکمه و به عدالت سپرده شود.

وی با اشاره به اینکه نحوه قتل و کیفیت ورود متهم یا متهمان حاکی از آگاهی کامل از شهر و محل سکونت مقتولان است، خاطرنشان کرد: پنج روز پس از وقوع قتل، متهمان شناسایی و بازداشت شدند. ، اما با توجه به ماهیت جنایت و نحوه ارتکاب آن، تحقیقات برای تکمیل تحقیقات و جمع آوری دلایل تکمیلی و همچنین صحت اظهارات و اعترافات متهم ادامه یافت.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ حقوق متهمان و با رعایت موازین قانونی با کمک کانون وکلا برای هر یک از متهمان به صورت جداگانه یک وکیل تشکیل شد و گفت: شناسنامه تمامی متهمان صادر شده است. همچنین با حضور مددکار اجتماعی و روانشناس تهیه شده است.

فضلی هرکندی افزود: با تکمیل مقدمات قانونی، ضمن بازسازی صحنه قتل و بازجویی و تحقیق از متهم در پلیس آگاهی، اداره زندان و بازپرسی، ملاقات حضوری متهم برای بررسی، مقایسه و احراز ادله و ادله انجام شد. و شهادت آنها با سایر مدارک جنایت با حضور وکلای وی و وکیل اولیای دم توسط بازپرس پرونده بازداشت می شود.

وی با یادآوری اینکه با استعلام مکرر از پزشکی قانونی استان البرز و مرکز شناسایی پلیس آگاهی فراجه، تمامی جوانب موضوع روشن شد، افزود: در نهایت پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی، بازپرس پرونده پرونده را به مراجع قضایی معرفی و متعاقبا کیفرخواست لازم در کمتر از دو ماه از زمان وقوع قتل، دادستان فردیس پرونده را صادر و برای رسیدگی به اتهامات متهم به دادگاه کیفری استان البرز ارسال شد.

جزئیات کیفرخواست چهار متهم پرونده

رئیس کل دادگستری استان البرز به تشریح جزئیاتی از کیفرخواست صادره پرداخت و گفت: با توجه به محتوای پرونده از جمله اظهارات متهم و اظهارات مطلعین، مشخص شد چهار متهم در این پرونده با انگیزه اصلی و اصلی «انتقام از دشمنی» و اختلافات شخصی و همچنین «سرقت» وارد منزل مرحوم مهرجویی شد.

دو بار تلاش برای ورود به ویلای مرحوم مهرجویی

وی افزود: متهم دو بار وارد ویلای متوفی مهرجویی شد که اولین بار در 25 مهرماه بود و پس از ورود به محوطه ویلا به دلیل بسته بودن درهای ساختمان و اطلاع همسر آقای مهرجویی از حضور خود، آنها از محل متواری شد.خانم محمدی فر این شماره را در فضای مجازی منتشر کرد اما به پلیس اطلاعی نداد و شکایتی نکرد.

نحوه کشتن مرحوم مهرجویی و همسرش

فضلی هرکندی اظهار داشت: متهم پس از ناکامی در نوبت اول، حدود یک هفته بعد دوباره در تاریخ 22 مهر وارد ویلا شد. آشپزخانه به راحتی با چاقو وارد ساختمان اصلی ویلا شد که مرحوم محمدی فر با دیدن آنها به اتاق خواب دخترش پناه برد و مرحوم مهرجویی نیز با دو نفر از آنها درگیر شد و در جریان آن درگیری با ضربات متعدد چاقو به شهادت رسید.

وی افزود: با توجه به اظهارات متهمان و بازسازی صحنه و بررسی مدارک، دو متهم دیگر با تعقیب خانم محمدی فر وارد اتاق خواب شدند و جواهرات وی را طلب کردند که مرحوم محمدی فر با جواهرات خود از قبیل دستبند و دستبند به همراه داشت. به آنها بستگی دارد.

رئیس قاضی استان البرز تاکید کرد: طبق اظهارات متهمان این دو نفر قصد کشتن خانم محمدی فر را نداشته اند اما در این بین متهم دیگری وارد اتاق شده و پس از تحریک و تهدید مهرجویی را با چاقو به قتل رسانده است. قتل، یکی از آنها خانم محمدی فر را با چاقو زد و سپس همان تحریک کننده که نقش طراح و رهبر متهم را بازی می کرد، آخرین ضربه چاقو را به خانم محمدی فر وارد کرد.

سرقت جواهرات و گوشی

و ادامه داد: متهمان پس از وقوع قتل به دنبال اشیای قیمتی دیگر و سرقت دو گوشی تلفن همراه از اتاقی دیگر به ساختمان دیگری در محوطه ویلا مراجعه و اشیای قیمتی دیگری پیدا نکردند و از همان مسیر برگشته و تحویل گرفتند. چاقوها و اقلام مسروقه به یکی از متهمان که در خارج از شهر زندگی می کرد.

رئیس قاضی استان البرز با بیان اینکه با توجه به این یافته ها و گزارش پزشکی قانونی و کیفرخواست صادره، قاتل هر دو یک نفر بوده و نقش متهم دیگر در حد معاونت در قتل بوده است و گفت: البته همه آنها به اتهامات دیگری از جمله شرکت در سرقت مسلحانه نیز متهم شدند.

فاضلی هرکندی با اشاره به یکی از ابعاد ویژه این پرونده گفت: سه نفر از متهمان از جمله قاتل اصلی که جزو مظنونان دستگیر شده در اولین روزهای پس از ارتکاب جنایت بودند، ابتدا منکر موضوع شدند و به حضور قاتل اشاره ای نکردند. نفر چهارم امید است بدون یافتن چاقوی قتل و اموال مسروقه مقتولین هیچ مدرکی از آنها کشف نشود اما پس از دستگیری نفر چهارم و کشف چاقوها و اموال مسروقه اصلی مشکل و انگیزه ها کشف خواهد شد.

نام یکی از متهمان در متن پیامک ناموفق خانم محمدی فر

وی یکی از مدارکی که به روشن شدن این پرونده کمک کرد مربوط به محتویات گوشی تلفن همراه خانم محمدی فر بود که توسط متهمان کشف شد و گفت: پس از کشف گوشی مسروقه متعلق به خانم محمدی فر، پیش نویس ق. پیام وی که حاوی جزئیات است برای دخترش ارسال نشده است، خاطرنشان می شود که او متهم و قاتل اصلی است و دخترش را از ورود قاتل به خانه مطلع می کند.

انگیزه های قتل

رئیس قاضی استان البرز با بیان انگیزه متهمان این پرونده گفت: با توجه به اظهارات دو نفر از متهمان که متوفی را از قبل می شناختند، تصورشان این بود که با توجه به سفرهای خارجی متوفی از جمله سفر اخیرشان به فرانسه. که نزد آنها اموالی داشتند اقلام قیمتی مانند ارز و طلا را در خانه نگهداری می کردند و با تحریک دو نفر دیگر و با این وعده که با این سرقت زندگی آنها تغییر می کند و دیگر نیازی به آن ندارند آنها را با خود بردند. کار کردن

وی خاطرنشان کرد: دو متهم دیگر پرونده علاوه بر انگیزه مالی، قبلاً با مرحوم مهرجویی و همسرش خصومت شخصی داشتند به طوری که یکی از متهمان به رابطه پرخاشگرانه مرحوم مهرجویی با وی یا متهم دیگر اشاره کرد. به دستور آقای مهرجوی خود را از شهر تبعید کرد و تهمت سرقت به عنوان یکی از انگیزه های قتل ذکر شده است.

ارجاع پرونده به دادگاه کیفری استان البرز

وی با بیان اینکه این پرونده برای محاکمه و صدور حکم به دادگاه کیفری استان البرز ارسال شده است، تاکید کرد: با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه به این پرونده با سرعت و دقت و طی مراحل قانونی رسیدگی خواهد شد. مقررات و احکام مربوطه صادر خواهد شد.