نماینده قم در مجلس: بی حجابی 74 ضربه شلاق دارد، تذکر گشت ارشاد پیشگیری است/ چون نمایندگان گشت ارشاد را دوست ندارند، نمی توانند او را زیر سوال ببرند.

نماینده قم در مجلس: بی حجابی 74 ضربه شلاق دارد، تذکر گشت ارشاد پیشگیری است/ چون نمایندگان گشت ارشاد را دوست ندارند، نمی توانند او را زیر سوال ببرند.

روز جدید : نماینده در ارائه اخباری که صحت ندارد آزاد نیست.

معتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس درباره شکایت پلیس از چهار نماینده مجلس گفت: نمی دانم پلیس از این نمایندگان به درستی شکایت کرده یا نه و باید مطالب نمایندگان را ببینم. سفارش دهید و سپس نظر دهید نماينده در همه مسائل كشور آزاد است ولي مشروط به اينكه دروغ و اتهام و تهمت و اغوا و تشويش نداشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان این سوال به خبرنگار عصر ایران گفت: اگر نماینده ای به قصد مطالبه گری و اجبار نهادها، اطلاعات درست، صادقانه و واقعی از مشکلات کشور ارائه کند. وظیفه خود را انجام دهند و از نهادی انتقاد کنند که در وظایفش کوتاهی کرده است، او وظیفه خود را انجام داده است و این درست است، اما اگر من به عنوان نماینده بدون تحقیق و نتیجه تحقیق صحبت کنم، درست نیست.

فرض کنید در قضیه خانم امینی پلیس را مقصر می دانیم و افکار عمومی را علیه نیروهای امنیتی کشور برانگیخته ایم. طبیعتاً من نماینده این دامن زدن به احساسات هستم. اگر جوانی تحت تأثیر موقعیت من به خیابان برود و به مردم و کشور آسیب برساند، من مسئول هستم. .

وی افزود: من به عنوان نماینده می توانم با تحقیق به دادگستری یا نیروی انتظامی بروم و مدارک و مستندات را بپرسم و ببینم و آنها هم موظفند مدارک و اسناد را به من بدهند اما اگر به عنوان نماینده چیزی بگویم. غیر معقول، که بعداً برعکس خواهد شد، در مورد این است که من به خاطر تحریک، تحریف و آسیبی که به سازمان وارد کرده ام، پاسخگو باشم و سازمان می تواند از من شکایت کند.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: نماینده مردم می تواند در چارچوب وظایف نمایندگی خود بدون افترا، نگرانی و دروغ پردازی کند اما اگر بی اساس اخباری را منتشر کند که صحت ندارد، آزاد نیست.

وی در پاسخ به این سوال که نماینده صددرصد نمی تواند مطالبات ملت را دنبال کند، گفت: نماینده هر حقیقتی می تواند و باید دنبال کند اما اجازه دروغ گفتن و ایجاد تشویش عمومی برای آسیب رساندن به کشور و یک نظام رسمی را ندارد.

در مورد خانم مهسا امینی که قرار شد آزمایشی انجام شود و نتیجه آزمایش این بود که سه هفته یا یک ماه در الکل بخوابید تا متوجه شوید. من نماینده با چه ابزاری باید بیایم تا این نتیجه را اعلام کنم تا افکار عمومی را در برابر یک ماشین متعصب خراب کنم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از نمایندگانی که مورد شکایت قرار گرفتند انتقاداتی به رفتار گشت ارشاد داشتند آیا نمی توانستند در همین حد انتقادات را مطرح کنند، گفت: اگر آن انتقادات مربوط به این بود که چرا گشت ارشاد در فلان بوده است. مکان.انجام شد عیبی ندارد اما اگر فقط گشت ارشاد باشد و دیگران اعتراض کنند و من نماینده نباشم دوست ندارم یک کار رسمی و قانونی را زیر سوال ببرم.

اول اشتباهش را شناسایی کنند و بعد از او انتقاد کنند.» وقتی گشت ارشاد نتوانست با خانم امینی برخورد خلاف قانون کند، من به عنوان نماینده چه حقی دارم که نظام رسمی را زیر سوال ببرم؟ چه کسی این حق را به من داده است، مگر اینکه من تحقیق کنم و ثابت کنم که گشت ارشاد مقصر است، پس حق دارم سر هر تریبونی فریاد بزنم و از مراجع رسمی بخواهم که چرا به این تخلف رسیدگی نمی شود.

وی گفت: اگر خود مجلس که قانونگذار است به هیچ هنجار و قانونی پایبند نباشد، این اتفاق نمی افتد. در بند 8 بند 4 قانون پلیس مبارزه با فساد و جرم و جنایت وظیفه پلیس است. ماده 638 قانون مجازات اسلامی نیز عدم رعایت حجاب را جرم دانسته و مجازات متخلفان را 74 ضربه شلاق و دو ماه حبس یا جزای نقدی به جای حبس می داند.

بند 12 بند 4 قانون پلیس می گوید این نیرو وظیفه پیشگیری از جرم را دارد. پیشگیری این است که زن را بی حجاب بگیرند و به او تذکر دهند که حجابش را داشته باشد. به ریشه ها می چسبند، اشتباه می کنند.

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: اگر بررسی کردیم و متوجه شدیم که گشت ارشاد تخلفی کرده است، باید محکم بایستیم و با او برخورد کنیم. اگر کارمندی تخلف کرد، نباید کل سازمان را کتک بزنیم، در اداره دارایی حسابرس می تواند رشوه بگیرد، قاضی می تواند رشوه بگیرد، اگر قاضی تخلف کرد و مامور مالیاتی تخلف کرد، باید ما کل دولت یا قوه قضائیه را بزنند؟

شما باید با فرد اشتباهی کار کنید و متاسفانه این کار انجام نمی شود. من به عنوان نماینده مردم باید بیشتر تابع قانون باشم.

دیدگاهتان را بنویسید