بازدید و گفتگوی غریب آبادی با تعدادی از بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر


ساعت: 08:41
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915732

معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در سه روز متوالی از زندان اوین، تهران بزرگ و زندان و بازداشتگاه نسوان تحت نظارت سازمان زندانها بازدید و در جریان وضعیت زندانها قرار گرفتند. بازداشت شدگان در رابطه با اغتشاشات اخیر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز حقوق بشر، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر کانون حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از زندان اوین، تهران بزرگ، نسوان و بازداشتگاه های تحت نظارت این سازمان بازدید کرد. سه روز متوالی زندانی شد و از وضعیت در بازداشت مطلع شد و افراد مرتبط با اغتشاشات اخیر قرار گرفتند.

وی در این بازدیدها به صورت انفرادی با تعدادی از بازداشت شدگان صحبت کرد و در جریان آخرین وضعیت آنها قرار گرفت.

همچنین اعمال حقوق مختلف متهم از قبیل شرح اتهام، دسترسی به وکیل، تماس و ملاقات با خانواده، وضعیت بهداشتی و تغذیه و … مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد حقوق بشر در گفتگو با مسئولان و مراجع ذیربط نیز بر تسریع در رسیدگی به پرونده های بازداشت شدگان و احقاق حقوق آنان در هر مرحله (دستگیری، تحقیقات مقدماتی، محاکمه و حضور در بازداشتگاه) تاکید کرد. مرکز یا زندان).

معاون امور بین الملل قوه قضاییه در بازدید از زندان اوین با برخی از خانواده های زندانیان نیز دیدار و در جریان مطالبات آنان قرار گرفت و پیگیری آن مطالبات را در دستور کار قرار داد.

دبیر ستاد حقوق بشر در بخشی از بازدیدهای خود، این هفته نیز به کانون اصلاح و تربیت تهران خواهد رفت تا وضعیت افراد بازداشت شده و بازداشت شده در ارتباط با ناآرامی ها را بررسی کند.

دیدگاهتان را بنویسید