نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس: گشت ارشاد باید بر اساس حفظ کرامت زنان باشد/ با مشکل حجاب برخورد سلبی و ضربه زننده نشود.

نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس: گشت ارشاد باید بر اساس حفظ کرامت زنان باشد/ با مشکل حجاب برخورد سلبی و ضربه زننده نشود.

روز جدید فاطمه قاسم پور یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با جماران اظهار داشت: گشت ارشاد در طول سالیان متمادی بارها مورد آزمون و خطا قرار گرفته است. ما قطعا با هر نوع کاری که حیثیت زن را مخدوش کند مشکل داریم. امروز از سردار اشتری وقت خواستیم تا درباره قانونی شدن گشت ارشاد صحبت کنیم و صحبت هایشان را بشنویم. با توجه به اینکه گزارش مفصلی از مجمع عمومی گشت اشاره نداریم؛ رهنمودها باید بر اساس حفظ کرامت زنان باشد و ما در بیانیه 31 تیرماه این موضوع را مطرح کردیم.

: اخیراً ویدئویی در فضای مجازی دست به دست شد که بسیاری از اقشار جامعه را عصبانی کرد. در این ویدئو مادری جلوی وانت گشت ارشاد می ایستد و التماس می کند که دختر بیمارش را نبرند اما مادر می افتد و او را می برند.

اکنون انتقادات زیادی از نحوه برخورد گشت ارشاد با زنان شنیده می شود که چرا با این نوع برخوردها به حیثیت و منزلت زنان لطمه می زنند؟!

فاطمه قاسم پور، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص به خبرنگار جماران گفت: در این سال ها گشت ارشاد بارها در معرض آزمون و خطا قرار گرفته است. ما قطعا با هر نوع کاری که حیثیت زن را مخدوش کند مشکل داریم. امروز از سردار اشتری وقت خواستیم تا درباره قانونی شدن گشت ارشاد صحبت کنیم و صحبت هایشان را بشنویم. با توجه به اینکه گزارش مفصلی از مجمع عمومی گشت اشاره نداریم؛ رهنمودها باید بر اساس حفظ کرامت زنان باشد و ما در بیانیه 31 تیرماه این موضوع را مطرح کردیم.

اثربخشی گشت جهت نیز باید تحلیل شود

وی ادامه داد: مصوبات 427 و 820 درباره حجاب که شامل اقدامات فرهنگی و سلبی است باید برای اجرای مصوبات به طور کامل اجرا شود. اجرا به تنهایی بر عهده پلیس نیست بلکه همه نهادها باید پاسخگوی این مصوبات باشند. دو هفته پیش با همه دستگاه ها جلسه داشتیم و گزارش عملکرد را ارائه کردند. مسئله حجاب باید به طور کل نگریست. شما نمی توانید فقط یک رویکرد منفی داشته باشید. این نگاه ماست و البته کار گشت ارشاد هم باید آسیب شناسی شود; این خواسته ماست و تمام حرف ما حفظ کرامت و در عین حال اجرای قانون حجاب است.

نباید با موضوع حجاب برخورد سلبی داشت

فاطمه قاسم پور تصریح کرد: نباید با موضوع حجاب برخورد منفی و کنایه آمیز داشت. بلکه باید قانونی و منضبط باشد. از همه رفتارها در حالت دوقطبی نمی توان دفاع کرد.

ما با هر چیزی که به حیثیت زن لطمه می زند مخالفیم

عضو کمیسیون بانوان در خصوص اظهارات وحید یامین پور گفت: صفحه آقای یامین پور را دیدم و ایشان هم توضیح دادند که این بحث برای امروز نیست و در یک جلسه خصوصی صحبت کردند. اما ما مخالف هر چیزی هستیم که حیثیت زن را خدشه دار کند و البته گوینده آن حرف تجاوز کرده است.

حجاب امنیت زنان را تامین می کند

وی در پایان افزود: بخشی از امنیت زنان به حجاب بستگی دارد و در واقع حجاب امنیت زنان را تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید